Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:54:27 GMT

روز سنه فرصتی مناسب برای معرفی مفاخر کُرد به نسل جدید است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۱۹۰

روز سنه فرصتی مناسب برای معرفی مفاخر کُرد به نسل جدید است

سنندج - ایرنا - شهردار سنندج با بیان اینکه نامگذاری روزی در تقویم محلی بنام «روز سنه» یکی از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای احیای آداب و رسوم گذشتگان و معرفی مشاهیر و مفاخر کُرد به نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی روز پنجشنبه اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزنده شهرداری و شورای شهر در این دوره که با پیگیری فراوان محقق شد، نامگذاری روزی در تقویم محلی با عنوان «روز سنه» پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسیاری از آداب و رسوم گذشتگان ما بدلایل مختلف کم کم در حال فراموشی است که در چنین مناسبت هایی می توان با برگزاری مراسم مختلف نسبت به احیا و انتقال آن به نسل های امروز و آینده اقدام کرد.
شهردار سنندج اضافه کرد: آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کُرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج می تواند یکی دیگر از دستاوردهای نامگذاری روز سنه باشد.
وی یادآور شد: در استان کردستان هنر و هنرمندان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و غنای فرهنگی و هنری و آداب و رسوم بسیار زیبا همواره از جمله مواردی است که مورد استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
صیدی گفت: سنندج هم به عنوان مرکز استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته ای است که نام و آوازه آنها نه تنها در کشور بلکه در خارج از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.
وی اظهار داشت: سنندج علاوه بر مفاخر و مشاهیر برجسته از لحاظ‌ موقعیت‌ جغرافیایی‌ و بخاطر فعالیت‌های‌ شهرسازی‌ عصر صفوی و قاجار بناهایی نظیر حمام، بازار و مساجد از بافت سنتی بسیار با ارزشی برخوردار است.
شهردار سنندج افزود: آنچه سنندج را در میان شهرهای کُردنشین به شهر فرهنگی تبدیل کرده جایگاه ویژه هنرمندان و فعالیت تعداد زیادی از آنان در رشته های فرهنگی و هنری نظیر موسیقی، تئاتر، صنایع دستی و تصوف و عرفان در تکایا و خانقاه ها است.
وی با تبریک فرا رسیدن روز سنه از شهروندان، هنرمندان، مفاخر و محققان دعوت کرد با حضور در برنامه های تدوین شده به مناسبت این روز، شهرداری را در اجرای بهتر این مراسم ها و آیین ها یاری کنند.
در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت ‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روز سنه مديريت شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد