Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:59:04 GMT

واقعه طبس چهره استکبار را نمایان ساخت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۶۸۶

واقعه طبس چهره استکبار را نمایان ساخت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: واقعه طبس بیش از پیش چهره استکبار را برای جهانیان نمایان ساخت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد صادق معتمدیان با ذکر هوالقهار افزود: وقوع حادثه طبس و معجزات و امدادهای الهی که در آن شکل گرفت تفسیرگر روایت' یدالله فوق ایدیهم' و راوی حکایتی است که گویی بارها و بارها مشابه آن در ادوار مختلف و در عرصه‌های پیکار حق علیه باطل رخ داده است؛ و این بار در پنجم اردیبهشت ماه، امداد غیبی الهی در حادثه ای ‌معجزه‌آسا در صحرای طبس، شکستی مفتضحانه را برای شیطان بزرگ در حمله نظامی به ایران رقم زد؛ حادثه‏ای که همواره تجربه تلخی برای آمریکایی ها و چراغی فروزان برای مردم ایران در اعتقاد به حقانیت نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل توطئه‏های دشمنان بوده و بیش از پیش چهره استکبار را برای جهانیان نمایان ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمدمنتظر قائم - شهید والامقام این واقعه بزرگ - و ادای احترام به شهدای انقلاب و امام شهیدان، از درگاه حضرت سبحان، توفیقات روزافزون ملت سرافراز ایران اسلامی در ادامه راه شهدای عزیز، تحت منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای، در راستای تحقق آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی و سرافرازی و آزادگی ایران عزیز اسلامی مسئلت می نمایم.
پنجم اردیبهشت 1359 هواپیماها و بالگردهای آمریکایی وارد فضای پروازی ایران شدند و هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در 120 کیلومتری راور دچار نقص فنی شد و به اجبار فرود آمد که سرنشینان آن به بالگرد دیگری منتقل شدند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شد و به ناچار به ناو هواپیمابر بازگشت.
6 هواپیما و 6 بالگرد دیگر با استفاده از نقاط کور راداری ایران خود را به طبس رساندند و در تاریکی شب در منطقه‌ای دورافتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی کشورمان فرود آمدند که حین سوخت گیری یکی از بالگردها دچار نقص فنی شد و در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده بود، سه فروند بالگرد از دست رفت.
پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت این نیروها را می‌دهد ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها توفان‌ شن آغاز شد و یک هواپیمای سی 130 و یک بالگرد سی‌اچ-53 به هم برخورد کردند و هر دو آتش گرفتند.
صحرای طبس در فاصله 130 کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد که آمریکایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی گروگان های خود را در تهران داشتند ولی بر اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی دچار شکست مفتضحانه و سختی شدند.
هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید محمد منتظر قائم نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، گرامی داشته می شود.
3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت پيام استاندار واقعه طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان