Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:05:34 GMT

ظرفیت ۱۰هزار نفری دکتری آزاد/ انسانی دارای بیشترین کد رشته

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۰۷۳۵

ظرفیت ۱۰هزار نفری دکتری آزاد/ انسانی دارای بیشترین کد رشته

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کدرشته های مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

دانشگاه آزاد در چارچوب قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و مصوبات شورای پذیرش در سال ۹۸ اقدام به پذیرش در مقطع دکتری تخصصی از میان داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

D) نیمه متمرکز سازمان سنجش آموزش کشور می‌کند.

نتایج اولیه وضعیت علمی داوطلبان به صورت کارنامه و بر اساس نمره کل و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده است توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است و داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس کد شناسه انتخاب رشته که توسط سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

امکان انتخاب ۸۰ کدرشته محل

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org ضمن مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر ۸۰ کد رشته / محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.

ظرفیت ۱۰ هزار نفر در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد

با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و ظرفیت رشته‌های مختلف، دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۹۴ کد رشته دانشجوی دکتری می‌پذیرد. از این میان ۵۱ کدرشته مربوط به گروه علوم انسانی، ۴۹ کدرشته مربوط به گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کدرشته مربوط به گروه علوم پایه، ۲۹ کدرشته مربوط به گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۹ کد رشته مربوط به گروه دامپزشکی، ۸ کدرشته مربوط به گروه زبان و ۳ کدرشته مربوط به گروه هنر است.

در مجموع بر اساس اطلاعات دفترچه راهنما، ۱۰ هزار و ۳۰ نفر در رشته‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند.

نحوه پذیرش نهایی داوطلبان در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد پس از پایان مهلت مقرر برای انتخاب رشته نتایج داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مرحله ارزیابی مصاحبه تخصصی را اعلام خواهد کرد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، آن دسته از داوطلبانی که شرایط علمی لازم به منظور شرکت در مصاحبه را احراز کرده اند، لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند.

داوطلبان موظفند در زمان مراجعه به سامانه برای اعلام آمادگی جهت شرکت در مصاحبه به ازای هر رشته / گرایش مبلغ ۹۲۰ هزار ریال پرداخت کنند. عدم اعلام آمادگی برای شرکت در مصاحبه در بازه زمانی اعلام شده از طریق سامانه به منزله انصراف است.

داوطلبان لازم است با توجه به جدول زمانی اعلام شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با در دست داشتن مدارک لازم به منظور شرکت در ارزیابی تخصصی مراجعه کنند. پس از انجام مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج نهایی داوطلبان شرکت کننده در این مرحله توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

ورود به دوره دکتری تخصصی با آزمون بر اساس ۵۰ درصد نمره آزمون متمرکز، ۲۰ درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و ۳۰ درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی صورت می‌گیرد.

کد خبر 4599441

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087362

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری