Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین روز یکشنبه هفته جاری در یک اقدام تبلیغاتی تابعیت سلب شده ۵۵۱ نفر از شهروندان بحرینی را به آنها بازگرداند. این اقدام تبلیغاتی در حالی انجام شد که از سال ۲۰۰۱ تاکنون صدها بحرینی قربانی این سیاست ضد حقوق بشری آل خلیفه شده‌اند.

بیشتربخوانید : «نمایش مضحک» آل خلیفه برای فریب مردم/ پشت‌پرده انتخابات فرمایشی در بحرین چه می‌گذرد؟

سلب تابعیت مخالفان بحرینی از سوی مقامات قضائی این کشور طی سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که بسیاری از نهادهای حقوق بشری درباره این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام تبلیغاتی پادشاه بحرین درحالی انجام شد که «میشل باشله» رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره سلب تابعیت ۱۳۸ نفر از متهمان به شرکت در تظاهرات مردمی بحرین ابراز نگرانی کرده بود.

واقعیت این است که «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با هدف گرفتن ژست حقوق بشری در نزد افکار عمومی منطقه و جهان اقدام به لغو حکم سلب تابعیت بیش از ۵۰۰ نفر از انقلابیون بحرینی حکم داده است. پادشاه بحرین خود به خوبی می‌داند که به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه آل خلیفه، چهره این رژیم در نزد افکار عمومی به شدت خدشه دار شده است.

درست به همین دلیل است که پادشاه بحرین سیاست تطهیر چهره رژیم تحت امر خود را در پیش گرفت و در نهایت حکم سلب تابعیت شماری البته انگشت شمار از انقلابیون را لغو کرد. این اقدام بدون شک چیزی جز فریب افکار عمومی برای سوق دادن آنها به سمت دروغ پراکنی های آل خلیفه، نیست. آل خلیفه بسیار امیدوار است تا از رهگذر این اقدام، جایگاهی در نزد افکار عمومی منطقه و جهان به دست آورد.

همانطور که پیشتر گفته شد، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل پیشتر نسبت به سلب تابعیت‌های گسترده انقلابیون بحرینی ابراز نگرانی کرده بود. درهمین ارتباط، میشل باشله در سخنانی گفته بود که در روند بررسی پرونده این افراد «معیارهای بین المللی برای رسیدگی قضائی منصفانه رعایت نشده است». این سخنان صریح مقام سازمان ملل حاکی از عمق فاجعه نقض حقوق بشر در بحرین توسط آل خلیفه است.

میشل باشله در مورد محکومیت انقلابیون بحرینی گفت: «عدم رعایت معیارهای بین المللی برای رسیدگی قضائی در این پرونده‌ها نگرانی جدی پدید آورده است. گزارشها حاکی است که تعداد زیادی از متهمان به طور غیابی محاکمه شدند». این اظهارات تکان دهنده نماینده سازمان ملل نشان می‌دهد که آل خلیفه برای محاکمه انقلابیون حتی آنها را در دادگاه حاضر نمی‌کند و در اقدامی ضد حقوق بشری به صورت غیابی به محاکمه آنها می‌پردازد.

اما فاجعه در بحرین در همین نقطه خلاصه نمی‌شود چراکه آل خلیفه روش دیگری را نیز برای محاکمه انقلابیون در پیش گرفته و می‌گیرد و آن، برگزاری دادگاه‌های نظامی برای محاکمه غیرنظامیان است؛ اقدامی که از منظر قوانین بین المللی یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود اما سازمان ملل در عمل به تعهداتش برای وادار کردن آل خلیفه به عدم محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی، ضعیف ظاهر شده است.

رژیم آل خلیفه از دادگاه‌های نظامی برای تحقق چند هدف علیه انقلابیون بحرینی بهره برداری می‌کند. هدف اول این رژیم از محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی، امنیتی کردن فضای حاکم بر محاکمه است. آل خلیفه از طریق امنیتی جلوه دادن فضای محاکمه، متهمان را از برخورداری از بدیهی‌ترین حقوق خود باز می‌دارد. این رژیم حتی اجازه حضور خانواده‌های متهمان در دادگاه را نمی‌دهد. از سوی دیگر، خانواده‌های این دست از متهمان بحرینی حق ملاقات با بستگانشان در زندان‌ها را ندارند.

هدف بعدی رژیم آل خلیفه از محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی، این است که متهمان از وکلای قانونی برای دفاع از خود برخوردار نباشند. طبق قوانین کنونی در بحرین، متهمان امنیتی که در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند نمی‌توانند برای خود وکیل اختیار کنند تا به دفاع از خود بپردازند. آل خلیفه همچنین به منظور اجرای هرچه سریع‌تر احکام صادره علیه متهمان، محاکمه آنها را در دادگاه‌های نظامی و فاقد صلاحیت، برگزار می‌کند.

محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی این امکان را به رژیم فاسد آل خلیفه می‌دهد تا متهمان امنیتی را بدون معطلی به دار مجازات بیاویزد. این در حالی است که اگر انقلابیون در دادگاه‌های مدنی محاکمه شوند، حق اعتراض به احکام صادره در دادگاه‌های استیناف را دارند و اگر حکمشان نیز قطعی شود، اجرای این حکم، زمان‌بَر خواهد بود. درست به همین دلایل است که خاندان آل خلیفه از دادگاه‌های نظامی به عنوان یک ابزار ضد حقوق بشری برای عقده گشایی‌های سیاسی خود علیه انقلابیون بهره برداری می‌کنند.

بر اساس آنچه که گفته شد، کاملاً واضح است رژیمی که به صورت غیرقانونی اقدام به محاکمه غیابی غیرنظامیان کرده و یا برای آنها دادگاه‌های نظامی برپا می‌کند، با هدف فریب افکار عمومی دست به بخشش صوری آنها و لغو سلب تابعیتشان می‌کند. مقامات آل خلیفه از رهگذر این اقدام صوری خود به دنبال رهایی از فشارهای نهادهای حقوق بشری علیه رژیم خود هستند؛ به ویژه اینکه برخی از این نهادها ازجمله سازمان عفو بین الملل صراحتاً آل خلیفه را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند.

در هر صورت آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که آل خلیفه نه تنها هیچ‌گونه احساس ترحمی نسبت به انقلابیون بحرینی ندارد، بلکه در صدد نابودی آنها نیز هست. به همین دلیل اقدامات خصمانه و سرکوبگرانه علیه انقلابیون بحرینی طی روزهای اخیر بیش از پیش تشدید شده است. حتی نظامیان آل خلیفه زندانیان زندان «جو» در شهر منامه را نیز هدف حمله و ضرب و شتم قرار دادند؛ اقدامی که موجب اعتصاب غذای زندانیان شد.

برخی بر این باورند که سفر حدود دو هفته پیش ملک سلمان، پادشاه سعودی به بحرین با تشدید سرکوبگری‌ها علیه انقلابیون بحرینی بی ارتباط نیست. ۱۴ فروردین ماه بود که پادشاه سعودی به منظور دیدار با پادشاه بحرین وارد شهر منامه شد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که تشدید سرکوب‌ها علیه بحرینی‌ها به درخواست پادشاه سعودی صورت می‌گیرد.

با تمامی اینها، ناگفته پیداست که شوی تبلیغاتی آل خلیفه در بخشش حکم سلب تابعیت بیش از ۵۰۰ تَن از انقلابیون بحرینی نمی‌تواند مرحمی باشد بر زخمی که پیکره این رژیم را در بر گرفته است. آل خلیفه با این اقدامات صوری و تبلیغاتی قادر نخواهد بود چهره خود در نزد افکار عمومی منطقه و جهان را تطهیر کرده و بر سلسله جنایت‌های ضد حقوق بشری خود علیه مردم بی دفاع بحرین سرپوش گذارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

شوی تبلیغاتی جدید آل‌خلیفه در بحرین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است

در این مجلس با شکوه که جمعی از فقهای گرانقدر، علمای اعلام، اساتید حوزه و دانشگاه، محققان و اندیشمندان و شعرای آئینی از شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها حضور داشتند، آیت الله حاج سید حجت موحد ابطحی، در بیاناتی به عظمت حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها پرداخت و ضمن تجلیل از نویسندگان، شعرای آئینی، هنرمندان و... که با ارائه آثار فاخر خود گام های مؤثری در معرفی مقام والای آن حضرت برداشتند، از حیات امام رضایی (بدواً و نشوا و مقاما) مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی قدس سره سخن گفتند و برکات زندگی ایشان را بر شمردند.
هم‌چنین پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی کریمی جهرمی مدظله‌العالی در این جلسه قرائت شد. 
شایان ذکر است که به همین مناسبت بیش از صد اثر اعم از مقالات علمی و ادبی ارائه و در آینده نزدیک منتشر می شود.
پیام معظم له بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الأُمُّ مَدرَسَةٌ إِذا أَعدَدتَها
أَعدَدتَ شَعباً طَیِّبَ الأَعراق

مادر، مدرسه و مکتبی است که اگر آن را به شایستگی آماده سازی، نسلی را که از تمام رگ و ریشه‌های او طهارت و پاکی می‌جوشد فراهم آورده‌ای

اقدام مبارک و مسعود پاسداشت مقام و منزلت بانوی معظم آسمانی حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها را به برگزار کنندگان عزیز و گرامی آن تبریک عرض می‌نمایم.
شرف بانوان جهان حضرت نجمه سلام الله علیها که گاهی به عنوان ام البنین نیز از ایشان تعبیر شده است مادر والامقام امام و پیشوای مهربانمان حضرت ابالحسن الرضا علیه الاف التحیه و الثنا و کریمه اهل بیت علیهم السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست و ازین رو برای همگان، تعظیم و تکریم از این مجلله ی دوران امری لازم و مهم می‌باشد.
محدث بزرگوار قمی قدس سره نقل فرمودند که حمیده مادر امام کاظم علیه السلام در خواب مشرف به حضور رسول الله صلی الله علیه واله گردید و پیامبر به او فرمود: یا حمیدة هبی نجمة لابنک موسی فانّه سیلد منها خیر أهل الأرض؛ ای حمیده! نجمه را به فرزندت موسی علیه السلام ببخش؛ زیرا در این صورت به زودی از او فرزندی متولد خواهد شد که بهترین و برترین اهل زمین است. حضرت حمیده این فرمان را به جان اطاعت کرد و کنیز را به حضرت موسی بن جعفر بخشید و از آن بانوی آسمانی، حضرت رضا علیه السلام تولد یافت و پس از این تولد مقدس، امام موسی بن جعفر علیه السلام او را طاهره نامیدند و با این اقدام خود حضرت نجمه مادر امام رضا علیهم السلام را از جنس عزیزان خدا دانستند که در شان آنها آیه تطهیر نازل شده است و از همه عیوب و آلودگی‌ها پاک و منزه است و طاهر و مطهر می‌باشد و در نتیجه برای آیه تطهیر مصداق و نمونه‌ای تازه پیدا شد.
این بانوی معظمه حامل عنصری الهی و آسمانی یعنی حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بودند و امامی را در دل پروراندند که پیامبر صلی الله علیه و آله او را بهترین خلایق در زمین بعد از موسی بن جعفر علیه السلام معرفی فرمودند. خداوندا! دل همه ما از یاد و نام این بانوی بهشتی بی تاب است. به حرمت نام فرزند ایشان و به پاس اقدامی که در راستای بزرگداشت چنین انسان آسمانی در حال انجام و برگزاری است دل‌های همه مردم عزیزمان را به هم نزدیک فرما و قلوب جوانان عزیز کشور را از ضربه‌هایی که از سوی دشمنان تشیع به اعتقادات آنان وارد می‌شود مصون و محفوظ قرارده و مردم رنج کشیده ی ما را از مشکلات مادی گوناگون و فوق تصوری که آنها را محاصره کرده است رهایی ببخش! موفقیت روزافزون همه عزیزان که در این اقدام مهم و مشحون از قداست همکاری می‌نمایند را از خدای متعال و از فرزند بی مثال آن فخر بانوان جهان و آبروی انسانیت و محبوب ملکوتیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواهانم. رحمت و درود خدا بر طراح این اندیشه عالم پاک دل و مخلص آیت الله حاج آقا حجت ابطحی دامت افاضاته.

علی کریمی جهرمی 
شوال المکرم ۱۴۴۵

دیگر خبرها

  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!