Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ایجاد هرگونه مشکل در صنعت مس، تامین معیشت صنعتگران زنجانی را با مخاطره مواجه می کند و این صنعتگران در تامین معیشت برای خانوار دچار مشکل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر 800 واحد فعال مس در استان زنجان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار نفر در واحدهای ریخته گری،تولید ورق،ظروف مسی و سفیدگری فعالیت می کنند، افزود: در نوروز امسال مس در رتبه اول فروش قرار داشت.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت مس در یک سال اخیر، افزود: این امر مشکلات عدیده ای را برای این صنعتگران در سال گذشته  ایجاد کرد.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: افزایش وحشتناک قیمت اولیه موجب گرانی مس در زنجان شد و این امر تولید کنندگان را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

خدایی فرد انبار کردن ورق های مسی،عدم ثبات قیمت را موجب گرانی در زمینه صنعت مس عنوان کرد و گفت: برخی تولید کنندگان به امید گرانتر شدن ورق،این ماده اولیه را انبار کردند و این امر موجب گرانی بیشتر مواد اولیه شد.

وی با بیان اینکه به تبع گران شدن مایحتاج اولیه مردم همچون مرغ و گوشت، بازار مس نیز پرتلاطم شد، تصریح کرد: این امر موجب شد تا صنعتگران زنجانی در تامین مواد اولیه دچار مشکل شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کمی بهبود یافته است،بیان داشت: اما همچنان گرانی مس، موجب کاهش فروش صنعتگران زنجانی شده است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یکی دیگر از مسائل پیش روی صنعتگران مس زنجان را فعالیت مردان در این حوزه عنوان کرد و گفت: برخلاف سایر شهرها که بانوان بیشتر در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند در استان زنجان مردان مشغول به این کار هستند و تامین معیشت خانوار را برعهده دارند.

خدایی فرد تصریح کرد: ایجاد هرگونه مشکل در صنعت مس، تامین معیشت صنعتگران زنجانی را با مخاطره مواجه می کند و این صنعتگران در تامین معیشت برای خانوار دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه مس از جمله ورق های مسی و گرده از استان های اصفهان، تهران و باهنر کرمان، بیان داشت: بخشی از این مواد اولیه نیز از طریق استان تامین م شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است