Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:38:30 GMT

چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۵۳۰

چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد پس از تصمیم آمریکا برای پایان معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، چین نفت بیشتری از این کشور درخواست نکرده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا نوامبر گذشته صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داد اما همزمان به هشت کشور شامل چین اجازه داد به مدت شش ماه تا اوایل ماه مه به واردات محدودتر نفت ایران ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد الفالح در حاشیه نشست ابتکار توسعه اقتصادی "کمربند و جاده" چین که هدف آن بازسازی جاده ابریشم و متصل کردن چین به آسیا، اروپا و فراتر از آن است، درباره اینکه آیا خریداران آسیایی خواستار نفت بیشتری شده‌اند، به رویترز گفت: در ابتدای ماه مه ما به میزان تقاضا برای ژوئن پی خواهیم برد و به آن پاسخ می‌دهیم.

این اظهارات در حالی است که پکن مخالف اقدام آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌های نفتی علیه ایران بوده است.

مقامات آمریکایی اوایل روز پنجشنبه اظهار کردند که مطمئن هستند چین قادر خواهد بود گزینه‌های دیگری برای نفت ایران پیدا کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد که تولید نفت عربستان سعودی در آوریل در مقایسه با ماه پیش از آن تقریباً ثابت بود و حدود ۹.۸ میلیون بشکه یا کمتر خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در نتیجه تشدید تحریم‌ها علیه ایران و کاهش تولید داوطلبانه گروهی از کشورهای اوپک و غیراوپک، قیمت نفت هفته جاری به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر صعود کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید نفت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟