Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:17:52 GMT

تعویض کارت ملی قدیمی با هوشمند ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۶۰۱

تعویض کارت ملی قدیمی با هوشمند ادامه دارد؟

سازمان ثبت احوال برای ۱۰ میلیون نفری که فاقد کارت ملی هوشمند هستند، تدابیری را اندیشیده است.

به گزارش مشرق، سازمان ثبت احوال چندین بار برای تعویض کارت ملی افرادی که هنوز اقدام نکرده‌اند تاکید کرده است، طبق مصوبه هئیت دولت کارت‌های ملی‌ قدیمی از ابتدای امسال فاقد اعتبار هستند، اما با این وجود هنوز حدود 10 میلیون نفر برای دریافت کارت ملی جدید خود اقدام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ این 10 میلیون نفر از ارائه خدماتی همچون خدمات بانکی، صدور گذرنامه، پایان خدمت، گواهینامه و غیره محروم خواهند شد، با وجود اینکه بارها برای تعویض کارت ملی تا پایان سال 96 اعلام شده بود، سازمان ثبت احوال برای تسهیل انجام امور اداری و اجرایی این افراد تدابیری را اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: سازوکار جدید برای افراد فاقد کارت ملی هوشمند

درخصوص همین موضوع سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار کرد: به هیچ وجه قصد تمدید کارت‌های ملی‌ قدیمی را نداریم، زیرا این عمل سبب به تعویق انداختن ثبت نام افراد برای دریافت کارت‌های ملی‌ جدید خواهد شد.

وی افزود: قرار بود که برای این 10 میلیون نفر اوراقی صادر شود تا بتوانند از زمان ثبت نام تا دریافت کارت ملی هوشمند خود امور اداری و اجرایی خود را انجام دهند، اما در پی جلسات تشکیل شده، مبنا بر آن شد که اوراقی صادر نشود.

ابوترابی با اشاره به اینکه هنوز هم شهروندان می‌توانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، گفت: به هیچ وجه بنای تمدید زمان ثبت نام را نداریم و قطعاً اگر باز هم تمدید کنیم، مردم کار را به تعویق می‌اندازند.

وی با بیان اینکه 85 درصد جامعه کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده است که طی هفته جاری چنانچه هموطنی با کارت ملی فاقد اعتبار مراجعه کرد، او را به دفاتر پیشخوان، پست یا ثبت احوال رهنمون کنند و در آنجا نیز پس از تکمیل ثبت نام برگه‌ای که نشان دهنده ثبت نام فرد برای دریافت کارت ملی هوشمند است، به او ارائه شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مدت اعتبار این برگه‌ها هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: این برگه تا زمان صدور کارت ملی هوشمند، در نظام اداری قابل استفاده است.

حال با وجود اینکه سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرده بود که تعویض کارت‌های ملی قدیمی تمدید نخواهند شد، اما عملا این اقدام خود نیز تمدید محسوب خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل صدور کارت ملی کارت ملی کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

(تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)