Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «جیمی راسکین» نماینده دموکرات آمریکایی در واکنش به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت موضوع استیضاح او هیچ ارتباطی به دیوان عالی این کشور ندارد.

افزایش درخواست‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا که به دنبال انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور صورت گرفت، ترامپ را روز گذشته واداشت تا از طریق پیامی توئیتری تهدید کند در صورتیکه موضوع استیضاح او از سوی نمایندگان دموکرات دنبال شود، به دیوان عالی آمریکا شکایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راسکین در این خصوص اعلام کرد دیوان عالی آمریکا هیچ نقشی در روند استیضاح، که قانون اساسی به صراحت به کنگره در این خصوص اختیار داده، ندارد. دیوان عالی در قبال استیضاح نقشی ندارد و درباره استیضاح نمی‌توان در آنجا درخواستی مطرح کرد.

راسکین به عنوان عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افزود در گزارش نهایی مولر جرائمی مشخص شده که بسیار بیشتر از جرائمی است که بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، برای آن استیضاح شد. این نماینده دموکرات یادآور شد که تاکنون هیچ رئیس جمهور دموکرات و نه هیچ رئیس جمهورِ جمهوری‌خواهی جرات نکرده است بگوید که کنگره نمی‌تواند اطلاعاتی درباره دولت بدست آورد.

ترامپ در پیامی که روز گذشته در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: گزارش مولر علی‌رغم آنکه توسط دموکرات‌های عصبانی و کسانی که از ترامپ متنفرند و با پول نامحدود (۳۵ میلیون دلار) نوشته شد کوچکترین اتهامی به من وارد نکرد. من کار نادرستی انجام ندادم. اگر دموکرات‌های تندرو برای استیضاح تلاش کنند، من ابتدا به دیوان عالی خواهم رفت.

در گزارش نهایی مولر که پنج شنبه گذشته منتشر شد، اعلام شد که شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس به دست نیامده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآور شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

به دنبال انتشار گزارش مولر، موضوع استیضاح ترامپ از سوی چند تن از نمایندگان دموکرات از جمله سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست و کامالا هریس، نماینده ایالت کالیفرنیا مطرح شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رؤسای دانشگاه‌های ایالات متحده؛


سلام
در شرایطی که جهان علیه تجاوز و جنایات رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به ستوه آمده و فریاد اعتراض خود را به گوش مجامع بین‌المللی رسانده است، خبر بازداشت و برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با صد‌ها استاد و دانشجوی معترض در دانشگاه‌ها مایه بسی تأسف و نگرانی شدید اینجانب گردید.
رژیم جنایتکار صهیونیستی از ۷ اکتبر تا به امروز ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و زن بی‌دفاع را در حملاتی ناجوانمردانه به شهادت رسانده است و در این شرایط وخیم همه آزادگان جهان به ویژه اساتید و دانشجویان فهیم و خردمند سراسر جهان نمی‌توانند نسبت به این وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشند و ظلم و قساوت رژیم جعلی اسرائیل را برنمی‌تابند.
مایه حیرت است که شما به عنوان انسان‌هایی فرهیخته و دانشمند، نظاره‌گر این صحنه‌های دلخراش هستید و سکوت می‌کنید.
امروز دنیا از شما به عنوان دانشمندان روشنفکر و برجسته انتظار دارد که جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کنید.
شایسته نیست دانشجویان و همچنین استادان حق‌طلب و آزاده به طرزی بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز به دست نیرو‌های پلیس مورد آزار و اذیت قرار گیرند و به سبب آزادی بیان و دفاع از مظلومان که حق مسلّم آنان است، بازداشت و زندانی و اخراج شوند.
از شما استدعا دارم که به احترام انسانیت و با انگیزه بشردوستانه، امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم و به عنوان انسانی فرهیخته و مدافع حقوق بشر از آنان دلجویی نمایید.

با احترام
دکتر محمدنبی احمدی،
رئیس دانشگاه رازی،


دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت