Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -مقامات افغان اعلام کردند که طالبان و داعش در یکی از شدیدترین درگیری‌های اخیر خود بار دیگر برای کنترل مناطق بیشتر با یکدیگر وارد جنگ شدند.

 درگیری بین طالبان و داعش در دو شهرستان ولایت «ننگرهار» در حالی آغاز شد که جنگجویان داعش به چند روستای تحت کنترل طالبان حمله کردند.

«سهراب قادری» یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار به «رویترز» گفت: داعش ۶ روستا را در شهرستان‌های «خوگیانی» و «شیرزاد» تصرف کرده و درگیری‌ها متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که حدود ۵۰۰ خانواده بر اثر درگیری‌ها از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

هنوز آمار مشخصی از تلفات این درگیری‌ها وجود ندارد.

ولایت ننگرهار که با پاکستان هم‌مرز است به عنوان پایگاه داعش در شرق افغانستان محسوب می‌شود، اما برخی از روستا‌ها در خوگیانی و شیرزاد تحت کنترل طالبان قرار دارد.

گزارش‌هایی زیادی مبنی بر حمایت نیرو‌های خارجی از گروه تروریستی داعش از جمله کمک‌های تدارکاتی و اطلاعاتی در افغانستان وجود دارد و جنگنده‌های آمریکایی نیز بار‌ها در حمایت از داعش طالبان را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

گفتنی است که در ماه آگوست بیش از ۱۵۰ جنگجوی داعش پس از شکست از طالبان در ولایت «جوزجان» و در حالی که تحت تعقیب این گروه قرار داشتند به نیرو‌های امنیتی افغان تسلیم شدند.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین، یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان