Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:18:48 GMT

80 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری تکاب تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۷۸۷

80 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری تکاب تخصیص یافت

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 80 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری تکاب تخصیص یافته است که امسال و سال آینده در این شهرستان هزینه می شود.

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر روز گذشته استاندار آذربایجان غربی به تکاب اظهار داشت: 40 میلیارد ریال از این اعتبار از اعتبارهای مصوب سفر رییس جمهوری به استان بوده و 40 میلیارد دیگر آن نیز در جلسه شورای برنامه ریزی آذربابجان غربی که روز گذشته به ریاست استاندار برگزار شد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این اعتبار که به صورت ویژه با هدف توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری تکاب تخصیص یافته برای ارتقا امکانات رفاهی و تفریحی در مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، بهسازی راه دسترسی مجتمع آب گرم «قینرجه» و چمن متحرک «چملی گل» و توسعه مجتمع آبگرم روستای احمد آباد هزینه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال برای توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری تکاب هزینه شد، ادامه داد: علاوه بر توسعه زیرساخت ها، آثار تاریخی تکاب از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و مساجد و حمام های قدیمی این شهرستان نیز نیازمند مرمت و استحکام بخشی است که امیدواریم در شورای برنامه ریزی استان آذربایجان غربی تخصیص اعتبار برای طرح های مرمت آثار نیز مورد توجه قرار گیرد.
جباری بیان کرد: نخستین مرکز آموزش و کارآفرینی گردشگری و صنایع دستی تکاب نیز در حال حاضر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که برای تکمیل و بهره برداری از آن 10 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی افزود: با تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح، مرکز کارآفرینی گردشگری تکاب تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های این سازمان برای معرفی بیشتر و بهتر آثار تاریخی و اماکن گردشگری تکاب اظهار داشت: جشنواره ملی تخت سلیمان در ماه های آینده با همکاری فرمانداری تکاب برگزار خواهد شد که گام موثری در رونق صنعت گردشگری در منطقه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
چمن متحرک چملی گل ، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.
7514/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري توسعه تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه