Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:13:42 GMT

ظرفیت دانشجو معلمان در سال جدید افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۱۹۸۸

ظرفیت دانشجو معلمان در سال جدید افزایش می یابد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: افزایش ظرفیت دانشجو معلمان در سال جدید، جذب بیشتر دانشجویان و بهره مندی از ظرفیت های مذهبی از جمله برنامه های در دستور کار این سازمان در سال 98 است.

سیدمحمدجواد شوشتری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: عملکرد این سازمان در سال جدید با جذب بیشتر دانشجویان و بهره مندی از ظرفیت های مذهبی آن ها، برگزاری جشنواره های ملی با موضوعات جدید و مورد توجه دانشجویان، افزایش ظرفیت دانشجو معلمان، افزایش خدمات مرکز مشاوره تخصصی، تولید محتوای تخصصی با رویکرد نوین در مرکز تخصصی چندرسانه ای قرآنی (مبین) دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای دستیابی به چشم انداز تعریف شده در سال 98 برگزاری استارت آپ های تخصصی با هدف اشتغال زایی و رونق کسب و کارهای مرتبط با علوم دینی و قرآنی در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی به صورت کاملا تخصصی در دستور کار قرار دارد.
به گفته شوشتری، برگزاری سلسله نشست های دانشجویی با موضوعات بر اساس مذاکرات صورت گرفته با روسا و معاونت دانشگاه ها و مراکز علمی، تشکیل اتاق فکر و سلسله نشست های دانشجویی با موضوعات علوم قرآنی و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی نیز پیگیری می شود.
وی افزود: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بدو تاسیس در سال 1382، توسعه فرهنگ دینی و قرآنی از طریق تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، فراهم ‌سازی زمینه‌های انس بیشتر با کتاب وحی و تدبیر در آن، پژوهش در ابعاد مختلف در جهت ارتقای فرهنگ قرآنی و آگاهی‌های دینی دانشجویان و دانشگاهیان را سرلوحه خود قرار داده است.

** نگاهی به برنامه و جشنواره های سازمان قرآنی در سال 98
شوشتری در ادامه گفت وگو به برخی برنامه های سازمان قرآنی دانشگاهیان در سال جدید اشاره کرد.
افزایش مشارکت دانشجویان، با اولویت توسعه کانون ها و تقویت فرآیند عضوگیری، برگزاری جشنواره های ملی با رویکرد فرهنگی هنری، برگزاری دومین دوره طرح ملی حفظ قرآن مشکوه، برگزاری دوره های سراسری دانشجو معلم قرآن، برگزاری دوره های آموزشی دانشجو متدبر قرآن کریم، برگزاری کارگاه در حوزه قرآن و علوم تربیتی، قرآن و سلامت و دین ‌پژوهی از برنامه های سازمان قرآنی دانشگاهیان برای سال 98 است.
این سازمان همچنین، برگزاری دورهمی کسب و کارهای نوپای قرآنی (کافه محفل)، برگزاری رویداد استارتاپی اسلامی - قرآنی طلوع برکت، برگزاری دوره یک ساله MBA کسب و کارهای نوپای اسلامی، ورود بیشتر به عرصه گفتگو و برگزاری جلسات نقد و بررسی در تبیین مفاهیم قرآنی توسط خبرگزاری بین المللی قرآنی و تولید محتوای صوتی و تصویری در مرکز چندرسانه ای مبین را در دستور کار برای سال جاری قرار داده است.

** فعالیت های فرهنگی
شوشتری در ادامه به فعالیت های فرهنگی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور پرداخت و گفت: این سازمان با داشتن پنج زیرمجموعه و فعالیت در زمینه های متعددی همچون مرکز مطالعات میان رشته ای قرآن کریم و مرکز تخصصی چندرسانه ای قرآنی در تلاش است از تمامی ظرفیت های خود در راستای ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به فعالیت های قرآنی بهره ببرد.
وی گفت: با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته از دانشجویان در سطح کلان، مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی که به تازگی به این مجموعه افزوده شده، با فعالیت های تخصصی در حوزه کارآفرینی پا را فراتر گذاشته و سعی دارد از نبوغ و ایده های دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی برای برگزاری استارت آپ ها و اشتغال زایی استفاده کند.
شوشتری با بیان اینکه مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان در دانشگاه های کشور جشنواره و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار می کند، عنوان کرد: این مرکز جایگاه ویژه ای را در برنامه های معاونت فرهنگی مراکز علمی به خود اختصاص داده که با توجه به استقبال چشم گیر دانشجویان از برنامه های این سازمان، اکثریت برنامه های این مرکز به صورت سالانه و با اختصاص دبیرخانه های دائمی در دانشگاه های موفق دنبال می شود.
به گفته وی، مرکز دانشجو معلم قرآن کریم از دیگر بخش های مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان است که دوره های آموزشی را با محوریت تجوید، روش تدریس و تدبر در سطح دانشگاه ها برگزار می کند که در نهایت دانشجویان بعد از گذراندن این دوره های آموزشی می توانند به عنوان معلم قرآن به تدریس بپردازند.

** راه اندازی مراکز خدمات روانشناسی
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان با بیان اینکه این سازمان مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره برای علامندان فعالیت های قرآنی راه اندازی کرده است، گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان در راستای تکیمل فعالیت های خود برای دانشجویان و علاقه مندان فعالیت های قرآنی، مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره را راه اندازی کرده که این مرکز با آموزه ها و گرایشات دینی رویه متفاوت از دیگر مراکز مشابه را در پیش گرفته که استقبال چشمگیر از خدمات این مرکز، از تحقق اهداف کلان آن را در چشم انداز تعیین شده خبر می دهد.
**9283** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سازمان قرآني دانشجويان دانشجو معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد

علی باقرزاده فاروجی در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد، گفت: باید دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

او گفت : معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور از طریق معلمان قوی است توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاورد‌های این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاورد‌های معلمان در تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

او گفت : در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ طرح با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است