Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@12:02:37 GMT

اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۰۹۱

اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: اعضای قابل اهدای دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهدای عضو به بیماران نیازمند در استان اصفهان در هفته گذشته اظهار کرد: خانم "خیرالنسا بابامیری" ۵۵ ساله به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان الزهرا(س) بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، وی پس از طی مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، سومین مورد اهداء عضو در سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های و کبد خیرالنسا بابامیری پس از برداشت برای پیوند به به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

وی با اشاره به چهارمین اهداء عضو در اصفهان گفت: "حسین جعفری" ۴۰ ساله یکی دیگر از اهداء کنندگان عضو در استان اصفهان بود که بر اثر حادثه ترافیکی در ۲۹ فروردین سال جاری در بیمارستان امین اصفهان بستری شد.

خلیفه سلطانی ادامه داد: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، حسین جعفری از بیمارستان امین اصفهان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

وی اضافه کرد: کلیه‌های این بیمار مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان و بیمارستان های خورشید به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی در شیراز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان خاطرنشان کرد: قلب وی در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب مرحوم حسین جعفری در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ با گذشت ۴۹ خانواده اهداء ۱۱۵ عضو در استان اصفهان انجام گرفت که ۶۸ کلیه، ۱۶ کبد و یک قلب در اصفهان با بیماران پیوند و ۲۹ عضو دیگر برای پیوند به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان اهدای عضو بيمارستان الزهرا مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از نجات جان ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند اعضا، با ایثار خانواده‌های خوزستانی در هفته جاری خبر داد.

میثم معزی امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در این خصوص به رسانه‌ها اظهار کرد: در کمتر از پنج روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است. از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم زیرا قطعا این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که چهار مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از کلیه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و کلیه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص گفت: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم. با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد