Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی گفت: ترویج شیوه‌ های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان از جمله استعمال دخانیات و اعتیاد، گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین محورهایی است كه همواره باید با جدیت دنبال شود تا شاهد كاهش آسیب ‌های اجتماعی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا ابراهیمی»، امروز (پنج شنبه 5 اردیبهشت) گفت: آموزش و پرورش نقش مؤثری در مقابله با اعتیاد و آسیب های ناشی از آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: دانش‌آموزان باید با آسیب‌ های اجتماعی آشنا شده و مهارت‌های زندگی سالم را فرا گیرند و برنامه ‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس باید جدی دنبال شود. 

 

وی اظهارداشت: اگر برنامه ‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس اثربخش نباشد و جدی گرفته نشود به سلامت افراد جامعه صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد. 

 

ابراهیمی ادامه داد: آموزش و پرورش یك نهاد خطیر و مهمی است و بدلیل اینكه نونهالان،‌ نوجوانان و جوانان در اختیار این مجموعه هستند باید علاوه بر مسئولان آموزش و پرورش از سوی دستگاه‌ های متولی توجه ویژه‌ای به این نهاد شود.

 

این مقام مسئول در استان فارس بیان داشت: باید فضای مدارس و محیط ‌های آموزش جوری باشد كه روی مسائل تربیتی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی بچه‌ها وقت گذاشته و كار شود و بچه‌ها را درگیر این مسائل نمود كه وقت فكر كردن به مسئله اعتیاد نداشته باشند.

 

وی گفت: والدین باید بی‌پرده با نوجوان و جوانشان در رابطه با مواد مخدر و روانگردان ها صحبت کنند و آنها را به مضرات و خطرات ناشی از این معضل آگاه کنند. 

 

ابراهیمی افزود: دانش آموزان منتخب در این جشنواره می‌توانند سفیران شایسته‌ای برای ترویج فعالیت ‌های پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب ‌های اجتماعی در بین سایر دانش آموزان باشند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان داشت: ترویج شیوه‌ های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان از جمله خشونت، استعمال دخانیات و اعتیاد، گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد مهم‌ترین محورهایی است كه همواره باید با جدیت دنبال شود تا شاهد كاهش آسیب ‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان باشیم.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران سپاه جشن نیمه شعبان کانون های مساجد آموزش و پرورش فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کسب ۱۲۹ رتبه توسط دانش آموزان در جشنواره نوجوان سالم
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • اجرای طرح آگاه سازی دختران در آباده
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد