Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب با گذشت زمان از ساعات اولیه صبح، بر تعداد دانشجویانی که در راهروهای انتشارات دانشگاهی نمایشگاه کتاب قدم می زنند نیز افزوده می شد.
امسال انتشارات دانشگاهی همانند سال گذشته از ۷ سالن تشکیل شده است و در ضلع جنوبی مصلی و غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن F4 واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با چند نفر از دانشجویانی که در این غرفه حاضر شده اند به گفت و گو پرداخته ایم که مشروح آن را در زیر می خوانید.


لزوم تخصیص یارانه بیشتر خرید کتاب برای افزایش سرانه مطالعه

محسن یکی از بازدید کنندگان غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مخابرات تحصیل می کند. وی در بازدید از این غرفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به وضعیت کتاب های این غرفه گفت: با توجه به اینکه من در‌ رشته مهندسی مخابرات تحصیل می کنم، کتاب های این غرفه در گروه مهندسی از کیفیت خوب و متنوعی برخوردار بود. توصیه می کنم دانشجویان از این غرفه بازدید کنند حتما کتابی که مورد نیازشان است را پیدا‌ خواهند کرد‌.

محسن معتقد است دانشگاه آزاد به دلیل اینکه بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، همچنین سطح کیفی کتاب های این غرفه نیز مطلوب بود.

این دانشجوی دانشگاه آزاد تخصیص یارانه به کتاب را راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه می داند و می گوید: بایدتخصیص یارانه به کتاب افزایش پیدا کند تا دانشجویان دغدغه مالی نداشته باشند و بتوانند به راحتی کتاب را تهیه و آن را مطالعه کنند. قطعا گرانی کتاب بر سرانه مطالعه تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

به دلیل گرانی کتاب، منتظر نمایشگاه کتاب ماندم

مریم دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه بازدید از غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی توانست کتاب مورد نیاز خود را پیدا و آن را خریداری کند. وی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز می گوید: تنوع کتاب های غرفه مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوب بود اما برای رشته دامپزشکی تنوع بالایی نداشت اما من کتابی را که مورد نظرم بود، در این غرفه پیدا کردم، این کتاب را استاد دانشگاهمان معرفی کرده بود‌.

مریم از جمله افرادی است که به دلیل گرانی کتاب، منتظر نمایشگاه کتاب بوده تا کتاب مورد علاقه اش را خریداری کند.

او می گوید: افزایش قیمت کتاب، بر خرید کتاب تاثیر مستقیمی دارد. من صبر کردم نمایشگاه کتاب آغاز شود تا بتوانم از تحفیف های آن استفاده کنم. معمولا در رشته دامپزشکی قیمت کتاب های مرجع و قطر آن بر قیمت کتاب ثاثیرگذار است.

مریم معتقد است تنوع کتاب های دامپزشکی مرکز رسانه و نشر علمی نسبت به انتشارات دانشگاه تهران کمتر است. با توجه به اینکه واحد کرج و تهران دارای رشته دامپزشکی هستند، بسیاری از دانشجویان برای خرید کتاب‌ به نمایشگاه می آیند، پس‌ بهتر است تنوع کتاب های این رشته کمی افزایش پیدا کند.

انتهای‌پیام/

31 / 167 دانشجو نمایشگاه کتاب مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش سرانه مطالعه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجو نمایشگاه کتاب مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

پذیرش وفارغ التحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت نمایند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند. 

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه نموده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد