Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:39:05 GMT

تهرانی ها فروردین ماه را در هوای پاک نفس کشیدند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۵۰۴

تهرانی ها فروردین ماه را در هوای پاک نفس کشیدند

به گزارش ایسکانیوز، تمام روزهای فروردین ماه امسال هوای پایتخت سالم بود بگونه‌ای که هوا ۲۱ روز در شرایط پاک قرار داشت.
بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در اولین ماه سال گذشته هوای پایتخت فقط سه روز در شرایط پاک قرار داشت همچنین در این ماه تهرانی‌ها ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های ۹۶ و ۹۵ نیز هوای تهران به ترتیب ۹ و ۱۰ روز در شرایط پاک قرار داشت همچنین فروردین ۹۶ هوا چهار روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

تعداد روزهای با هوای پاک نیز در فروردین ماه سال‌های ۹۴، ۹۳ و ۹۲ نیز در تهران به‌ترتیب ۱۰، هفت و یک روز بود و در فروردین سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز هیچ‌ روزی با هوای پاک در تهران نداشتیم.

همچنین بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰، هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

گفتنی است در هوای پاک که با رنگ سبز نشان داده می‌شود، شرایط کیفیت هوا مناسب است و خطری برای سلامت انسان ندارد. در هوای سالم که به رنگ زرد شناخته می‌شود، کیفیت هوا قابل قبول و غلظت آلاینده‌ها کمتر از حدی است که بر سلامت انسان تاثیر منفی داشته باشد اما در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که به رنگ نارنجی نشانه‌گذاری می‌شود، مقدار (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار می‌گیرد که در نتیجه آن گروه‌های حساس اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت.

در هوای ناسالم که به رنگ قرمز است، کلیه افراد جامعه در معرض مخاطرات ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند و حتی ممکن است گروه‌های حساس دچار عوارض شدیدتری شوند. افزون بر این، در هوای بسیار ناسالم که به رنگ بنفش معروف است و عدد (AQI) بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار می‌گیرد، احتمال بروز عوارض جدی بر سلامت افراد جامعه افزایش می‌یابد.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 هوای پاک هوای سالم شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هوای تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هوای پاک هوای سالم شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»