Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@07:39:00 GMT

راهنماي خريد عطر و ادکلن

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۲۷۱۸

راهنماي خريد عطر و ادکلن

خبرگزاري آريا -

داشتن عطر ثابت تا سال هاي سال اشتباه است
يک عطر خوب و مناسب با استاندارد‌هاي روز دنيا، مشخصه هايي دارد که بايد در شناسنامه عطر که هميشه روي شيشه آن ثبت مي شود قيد شده باشد. اين مشخصه ها چيز‌هايي نيست که همه از آن ها اطلاع داشته باشند، اما شرکت هاي سازنده معتبر در تمام دنيا براي خودشان قوانيني دارند که در کنار ساير مشخصه ها، خانواده عطر را هم ذکر مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر احتمالا اين عنوان را روي شيشه عطري نديديد نگران نشويد و با يک سوال فروشنده کاربلد راه را نشانتان مي دهد. اين خانواده را با اين نام ها بشناسيد.
توصيه هايي که در انتخاب عطر کمک مي کند
فکر نکنيد اگر بوي ثابت داشته باشيد کار درستي مي کنيد و متفاوت بودنتان را نشان مي دهيد. چون در اصل داشتن عطر ثابت تا سال هاي سال اشتباه است. متأسفانه طرز فکر عموم مردم به شکلي است که هر کس بايد بوي خودش را بدهد. يعني مي خواهد با بوي اين عطر او را بشناسند.
اين را بدانيد که قرار است عطري که استفاده مي کنيد خودتان هم از آن لذت ببريد. مثال بهتر است عطر را به گردن نزنيد چون فاصله گردن تا بيني کم است و ديگر خودتان بو را حس نمي‌کنيد و باعث مي‌شود دائماً عطر خود را تجديد کنيد. قرار است عطر بزنيد تا خودتآن‌هم لذت ببريد. پس بد نيست که هرچند وقت يک‌بار براي تنوع عطرتان را عوض و بار ديگر عطر هميشگي‌ تان را استفاده کنيد. همان طور که براي غذا خوردن لازم است تنوع بدهيد و دوست داريد غذاهايي که تا به حال نخورده ايد را امتحان کنيد.
بعضي وقت ها ممکن است اين تصور به ذهن شما برسد که چرا عطر گران مي‌خريد اما بازهم بوي آن باقي نمي ماند. اولين نکته اين است که بايد در زمان خريد به فصلي که مي‌خواهيد از عطر استفاده کنيد دقت داشته باشيد. مثال در فصل گرما از عطر گرم استفاده نکنيد چون هوا به اندازه کافي گرم است و استفاده از اين عطر باعث مي شود حس خوبي نه به خود نه به اطرافيان بدهيد. اين حس باعث مي شود که تصور کنيد يا بوي آن باقي نمانده يا حس خوبي به عطري که خريده ايد نداشته باشيد.
وقتي عطر را روي دست مي زنيد آن را به شکل دوراني روي پوست نماليد. چون بوهايي که از عطر منتشر مي‌شود بايد به ترتيبي که تعيين شده منتشر شود. با اين کار شما آن بويي که براي ماندگاري است بالا مي آوريد و براي همين ماندگاري از بين مي رود و شما تصور مي کنيد که عطرتان ماندگار نيست.
براي خريد عطر وقت بگذاريد و عجله نکنيد. 10 مدل بو را در يک لحظه امتحان نکنيد چون مطمئن باشيد متوجه نخواهيد شد چه عطري را بايد بخريد. به خودتان فرصت بدهيد. شما در حال خريد کالاي لوکس هستيد؛ براي همين بايد آنچه را که مي خريد دوست داشته باشيد و به درستي از آن استفاده کنيد. چون آن قدر هم ارزان نيست که اگر خوشتان نيامد آن را به سادگي کنار بگذاريد.
آنچه بوي عطر را تغيير مي‌دهد و از بين مي برد نور خورشيد و گرما است. اگر عطر را در يخچال نگهداري کنيد تا زماني که تمام بشود براي شما ماندگاري بيشتري خواهد داشت.

براي خريد عطر وقت بگذاريد و عجله نکنيد
چرا عطر اصل مي خريد؟
شايد وقتي که عطر تقلبي مي خريد احساس کنيد هم بو و هم ماندگاري اش با اصل آن تفاوت نداشته باشد. حتي از نظر شکل، ظاهر، شيشه، بسته بندي، در، سلفون استفاده شده و … شبيه هم باشد و با هم مو نزند. براي همين ترجيح مي دهيد به جاي اينکه هزينه زيادي کنيد با هزينه کمتر با همان کيفيت استفاده کنيد. اين اتفاق شايد ازنظر مالي به‌صرفه باشد و شما به اين فکر کنيد که عطر اصل بيشتر پولي که مي‌گيرد پول برند و مارک آن باشد.
اما بايد اين نکته را به شما بگوييم که برندي که تنها در کار توليد عطر است تمام تلاش خود را مي کند تا از بهترين بوها، آن هم کاملاً طبيعي و بالاترين کيفيت استفاده کند و ديگر خبري از مواد شيميايي نيست و تمام مواد استفاده شده طبيعي هستند. اين در حالي است که همان عطر از نوع تقلبي اش براي اينکه برايش به صرفه باشد؛ از کيفيت پايين تر و مواد شيميايي استفاده مي کند.
مثال ممکن است عطر تقلبي که روي لباستان استفاده مي کنيد رد آن روي لباستان بماند يا باعث قرمزي پوستتان شود. البته زمان خريد عطر روي آن را حتماً بخوانيد که براي پوست طراحي‌شده يا براي لباس. چون ممکن است عطر اصلي هم وجود داشته باشد که براي لباس طراحي نشده و وقتي از آن براي لباس استفاده کنيد رد آن روي لباس بماند. از طرف ديگر عطرهاي اصل طوري طراحي شده که از مواد ضد آلرژي استفاده کرده اند.
براي همين شما علاوه بر اينکه در خريد عطر لوکس و اصل؛ پول برند آن را مي دهيد مطمئن خواهيد بود که از بهترين مواد اوليه تشکيل‌شده است. گوچي، چنل، ديور، بولگاري، ورساچه و… برندهاي لباس هستند و تخصص اصلي آن ها عطر نيست. آن ها از برند لباس و کفششان براي فروش عطر استفاده مي‌کنند و محصولي را براي عامه مردم به بازار مي دهند و وقتي چنين کاري مي‌کنند به فکر فروش بالاي محصولشان هستند.
اما برندهاي تخصصي عطر لوکس، فکرشان اين نيست. آن‌ها ميگويند يک محصول باکيفيت و گران قيمت توليد کنند اما حاشيه سود را بالا ببرند. مثال شيشه عطر را از بهترين کيفيت مي سازند. بسته بندي را باکيفيت مي‌کنند. شيشه ها و درهاي آن را دست‌ساز مي‌کنند يا به‌جاي مقوا براي جعبه از چوب و چرم استفاده مي کنند تا لوکس تر شود. اين کار باعث مي‌شود تا براي کسي که مي‌خواهد تقلبي آن را بزند به ‌هيچ عنوان صرف نداشته باشد.
چرا عطر بايد براساس فصل و موقعيت باشد؟
عطر به شکل مستقيم با حس در ارتباط است و باعث مي شود از طريق بويي که مي دهيد طرف مقابل، روي شما قضاوت کند؛ به همين دليل بوي عطر اولين شناخت و حس از يک فرد را به وجود مي آورد و باعث قضاوت مي شود. پس سعي کنيد عطر مورد نظرتان را درست انتخاب کنيد.
براي انتخاب درست، علاوه بر سليقه، لازم است مشاوره درستي هم داشته باشيد که متاسفانه آنطور که بايد مشاوره مناسب صورت نمي گيرد چون کساني که مي خواهند عطر بفروشند بيشتر سعي مي کنند روي عطري مشاوره بدهند که مي خواهند آن را بفروشند.
در زمان خريد بد نيست مقداري اطلاعات اوليه داشته باشيد تا طيف انتخاب تان کوچکتر شود و کمتر سردرگم شويد. متاسفانه طرز فکر عموم مردم به شکلي است که هر کس بايد بوي خودش را بدهد، يعني مي خواهد با بوي اين عطر او را بشناسند.
اين را بدانيد که قرار است عطري که استفاده مي کنيد، خودتان هم از آن لذت ببريد. مثلا بهتر است عطر را به گردن نزنيد چون فاصله گردن تا بيني کم است و ديگر خودتان بو را حس نمي کنيد و باعث مي شود دائما عطر خود را تجديد کنيد. قرار است عطر بزنيد تا خودتان هم لذت ببريد، پس بد نيست که هر چند وقت يک بار براي تنوع عطرتان را عوض و بار ديگر عطر هميشگي تان را استفاده کنيد؛ همانطور که براي غذا خوردن لازم است تنوع بدهيد و دوست داريد غذاهايي که تا به حال نخورده ايد را امتحان کنيد.
* بعضي وقت ها ممکن است اين تصور به ذهن شما برسد که چرا عطر گران مي خريد اما باز هم بوي آن باقي نمي ماند. اولين نکته اين است که بايد در زمان خريد به فصلي که مي خواهيد از عطر استفاده کنيد دقت داشته باشيد. مثلا در فصل گرما از عطر گرم استفاده نکنيد، چون هوا به اندازه کافي گرم است و استفاده از اين عطر باعث مي شود حس خوبي نه به خود نه به اطرافيان بدهيد. اين حس باعث مي شود که تصور کنيد يا بوي آن باقي نمانده يا حس خوبي به عطري که خريده ايد نداشته باشيد.
* وقتي عطر را روي دست مي زنيد آن را به شکل دوراني روي پوست نماليد چون بوهايي که از عطر منتشر مي شود بايد به ترتيبي که تعيين شده منتشر شود. با اين کار شما آن بويي که براي ماندگاري است بالا مي آوريد و براي همين ماندگاري از بين مي رود و شما تصور مي کنيد که عطرتان ماندگار نيست.
* براي خريد عطر وقت بگذاريد و عجله نکنيد. 10 مدل بو را در يک لحظه امتحان نکنيد چون مطمئن باشيد متوجه نخواهيد شد چه عطري را بايد بخريد. به خودتان فرصت بدهيد. شما در حال خريد کالاي لوکس هستيد؛ براي همين بايد آنچه را که مي خريد دوست داشته باشيد و به درستي از آن استفاده چنيد چون آنقد رهم ارزان نيست که اگر خوشتان نيامد آن را به سادگي کنار بگذاريد.
* آنچه که بوي عطر را تغيير مي دهد و از بين مي برد نور خورشيد و گرما است. اگر عطر را در يخچال نگهداري کنيد تا زماني که تمام شود، براي شما ماندگاري بيشتري خواهد داشت.
تفاوت عطر اصل و تقلبي
از مرکز معتبر خريد کنيد: ديگر با اين شباهت‌هاي بي‌چون‌وچراي برندهاي اصلي و تقلبي، تنها راهي که مي‌شود اصل را از تقلبي تشخيص داد از طريق بارکد آن است و اينکه شماره منبعش را در سايت رسمي اش چک کنيد تا مطمئن شويد آنچه مي‌خريد اصل است.
بهترين پيشنهادي که مي شود به شما در زمينهٔ خريد عطر اصل کرد اين است که از جاهايي عطر بخريد که به آن ها اعتماد داريد و به لحاظ اخلاقي بدانيد در کارش تقلب نيست. فروشگاه هايي که برندهاي اصلي در آن ها يافت مي شود مي توانيد با اطمينان بيشتري از آن خريد کنيد.

از جاهايي عطر بخريد که به آن ها اعتماد داريد
نحوه شناسايي عطرهاي اصل‌
لطفا در اين مورد کاملا عقلتان به چشمتان باشد و تمام زير و روي شيشه عطر و حتي بسته بندي آن را از نگاه تيزتان عبور دهيد و به چند نکته مهم دقت کنيد. قبل از هر چيز شيشه عطر را در نور بگيريد و از شفافيت مايع و شيشه مطمئن شويد، يکي از بارزترين تفاوت ها در عطر‌هاي تقلبي نسبت به اصل شيشه آنهاست.
شيشه عطر‌هاي تقلبي داراي شفافيت کمتري نسبت به اصل آن است و وقتي شيشه عطر رو در نور ببينيد کدري در آن احساس مي‌کنيد که هم ناشي از شيشه عطر و هم خود ماده معطر آن است.
تفاوت مهم و ديگر عطر‌هاي اصلي با تقلبي نوع چاپ اسم عطر بر روي شيشه است که در عطر‌هاي اصلي چاپ هايي که بر روي شيشه عطر حک شده برجسته تر است و به راحتي و با لمس کردن بطري برجستگي نام عطر نوشته شده روي شيشه را حس مي کنيد و نوع اين چاپ ها بسيار منظم و پر رنگ و بدون هر گونه بي نظمي است.
انتخاب عطر بر اساس موقعيت
شغل: عطري که سرکار استفاده مي کنيد بهتر است با عطري که در ميهماني مي زنيد متفاوت باشد. عطر محل کار بايد صميمي و ملايم باشد و در برخورد اول ضربه اي عمل نکند. به‌خصوص در شغل هايي که با ارباب رجوع در ارتباط است. به عنوان مثال يک کارمند بانک نبايد عطر تلخ و گرم استفاده کند. چون ارباب رجوع ناخودآگاه نسبت به آن فرد گارد مي گيرد. اگر عطر ملايم بزنيد با آن بو مي تواند ارتباط بهتري برقرار کند. بهتر است عطرهاي تند، تلخ و گرم سرکار استفاده نشود. چون با آدم هاي مختلف سروکار داريد و همان طور که گفته شد اولين احساس از بوي عطر به‌طرف مقابل منتقل مي‌شود و چه‌بهتر است اين حس در ديدار نخست تند و ضربه اي نباشد.
ميهماني: عطري که در ميهماني زده مي شود بستگي به نوع ميهماني دارد. ميهماني هاي رسمي بر اساس نوع لباس هم فرق مي کند. مثال کت و شلوار يا جلسات کاري که قرار است موضع خود را به شکل محکم مشخص کنيد بايد عطر تلخ و گرم بزنيد.
بوي تلخ، قدرت و غرور را مي رساند. اما در ميهماني هاي معمولي بهتر است از عطر ملايم و خنک استفاده کنيد. اگر ميهماني در فضاي باز برگزار مي شود توصيه مي کنيم عطر تلخ و گرم بزنيد چون فضاي باز باعث مي شود بو، به شکل ملايم پخش شود؛ اما اگر ملايم بزنيد در فضا گم مي‌شود و بويي به مشام نمي رسد.
سن و سال: سن و سال از جمله معيارهايي است که بايد در انتخاب عطر به آن توجه کنيد. معمولاً سازنده هاي عطر بر روي شيشه به عنوان پيشنهاد اينکه عطر براي چه سن هايي مناسب است را مي نويسند. در کل هر چه سن پايين تر باشد، عطر ملايم، خنک، ميوه اي، برگي و گلي بهتر است. سن هر چه بالاتر مي‌رود ادويه و چوب وارد آن مي شود و براي اين سن مناسب تر است.

صبح ها براي تست و خريد عطر اقدام کنيد
نکاتي براي انتخاب و خريد عطر و ادکلن
• صبح ها براي تست و خريد عطر اقدام کنيد.
• با آمادگي قبلي به فروشگاه عطر برويد.
• قيمتي مشخص براي خريد عطرتان در نظر بگيريد و از فروشنده بخواهيد در آن رنج برايتان پيشنهاد دهد.
• لباس تميز و پوستي تميز داشته باشيد و عطر نزنيد.
• وقتي که براي خريد عطر مي رويد تميز باشيد و لباس تميز بپوشيد و از عطري استفاده نکنيد. چون به درستي نميتوانيد عطرهاي ديگر را تست کنيد.
• به نوع عطر و ادکلن توجه کنيد
اکثر افراد عطرهاي سرد و گرم را مي شناسند معمولا عطرهايي که در آن ها از رايحه شکلات استفاده شده عطر گرم و عطرهايي که در آن ها رايحه ليمو و هندوانه به کار رفته عطر سرد يا خنک هستند. براي فصل هاي گرم از رايحه هاي سرد و براي فصل هاي سرد از رايحه هاي گرم استفاده کنيد.
در فصل گرم از عطرهايي با ماندگاري بالا استفاده کنيد، زيرا بدن زياد عرق مي کند و باعث از بين رفتن بوي عطر و ادکلن مي شود.
• بيش از 3 يا 4 عطر را تست نکنيد.
بيني انسان يک ابرکامپيوتر نيست که بتواند ساعت ها بدون اشتباه در محاسبه به کار خود ادامه دهد. بعد از تست چند عطر، درصد اشتباه بالا خواهد رفت. پس فرصت کمي خواهيد داشت. احتمالا با تست 10 عطر، عطر شماره 6 را انتخاب کنيد و به نظر عطر دلخواهتان را پيدا کرده ايد اما وقتي به خانه مي رسيد و با ذوق و شوق بازش کرده و استفاده اش مي کنيد، نااميد مي شويد. چون تصوراتي که از رايحه عطر داشتيد در اين عطر وجود ندارد و شما در هنگام تست 10 عطر به طور همزمان دچار تداخل بويايي شده و در انتخاب عطر ارجينال اشتباه کرده ايد. اما اين اشتباه هزينه گزافي داشته است. و چون عطر را از حالت اکبند بودن خارج شده، ديگر امکان پس دادن وجود ندارد و هر اسپري عطر سرشار از نااميدي خواهد بود
• عطر را زود بو نکنيد.
اکثر عطرها داراي بيش از 80 درصد الکل هستند. زماني که عطر را روي پوست يا کاغذ تست اسپري مي کنيد، بلافاصله آن را بو نکنيد. حداقل 30 تا 60 ثانيه زمان بدهيد تا بخش اعظم الکل عطر تبخير شود.
• عطري باعث سردردتان مي شود آن را کنار بگذاريد حتي اگر آن عطر برند معروفي داشته باشد، پس عطري را بخريد که به شما حس خوب و دلپذيري بدهد.
چند نکته مهم ديگر
جهت حصول بهترين نتيجه از استفاده­ي عطر و ادکلن، بهتر است که آنها را به نواحي خاصي از بدن از جمله گلو، مچ ها، سينه و اطراف گردنتان بزنيد. از آن رو اين قسمت هاي بدن مورد اشاره هستند چرا که عطر با چربي طبيعي بدن مخلوط مي شود.
نکته مهم ديگر که شايد ندانيد و در تداوم بوي عطر نقش مهمي دارد، آن است که قبل از پوشيدن لباس از عطر مورد نظرتان به پشت زانوهايتان هم بزنيد چرا که اين ناحيه از بدن رايحه عطر و ادکلن را به خوبي منتشر مي کند. اين در حالي است که اغلب افراد عادت دارند که در آخر کار کمي هم از عطر روي لياسهايشان اسپري کنند، اما اين کار پيشنهاد نمي شود چرا که به لباس آسيب مي رساند.
گردآوري: بخش مد بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟

تین نیوز

قرار است امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه برای اولین بار خودروهای وارداتی برقی در سامانه یکپارچه عرضه شود، خودروهایی که بالاخره بعد از چالش ها و انتقادات فراوان به مرحله عرضه رسیده؛ اما سوالی که مطرح می شود این است که مشتری خودروهای وارداتی برقی چه کسانی هستند؟

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، حدود یک سال از حضور عباس علی آبادی در راس وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت می گذرد و در این مدت عبارت خودرو برقی پرتکرارترین موضوع در صحبت های او بوده است. علی آبادی حتی با این اظهار نظر جنجالی که «ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن بومی است» نظرها را به خود جلب کرد.

وزیر صمت بر برقی سازی ناوگان حمل و نقل متمرکز شده و می گوید تا زمانی که موفق به تولید انبوه خودروی برقی شویم، برای این که مردم معطل نشوند، می توانیم خودرو برقی وارد کنیم.

او حتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده و به واردات خودروهای برقی محدود شود نیز گفته است که اولویت ما واردات خودروهای برقی است و به دنبال ایجاد شرایط ساده و مناسب برای واردات این خودرو هستیم.

در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی هم بود که تعرفه خودروهای برقی درصد پایینی تعیین شد، به طوری که تعرفه واردات خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو صرفا یک درصد و خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورویی ۱۱ درصد است.

آخرین آمار واردات خودروهای برقی طبق گفته مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت ۵۵۰۰ دستگاه خودرو است.

بعد از صحبت های فراوان درباره خودروهای برقی قرار است در چند روز آینده اولین عرضه خودروهای وارداتی برقی انجام شود.

در همین زمینه مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

ضیغمی افزود: خودروهای برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

وی در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد هم گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین از رایزنی با شورای رقابت برای تسهیل واردات و عرضه خودروهای برقی خبر داد و اعلام کرد: درخواست کرده ایم که برای خودروهای برقی بحث بلوکه کردن پول و داشتن پلاک فعال حذف شود که در حال بررسی است.

همچنین مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در مورد این که آیا ثبت نام جدید برای خودروهای وارداتی انجام خواهد شد یا خیر، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در این دوره از عرضه خودروهای وارداتی ثبت نام جدید نخواهیم داشت و عرضه در روز یکشنبه مختص نفرات قبلی است.

تقدسی همچنین درباره تقاضا برای خودروهای برقی گفت: خودروهای برقی و بنزینی عرضه خواهد شد و ثبت نامی های قبلی می توانند انتخاب کنند.

بنابراین در حالی قرار است که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت برای اولین بار خودروهای برقی عرضه شود که خبری از ثبت نام جدید برای خودروهایی وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی نیست و معلوم نیست که آیا ثبت نام کنندگان قبلی در سامانه علاقه ای به خرید خودرو برقی داشته باشند یا نه؛ چرا که اولین مرحله از ثبت نامی های سامانه که هنوز ۱۵ هزار نفر از آنها خودرو دریافت نکرده اند متعلق به اسفند ۱۴۰۱ است و در آن زمان نه علی آبادی وزیر صمت بود و نه صحبتی از واردات و عرضه خودروی برقی مطرح بود.

همین موضوع و همچنین انتقادهای بسیاری که راجع به برقی سازی خودرو توسط وزارت صمت در شرایطی که به اذعان کارشناسان زیرساخت های آن در کشور مهیا نیست، ابهاماتی را در مورد میزان تقاضای خودروهای وارداتی برقی در سامانه در روز یکشنبه ایجاد کرده است.

باید منتظر ماند و دید افرادی که هفته آینده مجاز به انتخاب خودروی وارداتی هستند کدام نوع خودروها را انتخاب خواهند کرد و چگونه از خودروی برقی که برای آن ثبت نام نکرده اند، استقبال خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اولین خرید استقلال برای فصل جدید مشخص شد
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • شرایط عجیب سردار؛ نه رم او را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • (ویدئو) طرح آتش‌بس مصر؛ توقف جنگ یا خرید زمان برای اسرائیل؟
  • نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!
  • ویدیو/ طرح آتش‌بس مصر؛ توقف جنگ یا خرید زمان برای اسرائیل؟
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم)