Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اعلام برنامه‌های هفته کارگر در کردستان به مولفه‌های تحقق شعار سال پرداخت و افزود: مولفه‌های زیادی در رونق تولید وجود دارد که یکی از آن‌ها کارگران دلسوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهان صلواتی افزود: رونق تولید بدون فرهنگ کار و دلسوزی کارگر تحقق پیدا نمی‌کند چرا که ستون فقرات کار، کارگران هستند.

صلواتی ادامه داد: فرهنگ کار و ملی فکرکردن کارگران لازمه رونق تولید است ضمن اینکه معضل قاچاق مانع رونق تولید است و همه باید این موصوع را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: استفاده از منابع و بودجه عمومی یکی دیگر از نیاز‌های رونق تولید است که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی اعتبارات خاصی به این موضوع اختصاص یافته است.

صلواتی ادامه داد: رسانه‌ها باید از مسوولین و مردم بخواهند، زیرساخت رونق تولید حمایت از کالای ایرانی است چرا که تولید بدون مصرف داخلی تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته در این استان ۶ هزارو ۵۵ شکایت کارگری ثبت شده که تعداد ۱۱ هیات تشخیص و ۶ هیات حل اختلاف بررسی این شکایت‌ها را بر عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ مورد از این شکایت‌ها منجر به آرای سازشی شده است، افزود: یک هزار و ۴۰۵ مورد نیز منجر به دادخواست تجدید نظر خواهی شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۴۰ مورد بازدید از کارگاه‌ها و مراکز تولید و کارگری استان انجام شد، اما متاسفانه برخی‌ها آن را تبلیغی عنوان می‌کردند در حالیکه همین بازدید‌ها منجر به رفع برخی مشکلات واحد‌های موردبازدید شده است.

صلواتی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص یافت که یک ریال از این میزان اعتبار برگشت نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: همچنین در سال گذشته تسهیلاتی به ۲ هزار و ۷۰۰ طرح پرداخت شد که ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن بازدید و راستی‌آزمایی شد که در حدود ۳ تا ۵ درصد انحراف معایاری داشته و این قابل‌قبول است.

وی همچنین از برگزاری جشن کارگری در سنندج خبر داد و گفت: این مراسم به ۱۱ اردیبهشت ماه جاری به مناسبت روز کارگر در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج و با حضور کارگران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سال گذشته ۲۴۰ مورد بازدید از کارگاه‌ها و مراکز تولید و کارگری استان انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به افزایش آگاهی درباره مصرف آجیل گفت: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.
سید جمال حسینی افزود:یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • آجیل، دیگر یک کالای لوکس نیست
  • جهش کیفی و کمی تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد