Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - باکو – ايرنا – در جريان سفر الهام علي اف رييس جمهوري آذربايجان به چين که ديروز (چهارشنبه) صورت گرفت، توافقنامه هايي به ارزش 821 ميليون دلار ميان شرکت هاي دو کشور امضا شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاري رسمي `آذرتاج ` ، اين توافقنامه ها در دومين همايش بين المللي ` يک کمربند و يک راه ` در پکن به امضا رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توافقنامه ها شامل ساخت کارخانه توليد لاستيک خودروها در باکو، ايجاد مجتمع گلخانه اي 300 هکتاري در شهرستان کوردمير، راه اندازي پارک هاي صنعتي کشاورزي در چند شهرستان اين کشور است.
همچنين ميان دو کشور توافقنامه ايجاد راهرو مخابراتي آسيا - اروپا در قالب برنامه ` Azerbaijan Digital HUB` و نيز موافقتنامه انتقال 2هزار و 500 کانتينر از طريق دالان حمل و نقل ترانس خزر و خاک جمهوري آذربايجان امضا شد.
در سفر علي اف همچنين تفاهمنامه ايجاد خانه بازرگاني جمهوري آذربايجان در شهر چندو چين به امضا رسيد.
شاهين مصطفي اف وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان در مراسم امضاي اين اسناد، کشورش را شريک عمده چين در منطقه قفقاز جنوبي توصيف کرد و گفت : 43 درصد از تجارت چين در منطقه قفقاز جنوبي با جمهوري آذربايجان انجام مي شود.
وي با اشاره به اين که سرمايه گذاران چيني 800 ميليون دلار در اقتصاد جمهوري آذربايجان سرمايه گذاري کردند ، حجم سرمايه گذاري اين کشور در اقتصاد چين را يک ميليارد 700 ميليون دلار اعلام کرد .
خاورم ** 337**شبس**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس در مترو در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری یک نفر سارق جیب بر حرفه ای و یک نفر کلاهبرداد حرفه ای با 60 هزار دلار شدند.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افسران زبده پلیس مترو، متهم اول را در هنگام جیب بری از یکی از شهروندان مشاهده و شناسایی و او را غافلگیر و حین سرقت دستگیر نمودند و چهار دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بود در بازرسی از وی کشف شد و هر چهار نفر مالباخته شناسایی شدند.

وی افزود: متهم دوم در ایستگاه مترو با رفتارهای مشکوک توجه پلیس را به خود جلب کرد که با نزدیک شدن پلیس به متهم جهت بررسی، با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که با هوشیاری و درایت ماموران بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از متهم دوم از کیف او تعداد 600 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی (60 هزار دلار) کشف شد که متهم اعتراف کرد قصد کلاهبرداری و فروش دلار های تقلبی در بازار آزاد به افراد کم تجربه و نا آشنا در شناخت ارز خارجی را داشته که با هوشیاری ماموران غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان 30 و 32 ساله دارای سابقه کیفری بودند که برای هر دو نفر پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟