Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@10:33:51 GMT

بیمیتو، ذهنی نوآور در دل صنعت کهنسال بیمه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۷۶۴

بیمیتو، ذهنی نوآور در دل صنعت کهنسال بیمه

پول‌نیوز - دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مشهور به فاینکس(2019) از 2 اردیبهشت لغایت 5اردیبهشت در مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه استارتاپ ها و شرکت های فناوری در حوزه ی فین تک و شتاب دهنده نیز حضور دارند. در این ارتباط، پول نیوز گفتگویی با آیدین حسینی بنیانگذار استارتاپ «بیمیتو» داشته است:


آقای حسینی، برای ما بگویید نمایشگاه به طور کلی چگونه بوده است؟
این نمایشگاه یک رویداد تخصصی است و برای بیمیتو که یک استارتاپ بیمه ای است، بازآورد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه صنعت بیمه، صنعت سختی است که ارتباط گیری با مدیران در این حوزه با مشکلات فراوان همراه است، این نمایشگاه فرصت خوبی برای تسهیل این فرآیند ایجاد کرده است. هدف و نیاز اصلی این استارتاپ به جز جذب سرمایه، در چرخه ی عرضه و تقاضا است. این استارتاپ سعی داشته با حضور در نمایشگاه بعد «عرضه» از این چرخه را بهتر پوشش دهد.
چه انتظاراتی از این نمایشگاه داشتید و استقبال ها را چطور ارزیابی می کنید؟
دو سال و نیم از شروع فعالیت بیمیتو می گذرد و برآورد این استارتاپ، بیشتر از چیزی بوده است که انتظار داشته است و با توجه به نمودار رشد در نظر گرفته شده برای این کسب و کار، در حال حاضر برابر همان نمودار در حال حرکت است و شرایط خود را مطلوب توصیف می کند. با توجه به اینکه شرایط اقتصادی در کل کشور مساعد تعبیر نمی شود، اماشرایط بیمیتو، را میتوان براساس پیش بینی هایی که انجام داده بودیم، مناسب تلقی کنیم.
فناوری های بیمه در ایران کجا ایستاده اند؟
حساس ترین نقطه ی صنعت بیمه، بحث فناوری های بیمه است. با اینکه بیمه نسبت به دیگر ارکان اصلی صنعت یعنی بورس و بانک عقب مانده تر است، اما مدیران این حوزه از نظر ذهنی جلوتر از باقی صنایع هستند. اما در فضای واقعی پیش نیاز های اولیه برای ارائه نرخ بیمه ای به مشتریان خود را، در حال حاضر ندارد. این ارتباطات معمولا از طریق نمایندگی ها به صورت آفلاین انجام می شود و این یکی از بزرگترین چالش های این استارتاپ به محض ورود به صنعت بیمه همین موضوع بوده است. این استارتاپ در بدو شروع می بایست یک سامانه متمرکز بیمه ای راه اندازی می کرد که فرمول ها و داده های اتفاقی سیستم های آفلاین را کشف کند تا فقط بتونند کار خود را در این زمینه آغاز کند.
چه چالش هایی برای یک شرکت استارتاپی در صنعت بیمه وجود دارد؟ چقدر بیمیتو را در این زمینه موفق می دانید؟
استارتاپ بیمیتو به شکل بسیار دقیقی با کمترین میزان خطا در حال ارائه قیمت ها به مشتریان خود است. این دقت مرهون شش تا هفت ماه انرژی خالص صرف شده مجموعه تنها برای کشف قیمت بیمه ها بوده است. این درحالی است که لیست این قیمت ها هر روز به راحتی در دسترس نمایندگان بیمه ها قرار دارد اما به دلیل نبود ارتباط بین شرکت های بیمه با مجموعه ی ثالث، بزرگترین چالش صنعت بیمه شکل گرفته است. 
این صنعت از قدیمی ترین و پیرترین صنایع فعال در ایران محسوب می شود. بنابراین استارتاپ ها که پیروی سیستم های چابک هستند با مسائلی از جمله کُندی این صنعت در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. بیمیتو اقرار می کند که نتوانسته است که تمام این کسب و کار را به طور یکپارچه آنلاین کند و تنها خرید بیمه های مشتریان در این سیستم آنلاین انجام می شود. از طرف دیگر، نیاز های بیمه ای به شکل آفلاین با نمایندگان سنتی بیمه در حال انجام است. این استارتاپ، در واقع فقط درخواست ها برای اطلاعات اولیه مشتریان را دریافت می کند و برای نمایندگی بیمه ها ارسال می کند و آن ها طبق سیستم سنتی خود از آن اطلاعات برای صدور کارت بیمه و ارائه ی آن به مشتریان استفاده می کنند.
محدودیت های صدور بیمه نامه برای استارتاپ های این صنعت هم از جمله بیمیتو، موانعی ایجاد کرده است. مثلاً کسی که امروز بیمه را خریداری می کند می بایست همین امروز برای او بیمه نامه صادر شود درصورتی که اگر از ساعت24 این روز بگذرد، فرایند صدور بیمه نامه به روز بعد موکول می شود. دغدغه ای که این موضوع ایجاد می کند این است که نمایندگانی که به صورت آفلاین این کار را انجام می دهند، بیشتر می شوند. این در حالی است که با سیستم های امروزی می توان صدور بیمه نامه را نیز آنلاین انجام داد و به محض ورود اطلاعات توسط مشتری، سیستم های پشتیبانی در لحظه اقدام به صدور را انجام دهند. این مسئله چالش دیگری برای این استارتاپ است چون بیمیتو در ابتدای کار مبلغ بیمه را دریافت می کند اما نسبت به ارائه خدمت با توجه به این مسئله نمی تواند به روز عمل کند و این چالش ها مسیر برای این استارتاپ پر پیچ و خم تر می کند.
حمایت ها در صنعت بیمه از استارتاپ بیمیتو از ابتدای کار تا امروز چگونه بوده است؟
در ابتدای کار صنعت بیمه هم مثل صنایع دیگر نسبت به ورود تکنولوژی مقاومت نشان می داد. تا حدی که در قدم های اول، فضا به شدت ناامیدکننده بود زیرا مدیران و مسئولین باور نداشتند که بیمه را می توان به طور آنلاین در اختیار مشتریان قرار داد. اما امروز به نقطه ای رسیده ایم که حضور مجموعه ای از حوزه آی.تی در بیمه پذیرفته شده است. صنعت بیمه در حال تعریف جایگاهی مشخص برای بازاریابان و کارگزاران آنلاین است که این خود وضعیت جدیدی است که در این صنعت در حال شکل گیری است. درواقع بیمیتو در این زمینه در حال تجمیع خدمات بیمه ای است. 
چه محصولات جدیدی برای ارائه در این نمایشگاه داشتید؟
محصول جدیدی که بیمیتو در حال حاضر آن را ارائه می دهد، «سامانه ی بازاریابان» است. خدمتی که پیش از این بازاریاب باید از طریق همکاری با یک شرکت بیمه خاص ارائه می داد، حالا می تواند گسترده تر انجام دهد. بیمیتو امروز در حال همکاری با 21 شرکت بیمه ای است که این قابلیت به بازاریابان صنعت ارائه شده است که بتوانند در این سیستم ثبت نام کنند تا بتوانند خدمات را در همه ی این شرکت های بیمه ای ارائه دهند. از طرفی استارتاپ بیمیتو در ازای این همکاری آمادگی کامل خود برای رفع و رجوع مباحث مالی و تمام هزینه های که به بازاریابان در این صنعت از باب فروش هر بیمه نامه تحمیل می شود را، اعلام می کند.
همچنین در سال گذشته(97)، بیمیتو اتفاق خوشایندی را تجربه کرد آن هم اینکه توانستند با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط قرار بگیرند و خدمات صدور، تمدید و تجدید دفترچه های بیمه ی تامین اجتماعی را انجام دهند. در حال حاضر اما متاسفانه به دلیل تغییر مدیریت این سازمان ارتباط مستیقیم این استارتاپ تعلیق یافته و مسدود شده است. مزیت بیمیتو نسبت به سایر رقبا در این عرصه این بود که می توانست در لحظه به مشتیریان اعلام کند که نقص پرونده ی آن ها چیست تا آن ها نسبت به رفع این نواقص به سرعت بتوانند اقدام لازم را انجام دهند. بیمیتو امیدوار است این ارتباط برای عرضه خدمات به مردم دوباره شکل بگیرد.
چه موانعی که در ادامه ی مسیر شما وجود خواهد داشت؟
مهم ترین پارامتری که به عنوان مانع برای فعالیت شناخته می شود، مباحثی است که منجر به اعزام فرد و درگیر شدن نیروی انسانی در فرآیند ارائه خدمت می شود. مثلاً مشتری برای خرید بیمه های بدنه اطلاعات خود را بارگذاری می کند و ظرف مدت دو الی سه دقیقه یک بیمه نامه ی بدنه را خریداری می کند. اما این تنها محدود به خرید بیمه نامه می شود و متاسفانه چون هنوز فرآیند صدور بیمه آنلاین نیست باقی مراحل از سوی استارتاپ به این شکل انجام می شود که درخواستی به سوی نماینده ارسال می شود و اگر خودروی این مشتری مبلغی بالا تر 500میلیون تومان ارزش گذاری شود، این درخواست باید به شرکت بیمه ی مادر ارجاع داده شود تا نسبت به اعزام یک نماینده برای بازدید خودروی مشتری اقدام کند که این فرآیند خود بسیار زمانبر است. درواقع مشتری که ظرف سه دقیقه بیمه ای را خریداری کرده است، برای دریافت بیمه نامه باید حداقل یک هفته انتظار بکشد. 
این در حالی است که در دنیا، اپلیکیشن های آنلاینی وجود دارد که می توانند سند رسمی دریافت کنند و نسبت به ارسال اطلاعات صحیح تاییده ای داشته باشند اما صنعت بیمه در حال حاضر پذیرای این نوع نوآوری نیست که این خود به ما اجازه نمی دهد که به صورت کامل از سیستم سنتی جدا شویم.
در آخر بگویید که آینده ی استارتاپ بیمیتو و صنعت بیمه را چگونه پیش بینی می کنید؟
همانطور که اکثر کسب و کار های استارتاپی آینده ی خود را روشن تعبیر می کنند، این کسب و کار هم از آن ها جدا نیست. اما اگر واقع بین باشیم، شرایط اقتصادی بر فعالیت ما نیز تاثیرگذار است. با وجود اینکه بیمه ریسک هایی که به صورت عمومی در زندگی مردم است را پوشش می دهد و آن ها را از بیشتر خسارات مصون می سازد اما میزان بیمه هایی که تاریخ آن ها گذشته و شاید در انتخاب دوم و سوم مردم در سبد های نیازیشان در نظر گرفته می شود، وجود داشته ممکن است که شرایط را برای این استارتاپ تحت تاثیر قرار بدهد البته بیمیتو امیدوار هستند این شرایط رفع شود و شرایط بهتری برای همگان حاکم شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه بیمیتو استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه

دریافت 232 MB کد خبر 6087068

دیگر خبرها

  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی