Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@19:19:38 GMT

انضباط مالی محور اعتماد بانکها به واحدهای تولیدی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۸۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی و هیات همراه طی دیدار از «شرکت فولاد کاوه جنوب کیش» گفت: برنامه ریزی تامین مالی طرح توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (فاز 2) توسط این بانک برای توسعه زیرساختهای صادراتی کشور انجام شده است.

وی انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای شرکت فولاد کاوه جنوب را یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: انتشار این اوراق توسط شرکت تامین سرمایه تمدن صورت پذیرفته و کمک شایانی به تامین مالی این بنگاه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح آبادی محور اعتباردهی نظام بانکی به مشتری را برپایه اعتماد دانست و گفت: در ارزیابی های بانک موضوع انضباط مالی از اهمیت زیادی دارد؛ رتبه اعتباری به اندازه ای حائز اهمیت است که می تواند اختیارات بانک را برای ارتقای سقف اعتباری، افزایش دهد.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ازدرخواست هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در مورد انتشار اوراق سلف استقبال کرد و گفت: این درخواست را به شرکت تامین سرمایه بانک انتقال می دهیم تا فرایند اجرایی آن انجام شود؛ این امکان از سوی بانک وجود دارد که هم از طریق شرکت تامین سرمایه تمدن و هم از مجرای بانک، سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد تولیدی را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۳۸۵ تاسیس و با جذب ۱۳۳۶ نیروی کار، انواع فولاد شامل محصولات میانی تولید آهن و فولاد و شمش فولاد سبک آلیاژی تولید می کند.

این شرکت از سال ۸۸ در لیست مشتریان بانک توسعه صادرات قرار گرفت و از تسهیلات و خدمات این بانک در حوزه تامین سرمایه در گردش، اعتبار اسنادی وارداتی دیداری و سایر خدمات بانک استفاده کرده است.

این واحد صنعتی در سال ۹۷ بالغ بر ۲۳۴ میلیون و ۵۸۸ هزار دلار صادرات داشته که با راه اندازی فاز ۲ فولاد سازی خود، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد را به توان تولیدی شرکت خواهد افزود. فاز ۲ این شرکت در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به موقعیت مطلوب پروژه( نزدیکی به آبهای آزاد) امکان صادرات نهایی محصول نهایی آن ( شمش فولاد) به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، عمان و هند و... با حجم سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار فراهم خواهد شد.

همچنین در این بازدید دکتر صالح آبادی از طرح آب شیرین کن صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بازدید کرد. این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به طرح های فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و ضرورت تامین آب برای این واحد صنعتی، پیش بینی می شود که طرح احداث آب شیرین کن صنعتی به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در روز، علاوه بر تامین نیاز صنعت فولاد، به طور غیر مستقیم تاثیر به سزایی در تولید و فروش و صادرات محصولات فولادی شر‌کت داشته باشد. «شرکت فولاد کاوه جنوب کیش» در بندرعباس واقع شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود تخصیص داد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار فولاد، گمرک ایران آمار عملکرد 100 صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال 1402 اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر 136 میلیون تن به ارزش بیش از 49 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، 69 میلیون و 739 هزار تن به ارزش 28 میلیارد و 955 میلیون دلار توسط 100 صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط 100 صادرکننده برتر، بیانگر افت 1.47 درصدی از نظر وزن و افت 18.9 درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال 1401 است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال 1402 هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال 1401 داشته باشد. 

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال 1402 گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور موثر در بازارهای جدید توانست ضمن تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال 1402 بالغ بر یک میلیون و 409 هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از 707 میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی 16.61 درصد و از نظر دلاری 14.68 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 1401 رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال 1402 با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم. 
طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم 1.43 درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند. طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه منا به شمار می‌رود و 84 درصد تولیدات ما در سال 2023 راهی بازارهای داخلی و 16 درصد راهی بازار صادراتی شده است.  
طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و ... است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد. 
همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور