Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بوکان گفت: عمليات اجرايي پروژه آبخيزداري زير حوزه «گل بهي» از توابع بخش مرکزي اين شهرستان در سال جاري آغاز شد.

سيامک صدقي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين پروژه شامل سازه هاي ملاتي با حجم 2 هزار و 938 مترمکعب و سازه هاي گابيوني به حجم 58 مترمکعب بوده و براي احداث آن هفت ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين پيش بيني کرد که امسال از محل اعتبارات شهرستاني جهت اجراي عمليات آبخيزداري در سطح اين شهرستان مبالغ قابل توجه ديگري اختصاص يابد.
صدقي اضافه کرد: اجراي طرح هاي آبخيزداري در عرصه هاي ملي و نقاط حادثه خيز عاملي مهم در پيشگيري از بروز سيلاب است که بايد در نقاطي که از پيش مطالعه و آماده شده است، به اجرا درآيد.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بوکان گفت: سال گذشته در راستاي حفاظت خاک و جلوگيري از حمل خاک توسط سيلاب در سرشاخه ها و مناطق کوهستاني اين شهرستان 59 طرح آبخيزداري در اين شهرستان اجرا شد.
وي افزود: اين طرح ها در سه فاز و شامل هفت سازه سنگي ملاتي، 12 دستگاه سازه گابيوني (توري - سنگي) و 34 مورد سازه خشکه چيني در فاز نخست با هزينه بر سه ميليارد و 150 ميليون ريال اجرا شد.
به گزارش ايرنا عمليات آبخيزداري شامل اقدامات بيولوژيکي و بيومکانيکي است که اجراي آنها مانع از رسوب و فرسايش خاک مي شود و اين مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزايش منابع آب هاي زيرزميني و توسعه بسترهاي اقتصادي و اجتماعي بسيار اثرگذار است.
در بوکان 132 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 30 هزار هکتار آن مراتع درجه يک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقيه مراتع درجه سه با پوشش ضعيف است؛ بوکان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر