Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: در هفته کار و کارگر از این قشر زحمت کش تجلیل می‌شود که در این رابطه ۱۰ کارگر نمونه معرفی خواهند شد.

وی افزود: در هفته کار و کارگر و در محل برگزاری نماز جمعه با حضور کارشناسانی از اداره کار و تأمین اجتماعی به سوالات کارگران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده در ۶ ماهه اول سال ۹۸ دو کارخانه تعاونی فولاد کویر و مقوای کویر راه اندازی خواهد شد که بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال در شهرستان اردستان ایجاد خواهد شد.

خانی افزود: موضوعی که کارگران نگران آن هستند موضوعات اقتصادی است چراکه آنها امنیت شغلی ندارند به نوعی که در سال گذشته ۱۷۹ پرونده مورد اختلاف کارگر و کارفرما تشکیل که ۴۳ مورد آن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد.

عدم استقبال از وام‌های اشتغالزایی

وی ابراز داشت: مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال وام‌های اشتغالزایی در سال ۹۷ به کارگران تخصیص داده شد که با توجه به درصد بالای این نوع وام‌ها و عدم استقبال فقط ۲۹ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

خانی تصریح کرد: تعداد ۱۳۵ مورد بازرسی از محل‌های کارگری و بکارگیری کارگرهای ممنوعه انجام و ۵۴ نفر کارگر از اتباع خارجی شناسایی شدند و با توجه به ممنوعیت به کارگیری اتباع در منطقه اردستان، در صورت زیرپاگذاشتن این قانون کارفرمای متخلف روزانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

۸۱ نفر روستایی از وام‌های اشتغالزایی کم بهره برخوردار شدند

وی با بیان اینکه ۸۱ نفر روستایی در اردستان از وام‌های اشتغالزایی کم درصد تخصیص داده شده به این قشر استفاده کرده‌اند، افزود: بیش از ۳۸ میلیارد ریال در این خصوص پرداخت شده است.

خانی همچنین اعلام داشت: تعداد ۵۳۲ مورد بازرسی از محیط‌های کارگری و واحدهای صنفی انجام شده است که ۱۲ مورد حادثه کارگری بررسی و بیش از ۷۵ میلیون ریال جریمه برای کارفرمایان متخلف در استفاده از کارگران ممنوعه اعمال شد.

وی افزود: بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مصوب شده بود که به هفت نفر در بخش‌های قالیبافی و دوخت لباس اختصاص داده شد.

خانی ابراز داشت: هفت واحد کمیته فنی در سال ۹۷ تشکیل و ۱۵۵ نفر برای آنها بیمه بیکاری برقرار شده است.

کد خبر 4600144

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی خانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال زایی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس