Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:54:43 GMT

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۰۹۵

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار به باغات استان شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور با اشاره به هجوم کرم برگخوار به چند شهرستان استان، اظهار کرد: جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با نگاهی به پایان سال گذشته (سال ۹۷) که زمستان سختی را سپری نکردیم و با یخبندان‌های کمی مواجه بودیم و همچنین با عنایت به شرایط اقلیمی عالی و بارندگی‌های خوبی که در سال جدید در سطح استان شاهد بودیم، رشد مراتع استان در بهار سال جاری به لحاظ وضعیت گیاهی بسیار عالی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

عصمتی پور با بیان اینکه این آفت به محصولات کشاورزی هیچ خسارتی نمی‌زند، ادامه داد: این کرم تنها به برگ گیاهان مرتعی خسارت می‌زند اما اگر کشاورز یا کشاورزانی در اراضی دیم خود با هجوم این آفت مواجه شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان، نکات لازم در خصوص چگونگی سم‌پاشی به صورت نواری را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این آفت بیشتر در مراتع وجود دارد، پس به دلیل مباحث زیست‌محیطی و همچنین استفاده دام از مرتع، باید سم‌پاشی به صورت نواری انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد اظهار کرد: به دنبال صدور دستور‌ قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحد حقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای‌ قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند. وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده 3 و تبصره 2 ماده 10، قلع و قمع و 12 هزار و 300 متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن