Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:53:50 GMT

بسته جديد رونق مسکن هفته آينده رونمايي مي‌‍شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۲۷۰

بسته جديد رونق مسکن هفته آينده رونمايي مي‌‍شود

خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک مسکن گفت: بسته جديد رونقِ بخش مسکن هفته آينده رونمايي مي شود و تدوين روش‌هاي متنوع تامين مالي يکي از مهمترين شاخص‌هاي اين بسته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، ابوالقاسم رحيمي انارکي در مراسم افتتاح پروژه صندوق سرمايه گذاري زمين با اشاره به ظرفيت‌هاي صنعت ساخت و ساز در شرايط فعلي اقتصادي گفت: توليد مسکن به عنوان حوزه‌اي که مي‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از يک سال پيش به دليل تحريم‌هاي آمريکا در شرايط ويژه اقتصادي خاص قرار گرفته‌ايم و اين فشارها نشانه اين است که وارد يک نبرد اقتصادي تمام عيار با آمريکا شده ايم.
مديرعامل بانک مسکن افزود: بنابراين براي اينکه ما بتوانيم از اين شرايط در کشور عبور کنيم بايد از تمامي پتانسيل‌هاي داخلي که به تحريم‌ها وابسته نيست، استفاده کنيم. وي با بيان اينکه بايد اقداماتي براي جلوگيري از کاهش «رشد اقتصادي»، کوچک شدن اقتصاد و افزايش اشتغال‌زايي انجام دهيم، گفت: يکي از بخش‌هايي که واجد اين شرايط است و کمترين تأثير را مي‌تواند از تحريم‌ها به خود ببيند حوزه مسکن و ساختمان است که تمام نهاده‌هاي آن در داخل موجود است و مي‌تواند نيازهاي داخلي را فراهم کند.
تعداد 500هزار واحد باقي مانده مسکن مهر تا پايان امسال تکميل مي‌شود
رحيمي ادامه داد: با توجه به اينکه مسکن و ساختمان از اولويت‌هاي دولت و وزارت راه و شهرسازي است، در همين راستا احداث 400هزار واحد براي سال‌هاي 98و 99برنامه ريزي شده است. ضمن اينکه 500هزار واحد باقي مانده مسکن مهر تا پايان امسال تکميل مي‌شود تا پرونده مسکن مهر بسته شود.
مديرعامل بانک مسکن خاطر نشان کرد: دولت در اين زمينه برنامه‌هاي ويژه اي دارد، به طوري که در مجموع طي دو سال آينده 900هزار واحد مسکوني در کشور عرضه خواهد شد که مي‌تواند ظرفيت قابل توجهي را براي رشد اقتصادي، رونق توليد و افزايش اشتغال فراهم کند.
رونمايي از بسته جديد رونق مسکن طي هفته آتي
وي يادآور شد: تدوين بسته رونقِ بخش مسکن از اواخر سال گذشته آغاز شده و مراحل نهايي خود را طي مي‌کند؛ در تدوين اين بسته سعي شده هم به بخش عرضه و هم به بخش تقاضا توجه شود.
رحيمي انارکي با بيان اينکه مهمترين موضوع در صنعت ساختمان موضوع تأمين مالي است گفت: اگر اين موضوع حل نشود اين طرح‌ها و پروژه‌ها ولو با طراحي زيبا روي کاغذ خواهند ماند و اجرا نخواهد شد، بنابراين مهمترين موضوعي که در اين بسته پيش بيني شده تأمين مالي پروژه‌ها است.
اين مقام ارشد شبکه بانکي گفت: يکي از مهمترين منابعي که ما امکان نقد کردن آن را تاکنون نداشتيم، تسهيلاتي است که در پرتفوي بانک نگهداري مي‌شود و به عنوان دارايي بانک است که رقم خالص آن حدود 110هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود. بخش قابل توجهي از اين تسهيلات مي‌تواند در قالب اوراق مشارکت رهني يا اوراق MBS به نقدينگي جديد تبديل شود و يک جريان جديد مالي ايجاد کند.
مديرعامل بانک عامل بخش مسکن اظهار داشت: اين بسته هفته آينده در اولين همايش اين بانک رونمايي شود؛ وظيفه بانک مسکن اين است که برند گروه سرمايه گذاري مسکن که حاصل مجموعه دستاوردهاي اين شرکت طي 29سال اخير است، را ارتقا دهد و در اين راستا گام بر مي‌داريم.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک مسکن تاکيد کرد: اميدواريم بتوانيم در گروه سرمايه گذاري مسکن يک فرهنگ‌سازي جديد را در حوزه ساخت و ساز کشور به عنوان يک پيشران داشته باشيم که با برنامه‌ها و استراتژي هاي شرکت سرمايه گذاري مسکن، اميدوار هستم زودتر اين اتفاق رخ دهد.
انارکي در پايان، پيش بيني مديريت تامين مالي پيش از اجري پروژه را يکي از نقاط قوت شرکت گروه سرمايه گذاري مسکن عنوان کرد و گفت: ما بايد بتوانيم روش هاي متنوع تامين مالي را طراحي کنيم تا هيچ پروژه اي به دليل مشکل تامين مالي متوقف نشود يا به کندي پيش نرود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک امروز (سه‌شنبه) در سفر به «ورشو» برای گفتگو با همتای لهستانی خود دونالد تاسک رسماً طرح کمک‌های جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

دفتر سوناک در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته فوق به ارزش ۶۱۷ میلیون دلار است و شامل بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه، ۶۰ قایق و تعداد فاش نشده‌ای از موشک‌های دوربرد «سایه توفان» است و آن را «بزرگ‌ترین عرضه مهمات حیاتی» خواند.

سوناک در توجیه این کمک مالی چند صد میلیونی، مدعی شده است «دفاع از اوکراین در برابر جاه‌طلبی‌های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است و اگر به پوتین اجازه داده شود که در این جنگ متجاوزانه پیروز شود، در مرز لهستان متوقف نخواهد شد».

جدیدترین دور کمک‌های تسلیحاتی لندن، کمک‌های نظامی بریتانیا به کی‌یف را فقط در سال جاری میلادی به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. این بسته همچنین شامل ۱۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافند هوایی و نزدیک به ۴ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

با این‌حال، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل از مقام‌های اوکراینی و تحلیلگران نظامی گزارش کرد که بسته جدید کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا، گرچه ممکن است، مقاومت کی‌یف در برابر روسیه را افزایش دهد، اما برای متوقف کردن موج درگیری با روسیه کافی نخواهد بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند