Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:09:02 GMT

کومه صیادی غیرمجاز در حاشیه شلمانرود لنگرود تخریب شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۳۰۰

کومه صیادی غیرمجاز در حاشیه شلمانرود لنگرود تخریب شد

لاهیجان-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت:کومه صیادی غیر مجاز درحاشیه شلمانرود لنگرود با کسب مجوز از دستگاه قضایی تخریب و جمع آوری شد.

سید امین نجات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک کومه غیر مجاز صیادی احداث شده در حریم رودخانه شلمانرود در حوزه شهرستان لنگرود با اخذ مجوز قضایی تخریب و صیاد غیرمجازی که بطور دائم با اذیت و آزار ماموران مبادرت به صید می کرد دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در عملیات تخریب این کومه که با حضور ماموران نیروی انتظامی شهرستان همراه بود کلیه ادوات غیر مجاز موجود در محل از جمله تورهای صیادی جمع آوری و ضبط شده است.
وی اظهارداشت: کومه های صیادی علاوه بر آنکه به عنوان یک تخلف آشکار جهت صید غیر مجاز آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها می بایست تحت پیگیرد قضایی قرار گیرند.
نجات گفت: رودخانه شلمانرود یکی از رودخانه های پر آب استان گیلان محسوب می شود و از لحاظ تولید مثل طبیعی انواع ماهیان و دیگر آبزیان دارای اهمیت است که در فصل تکثیر آبزیان یعنی از نیمه دوم اسفند تا خرداد ماه هر سال از این رودخانه مراقبت های ویژه صورت می گیرد.
وی افزود:این رودخانه در تولید مثل ماهیان استخوانی بسیار مهم است و گاهی نیز دیده شده است که ماهیان خاویاری نیز برای تخم ریزی به دهانه این رودخانه وارد می شوند.
وی ادامه داد: رودخانه شلمانرود از مناطق بالا دست شهر اتاقور شهرستان لنگرود سرچشمه می گیرد و از آب نسبتا زلالی برای تکثیر طبیعی ماهیان برخوردار است و با گذر از داخل شهر شلمان وارد دریای خزر می شود و این رودخانه از زمان های گذشته اهمیت خاص شیلاتی و محیط زیستی داشته و هم اکنون هم دارد که اداره حفاظت محیط زیست لنگرود اقدامات پایشی به منظور جلوگیری و ممانعت از صید غیر مجاز در این رودخانه انجام می دهد.
شهرستان لنگرود در 70کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان و در 15کیلومتری لاهیجان قرار دارد.
6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست صيد غير مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سرهنگ مسعود احسانی افزود: گروه‌های مشترک گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی اعزام شدند که در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و ضبط شد.

وی ادامه کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه پنج مایلی جزیره قشم صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

سرهنگ احسانی اضافه کرد: در این عملیات ۶ نفر متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی گفت: تمامی توقیف‌های انجام شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کرد: شماره تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

کد خبر 6086079

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم