Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@08:18:25 GMT

هدف من شکستن طلسم المپیک در سبک وزن است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۶۵۱

هدف من شکستن طلسم المپیک در سبک وزن است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و آزادکاران کشورمان در حالی با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستادند که رضا اطری چراغ اول کسب طلا را روشن کرد. این آزادکار سبک وزن نه تنها صاحب گردن آویز طلا شد، بلکه طلسم مهمی را هم شکست. کشتی آزاد ایران برای اینکه در سبک وزن صاحب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا شود، ۷ سال انتظار کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزادکار ۵۷ کیلوگرم درخصوص طلسم شکنی اش  گفت: «آخرین مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ توسط حسن رحیمی به دست آمد و خدا را شکر می‌کنم که توانستم بعد از ۷ سال طلای مسابقات قاره‌ای را به کشورم تقدیم کنم. البته این تنها طلسم‌شکنی من نبود و در جاکارتا هم طلسم‌شکنی کردم.

بیشتربخوانید : کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره حاصل کار تیم ملی ایران

من بعد از ۱۶ سال توانستم در بازی‌های آسیایی برای کشورم در این وزن مدال بگیرم و از این موضوع بسیار خوشحالم. تنها طلسم طلای المپیک در سبک وزن باقی مانده و تلاش می‌کنم در توکیو به این هدف برسم و در طلسم شکنی هت تریک کنم.» با این اوصاف، هدف بزرگ اطری شکستن طلسمی ۲ دهه‌ای در المپیک است. کشتی آزاد ایران در سبک وزن آخرین بار توسط علیرضا دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی صاحب مدال طلا شد و پس از آن از کسب این مهم ناکام مانده است.

وی افزود: «برای رسیدن به طلای مسابقات قهرمانی آسیا سخت تمرین کردم و مزد زحماتم را گرفتم. چون اولین کشتی‌گیر ایران در این مسابقات بودم، با روحیه بالا و برای پیروز شدن و کسب مدال طلا روی تشک رفتم تا روحیه تیم بالا برود و خدا را شکر توانستم با این مدال به تیم کمک کنم.» رضا اطری به زمان دوری‌اش از کشتی بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۸، اشاره کرد: «۸ ماه از کشتی دور بودم و وزنم به ۶۶ کیلوگرم رسید، اما با کمک خانواده و مربی‌ام محمود حسن نیا، به عشق مردم ایران و پرچم کشورم توانستم وزنم را کم کنم و به کشتی بازگردم. در شرایط سختی ۹ کیلو وزنم را کم کردم و توانستم هم به هدفم برسم و هم ذره‌ای دل مردم را شاد کنم.»

او با اشاره به کمک‌های غلامرضا محمدی و عباس حاج‌کناری، گفت: «کشتی‌گیران ایرانی از نظر فنی شرایط بسیار خوبی دارند و یکی از مشکلات این است که از لحاظ روحی- روانی شرایط چندان مطلوبی ندارند و مهم این است که کشتی‌گیر چطور به لحاظ روانی در شرایط خوب قرار بگیرد. کشتی‌گیران ما از نظر مالی شرایط خوبی ندارند و کشتی در ایران تنها یک عشق است، همین عشق باعث می‌شود روی تشک برویم و بهترین نتیجه را بگیریم.»

اطری در ادامه از شرایط سخت برای موفقیت در سبک وزن و مدعیانی که حضور دارند، صحبت کرد: «تمامی کشتی‌گیران سبک وزنی که در آسیا حضور دارند مدعی هستند و سکو‌های جهانی و المپیک را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش از این ما در این وزن حسن رحیمی را داشتیم که او از کشتی خداحافظی کرد، امیدوارم بتوانم همانند او افتخارآفرینی کنم. با کسب این مدال انگیزه‌ام بیشتر شد و تلاش می‌کنم در صورت اعزام به مسابقات جهانی، بهترین عملکرد را داشته باشم.» آزادکار ۵۷ کیلوگرم در خصوص شرایط فعلی تیم ملی و خودش بیان داشت: «وضعیت کشتی آزاد پس از آمدن غلامرضا محمدی خوب است، بچه‌های تیم ملی یکدل و با هم رفیق هستیم.

امیدوارم این شرایط تا المپیک ادامه داشته باشد و بتوانیم در توکیو هم پرچم ایران را بالا ببریم. کیفیت مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و کشتی‌گیران خوبی همچون یوکی تاکاهاشی از ژاپن در وزن من حضور داشتند که البته او به کشتی‌گیر کره‌شمالی باخت و به فینال نرسید. اصلی‌ترین حریفم کوم سونگ کانگ از کره شمالی بود که توانستم او را در فینال شکست دهم. برنامه بعدی تیم ملی، برگزاری اردوی مشترک در ترکمنستان است و پس از آن مسابقات جهانی قزاقستان را در پیش داریم.»

قهرمانی مقتدرانه ایران با ۷ طلا و ۳ برنز
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین، با درخشش شاگردان غلامرضا محمدی به پایان رسید. آزادکاران ایران که در روز اول کولاک کردند و موفق به کسب ۳ مدال طلا (رضا اطری، بهمن تیموری و رضا یزدانی) و ۲ برنز (پیمان بیابانی و یونس امامی) در ۵ وزن نخست شدند، در روز دوم و پایانی (دیروز) هم رقبا را مقهور هنرنمایی خود کردند. در واقع فینالیست شدن ۴ کشتی گیر کشورمان در ۴ وزن، قهرمانی زودهنگام را به ارمغان آورد. حاصل کشتی‌های آزادکاران در ۵ وزن، ۴ طلای دیگر توسط یدالله محبی، بهنام احسان‌پور، کامران قاسم‌پور و علیرضا کریمی بود و محمد نخودی هم به مدال برنز دست یافت. در نهایت تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ طلا و ۳ برنز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد. اعضای تیم ملی کشتی آزاد این قهرمانی را به مردم سیل زده کشور تقدیم کردند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه ورزشکاران خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم

مدیر فنی تیم ملی جوجیتسو گفت: با توجه به اینکه نسبت به دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا با نفرات بیشتری حضور داریم، امیدوار به ارتقای مدال‌های خود هستیم. - اخبار ورزشی -

سیدامیر خوشبین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص شرایط ملی‌پوشان جوحیتسو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: بعد از یک دوره مسابقات قهرمانی کشوری و یک دوره انتخابی درون اردویی، تیم را بستیم. مسابقات این دوره قهرمانی آسیا در چهار رده سنی زیر 16، زیر 18، زیر 21 سال و بزرگسالان برگزار خواهد شد. در رده سنی زیر 16 سال با توجه به شرایطی که داشتیم یک بازیکن را اعزام خواهیم کرد. 4 ورزشکار نیز در رده سنی زیر 18 سال خواهیم داشت و 20 بازیکن نیز در رده سنی زیر 21 سال و بزرگسالان داریم. سعی کردیم از نسل جدید و هم از قهرمان دوره‌های گذشته در ترکیب تیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در رده سنی بزرگسالان در 4 استایل برزیلی، فایت، کنتاکت جوحیتسو و کاتا در مسابقات حضور خواهیم داشت، اما در سایر رده‌های سنی تنها در دو استایل حضور خواهیم داشت. همه تلاش ما این است که در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. البته رقبای ما در سالیان گذشته سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام دادند و به طور نمونه قزاقستان قرار است با 350 ورزشکار در مسابقات حضور داشته باشد. ازبکستان نیز با توجه به اینکه سال آینده میزبان مسابقات خردسالان آسیا است، حدود 200 ورزشکار را در مسابقات خواهد داشت. امارات، مغولستان و تایلند نیز از نفرات بسیار زیادی استفاده خواهند کرد.

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

مدیر فنی تیم ملی جوجیتسو عنوان کرد: دو دوره برای این مسابقات اردو داشتیم که کافی نیست؛ چرا که آسیا قطب خیلی قوی جوجیتسو دنیا است. با این حال همه تلاش خود را کردیم و 4، 5 مربی در کنار تیم داشتیم که همه سابقه قهرمانی و مربیگری دارند. تمام سعی و تلاش ما کسب بهترین نتایج و ارتقای مدال‌ است. این تیم پتانسیل بسیار بالایی دارد، اما باید حداقل یک سال روی آن کار شود.

خوشبین خاطرنشان کرد: تا سال 2018 و 2019 منابع مالی ما به گونه‌ای بود که تعداد اردوها و اعزام‌های بیشتری داشتیم و سالی حداقل 3، 4 اعزام داشتیم اما در حال حاضر فقط می‌توانیم سالی یک اعزام داشته باشیم. حضور در مسابقات تاثیر بسیاری در کسب تجربه دارد. امیدواریم با این شرایط نیز بتوانیم در این دوره نتیجه خوبی بگیریم.این مسابقات برای ما شروعی است تا بتوانیم نفرات را برای مسابقات داخل سالن آسیا در تایلند آماده کنیم. در بازی‌های داخل سالن آسیا حدود 20 مدال توزیع خواهد شد. از طرفی به دنبال این هستیم رنکینگ بچه‌ها برای حضور در مسابقات ورلد گیمز و کامبت گیمز 2026 ارتقا بدهیم. 

 وی با اشاره به برگزاری انتخابات آسیا عنوان کرد: بعد از 10 سال قرار است انتخابات آسیا برگزار شود و امیدوارم ما نیز بتوانیم در کمسیون‌ها سهمی داشته باشیم. 10 سال عضو هیئت رئیسه جوجیتسو آسیا بودم و یک دوره نیز در کمیته فنی فدراسیون جهانی حضور داشتم و در حال حاضر نیز جز کمیته برگزاری مسابقات هستم. با توجه به قانون جدید که فقط روئسای زون‌های آسیا می‌توانند عضو هیئت رئیسه باشند؛ دیگر شانسی برای حضور در هیئت رئیسه نداریم اما امیدواریم بتوانیم پست‌های دیگری کسب کنیم. 

مدیر فنی تیم ملی نیز در خصوص شانس این تیم برای افزایش تعداد مدال نسبت به دوره گذشته گفت: در دوره گذشته مسابقات فقط در رده بزگسالان برگزار شد و از طرفی تعداد نفرات شرکت کننده ما نیز کمتر بود. امیدواری ما با توجه به تعداد نفرات بیشتر نسبت به دوره گذشته بیشتر است و امیدواریم بتوانیم تعداد مدال‌های خود را ارتقا بدهیم. 

وی در خصوص حضور  معاون قهرمانی وزیر ورزش در اردوی این تیم و سرنوشت این رشته گفت: آقای اسبقیان با حضور در اردوی تیم ملی به ورزشکاران ما انگیزه دادند و یکسری قول‌ها نیز دادند. امیدواریم ابتدا تکلیف  فعالیت مستقل رشته جوجیتسو مشخص شود. اتفاقی که امید داریم به زودی محقق شود. استقلال جوجیتسو کمک به فعالیت بیشتر مجموعه خواهد کرد. شخص آقای وزیر و همچنین معاون قهرمانی وزارت ورزش پیگیر این موضوع هستند و نظر مثبتی روی این اتفاق دارند. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ