Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@04:03:53 GMT

حکام عرب مقصر مسأله قدس و جولان هستند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۹۸۱

«حمد بن جاسم آل ثانی»، نخست وزیر اسبق قطر در رشته توییتی، به آنچه شکست در زمینه‌های مختلف برای امت عربی خواند اشاره کرد، و حکام عرب را مقصر دانست.

حمد بن جاسم مسأله قدس و جولان اشغالی سوریه را از جمله این شکست‌ها دانست و گفت، عاملش این است که حکام عرب می‌خواهند به هر بهایی در قدرت بمانند.

به گزارش وبگاه خبری الخلیج اونلاین، این مقام سابق قطر این سخنان را روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و گفت: «من بیش از یک ماه است که صحبت نکرده‌ام؛ اما به این معنی نیست که هیچ موضع، مساله یا مشکلی در مورد جهان عرب وجود ندارد بلکه به وفور مشکل وجود داشته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمد بن جاسم که خود از طلایه‌داران اقدام علیه دولت قانونی سوریه در سال‌های نخست‌ بحران این کشور بود، مقصر را حکام عربی دانست و گفت: «بیش از یک ماه است که از پایان اجلاس سران عرب گذشته است؛ اما هیچ نتیجه‌ای از آن نشنیده و شاهد نبودیم با اینکه ما در اوج نیاز به دستیابی به حداقل نتایج مثبت از این اجلاس بودیم».

بن جاسم تصریح کرد: «باید اولین گام را برای برون رفت از وضعیت اختلاف و تفرقه‌ای که با آن روبرو هستیم برداریم و مصیبت‌ها و مشکلاتی را که گریبانگیر برخی کشورهای عربی است، حل کنیم ما هیچ چشم اندازه امیدی برای کودک عربی که آینده اش را نابود کرده‌ایم باقی نگذاشتیم چه با کینه‌هایی که دل‌هایمان را با آن پر کرده‌ایم و چه با  سردرگمی‌هایی که در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با آن روبرو هستیم.

وی افزود: «زمان آن فرا رسیده است که حداقل بر توسعه خود در زمینه‌های مختلف تمرکز کنیم؟ مردم عرب از بیکاری، درآمد کم و افزایش مالیات‌های مختلف خسته شده‌اند و ای کاش این پول‌ها برای توسعه خدمات بهداشتی، آموزش و خدمات مسکن هزینه شده بود، اما متاسفانه، در ماجراجویی‌های  غیر قابل قبول هدر رفته است».

بن جاسم تاکید کرد: اگر می‌بینید نامی از قدس یا جولان و شکست‌هایمان در زمینه‌های مختلف نمی‌برم، به این دلیل است که این مسئله به رویایی در ذهن حکامی مبدل شده که همه دغدغه آنها این است که به هر بهایی ولو شرافت امت در قدرت بمانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیست و پنجم مارس گذشته در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید فرمانی را که در آن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان از سوی آمریکا به رسمیت شناخته می شود، امضا کرد.

آمریکا روز چهاردهم ماه مه 2018 برابر با 24 اردیبهشت سال گذشته هم طی مراسمی، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس غربی منتقل کرده و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قطر سوریه توئیتر جهان عرب دولت کشورهای عربی اجتماعی و سیاسی درآمد مسکن ذهن رئیس جمهور آمریکا کاخ سفید رژیم صهیونیستی قطر اسرائیل عرب قدس مقصر حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ العین روز گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد بعد از انجام بازی رفت و برگشت، الهلال را حذف کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. حالا فرهاد مجیدی که مدتی در دوران بازی اش در العین حضور داشت، با انتشار یک استوری به زبان عربی، به العینی ها تبریک گفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898985

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟