Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@23:17:22 GMT

آزادی مدیر عامل سابق شرکت رنو-نیسان از زندان ژاپن

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۹۹۶

آزادی مدیر عامل سابق شرکت رنو-نیسان از زندان ژاپن

آقای گون اوایل ماه جاری میلادی در حالی پس از طرح اتهام‌های تازه در پرونده وی که به فرار مالیاتی مربوط می‌شود دوباره دستگیر شد که پیشتر با پرداخت وثیقه‌ای هشت میلیون یورویی از زندان آزاد شده بود.

این تاجر و مدیر صنعتی ۶۵ ساله پس از مطلع شدن از صدور قرار بازداشت مجدد با انتشار پستی در حساب توییتر خود ضمن اعلام این که قصد دارد در جریان یک کنفرانس خبری همه واقعیت‌ها را درباره پرونده قضایی‌اش در ژاپن فاش کند، نوشته بود : «من از همه اتهام‌های بی‌پایه و موارد دیگری که علیه من مطرح شده مبری هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازداشت بخشی از بازی جدید برخی افراد در شرکت نیسان است که می‌خواهند با اعمال نفوذ نزد دادستان مانع از طرح دفاعیات من بشوند. تمام اینها یک توطئه است.»


مدیر عامل پیشین شرکت خودروسازی رنو-نیسان حالا پس از گذشت یک ماه از دستگیری و بازداشت مجدد قرار است با پرداخت وثیقه‌ای چهار و نیم میلیون یورویی از زندان آزاد شود.

این درحالی است که درخواست دادستانی ژاپن برای لغو حکم آزادی موقت کاروس گون مورد تایید دستگاه قضایی این کشور قرار نگرفته است.

هنوز دلایل تصمیم دستگاه قضایی ژاپن برای آزادی موقت کارلوس گون فاش نشده است اما به گزارش برخی منابع، قاضی رسیدگی کننده به این پرونده ظاهرا تحت تاثیر استدلال‌های وکلای آقای گون مبنی بر نبود هیچ گونه احتمال برای از بین بردن شواهد و مدارک و نیز فرار وی قرار گرفته‌اند. وکلای کارلوس گون همچنین اعلام کرده‌اند که قاضی و مسئولان قضایی ژاپن را در جریان ناراحتی جسمانی موکل خود که از نارسایی مزمن کلیوی رنج می برد، قرار داده‌اند و این مسئله نیز می‌تواند بر تصمیم دادگاه برای صدور حکم آزادی موقت تاثیر گذاشته باشد.

در حکم دادگاه آمده است که آقای گون در صورت خروج از زندان تحت شرایطی سخت تحت نظارت و بازداشت خانگی قرار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داشت ژاپن را ترک کند. دادگاه توکیو همچنین تاکید کرده است که تمهیدات ویژه‌ای را برای جلوگیری از هرگونه اقدام در جهت از بین بردن مدارک و شواهد پرونده به کار گرفته است.

مهم‌ترین اتهام مطرح بر ضد مدیر عامل پیشین شرکت خودروسازی رنو-نیسان به تلاش وی طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ برای انتقال ۱۵ میلیون دلار از دارایی‌های شرکت نیسان به حساب شرکت دیگری مربوط می‌شود که عملا در اختیار خود او بوده است.

دادستان ژاپن نیز پیشتر اعلام کرده بود که آقای گون دست کم ۵ میلیون دلار از این مبلغ را که در واقع جزئی از درآمدهای شرکت نیسان بوده برای «استفاده شخصی » مصرف کرده است.

          

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این زندانیان با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

مهران خورده‌بین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه‌ دارد، اظهار داشت: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاهای کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دهه کرامت 40 برنامه در قالب 40 گام طراحی شده است،گفت: در این دهه در راستای طرح جوانی جمعیت کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برپایی نمایشگاه در مصلا جمعه بوشهر، کرسی تلاوت در مساجد، جشن‌های مشترک روز دختر با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه کرامت 20 زندانی جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

خورده‌بین‌مقدم از ایجاد چایخانه رضوی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ایجاد 8 چایخانه رضوی مصوب شده که عملیات اجرایی آن در برخی از نقاط استان بوشهر آغاز شده است.

وی برپایی سفره‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام اعزام 20 هزار نفر از ایتام استان بوشهر به سفر مشهد مقدس در دستور کار قرار گرفته و کاروان دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر نیز به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • اتهام مدیران «مأمن سیاسی» و «نگرش امروز» نشر اکاذیب بود
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی