Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیر عتبات عالیات مهریز گفت: در سال 1398، با مشارکت بانوان و دختران داوطلب در 10 کارگاه شهری و روستایی برای حرم امام حسین (ع) قالی دستباف تولید می شود.

محمد علی زارع روز پنجشنبه در حاشیه تولید یک تخته قالی در روستای « مدوار» مهریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کارگاه ها که اغلب آنها در روستاها قرار دارد، 150 نفر در بافتن قالی همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه درآمد فروش قالی ها در حرم امام حسین (ع) هزینه می شود از آمادگی ستاد منطقه برای برپایی دار قالی برای داوطلبان خبر داد.
مدیر عتبات عالیات مهریز یادآور شد: در سال 1397 حدود 200 خانم در 15 کارگاه قالی‌بافی، تعدادی فرش مورد نیاز عتبات عالیات را افتخاری تولید کردند.
به گفته زارع در این مدت 180 مترمربع فرش دستباف مناسب با همت بانوان و همکاری مسئولان تولید و درآمد حاصل از آن برای بازسازی عتبات عالیات هزینه شد.
درآمد حاصل از فروش قالی‌های تولیدی برای بازسازی گنبد امام حسین (ع) و همچنین ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) در نجف اشرف صرف می‌شود.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عتبات عاليات قالي بافي شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین از برگزاری آیین تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور مردم شهیدپرور ورامین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ورامین، سرهنگ مهدی امینی با اشاره به برگزاری آیین باشکوه مراسم تشییع و تدفین "شهید حجت اله یوسفیه" اظهار داشت: مراسم تشییع شهید معلم حجت اله یوسفیه روز دوشنبه 17 اردیبهشت رأس ساعت 10 از میدان امام حسین (ع) ورامین به‌سوی میدان امام خمینی (ره) با حضور مردم ولایت مدار و شهیدپرور ورامین برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم تدفین شهید حجت اله یوسفیه پس از مراسم تشییع در گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین خاکسپاری خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ورامین یادآور شد: پیکر مطهر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای هشت سال دفاع پس از 39 سال دوری از وطن به دیار قیام پانزده خرداد بازگشت.

پیکر معلم شهید "حجت‌اله یوسفیه" پس از 39 سال به ایران بازگشت

سرهنگ مهدی امینی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین شهید معلم حجت اله یوسفیه با حضور با شکوه خانواده معظم شهدا، مردم شهیدپرور ورامین و مسئولان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود