Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@03:17:12 GMT

ظریف: در دور زدن تحریم‌ها دکترا داریم

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۴۲

ظریف: در دور زدن تحریم‌ها دکترا داریم

وزیر خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، درباره تحریم های آمریکا گفت: در دور زدن تحریم ها دکترا داریم.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان گفت که به باور او رئیس جمهور آمریکا مایل به جنگ با ایران نیست اما خطر کشیده شدن پای ترامپ به یک جنگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی برای بزرگداشت روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح به نیویورک رفته است در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز به سوالاتی پیرامون سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص ایران پاسخ داد.
ظریف اظهار داشت: از نظر من ترامپ خواهان جنگ نیست اما این، از کشیده شدن پای او به یک جنگ جلوگیری نمی‌کند.
وی گفت که "تیم ب" متشکل از جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است یک درگیری نظامی با ایران را به ترامپ تحمیل کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: آنهایی که این سیاست‌ها را طرح‌ریزی می‌کنند آشکارا به دنبال یک راه حل مبتنی بر مذاکره نیستند. اما اجازه دهید مشخصاً بگویم که ایران به دنبال درگیری نیست اما در دفاع از خود کوتاهی نخواهد کرد.
ظریف گفت که ممکن است این افراد ماجرایی را برنامه‌ریزی کنند که به وقوع بحرانی بزرگ منجر شود. به گزارش رویترز، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن از زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در مه ۲۰۱۸ و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تشدید شده است. آمریکا در ادامه این رویکرد خود به تازگی نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و اعلام کرد که معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تصریح کرد: ایران به سیاست‌های خطرناک آمریکا با احتیاط پاسخ خواهد داد. به عنوان مثال، ایران کماکان اجازه خواهد داد تا کشتی‌های آمریکایی از تنگه هرمز عبور کنند.
وی اقدام آمریکا علیه سپاه را نامعقول و احمقانه توصیف کرد و گفت که ایران به دنبال پاسخ نظامی (به این کار) نیست، مگر اینکه آمریکا قوانین خود در ارتباط با نحوه برخورد با نیروهای ایران را تغییر دهد.
ظریف خاطر نشان کرد: ما با احتیاط رفتار خواهیم کرد اما این، بدان معنی نیست که اگر آمریکا قوانین بازی را تغییر دهد یا قوانین چگونگی تعامل (با نیروهای ایرانی) را تغییر دهد می‌تواند از پاسخ در امان بماند.
وی ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد همچنان به قوانین تعامل، قوانین بازی، کانال‌های ارتباطی و پروتکل‌های رایج احترام بگذارد، علی‌رغم اینکه ما حضور آمریکا را در خلیج فارس اساساً بی‌ثبات کننده می‌دانیم، دست به هیچ اقدامی نخواهیم زد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره عراق و سوریه گفت: پس از صرف منابع (زیاد) برای جنگ در سوریه و عراق، جمهوری اسلامی همچنان نسبت به این کشورها هوشیار خواهد بود. ما به سادگی آن جنگ را کنار نمی‌گذاریم.
ظریف درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز تاکید کرد که تهران در مواجهه با این تحریم‌ها بهبود خواهد یافت. وی گفت: منظور من این است که همیشه راهی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد. در این زمینه دکترا داریم.   وی با بیان اینکه تحریم‌های نفتی بر زندگی مردم عادی تأثیرگذار است، یادآور شد: بنابراین، دولت هر کاری بتواند برای فروش نفت انجام می‌دهد تا به شهروندان خدمت کند.
این مقام بلند پایه کشورمان در پاسخ به این سوال که ایران از این پس به چه کسی می‌خواهد نفت بفروشد گفت: اگر به شما بگویم که دیگر نمی‌توانیم به آنها نفت بفروشیم. ظریف تاکید کرد که عدم تمدید معافیت‌های نفتی مانع از فروش نفت ایران نخواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه ایران ترامپ آمریکا اوباما محمد جواد ظریف دیپلماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد + جزئیات | این تحریم‌ها ۳فرد و ۴نهاد را هدف گرفته است

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به بانک مرکزی ایران مربوط می‌شود.

بر اساس این بیانیه، شعبات و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط با آنها تحریم شده‌اند. یکی از این افراد، «پوریا میردامادی» یک تبعه ایرانی-فرانسوی است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت که بانک مرکزی ایران در تامین حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نقشی حیاتی ایفا کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.

این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.

دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا به رغم شعار رویکرد دیپلماسی و کاهش تنش، همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت جمهوریخواه دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشری و جنگ های اوکراین و اسرائیل، تحریم های ضد ایرانی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.



کد خبر 839383 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند /آمریکا به شکست تحریم ها اعتراف کرد
  • کاسبی غربگرایان با ترامپ‌ هراسی
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد + جزئیات | این تحریم‌ها ۳فرد و ۴نهاد را هدف گرفته است
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد
  • تحریم یک شرکت کشتیرانی خارجی در آمریکا