Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان - ايرنا - فرماندار آران و بيدگل گفت: تغيير شيوه هاي بهره برداري از منابع آب و تحول در بخش هاي کشاورزي، صنعت و آشاميدني نقش کليدي در توسعه پايدار اين شهرستان خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، اسماعيل بايبوردي روز پنجشنبه در همايش آب و توسعه پايدار آران و بيدگل افزود: نقش آب و منابع آبي در پيشرفت اين شهرستان بي بديل است و بايد در سياست هاي پيش رو در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: بخش کشاورزي آران و بيدگل هم اکنون 87 درصد، صنعت 6 درصد، خانگي 6 درصد و فضاي سبز يک درصد مصرف منابع آبي اين شهرستان را به خود اختصاص دادند.
فرماندار آران و بيدگل سرانه آب مصرفي در کشورهاي پيشرفته را 120 ليتر در شبانه روز برشمرد و بيان کرد: اين آمار در ايران 250 ليتر است که نشان مي دهد مصرف آب همچنان به فرهنگ سازي نياز دارد.
نماينده مردم شهرستان هاي کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به ضرورت مديريت آب در مناطق کويري کشور عنوان کرد: ترويج کشت گلخانه اي در منطقه ضرورت است و بايد بخش کشاورزي را به سمت کشت گلخانه اي با روش هاي نوين هدايت و محصولات کشاورزان را تضمين کنيم.
سيد جواد ساداتي نژاد با اشاره به ضرورت ايجاد بازار آب در منطقه کاشان و آران و بيدگل اضافه کرد: راهي نداريم جز اينکه آب را مديريت کنيم که در اين زمينه نيز توجه به اقتصاد و بهره وري آب بسيار مهم است.
وي تاکيد کرد: بايد حساب کنيم براي هر يک مترمکعب آب مصرفي، چه مقدار محصول با چه ارزشي توليد مي شود زيرا کاشان و آران و بيدگل به دليل محدوديت منابع بايد بسوي تغيير الگوي کشت روي بياورند و محصولات نيازمند آب بيشتر را از ساير نقاط کشور تامين کنند.
نماينده کاشان و آران و بيدگل در مجلس ادامه داد: کشت محصولاتي مانند هندوانه و طالبي با مصرف آبي نزديک به 600 ليتر به ازاي هر يک کيلوگرم، براي اين شهرستان مقرون به صرفه نيست.
بر اساس آخرين آمارها 36 هزار کنتور آب شهري و 6 هزار کنتور آب روستايي در آران و بيدگل وجود دارد و 250 حلقه چاه داراي پروانه در بخش کشاورزي، 26 حلقه چاه آب آشاميدني در اختيار آبفا، 30 حلقه چاه آب آشاميدني در اختيار آبفاي کاشان و 120 حلقه چاه صنعتي و خدماتي در محدوده اين شهرستان فعال مي باشد.
نخستين همايش آب و توسعه پايدار در شهرستان آران و بيدگل با هدف بررسي مديريت مصرف آب در حوزه هاي عمومي و خانگي، کشاورزي و صنعت، صنعت و توسعه پايدار با تاکيد بر حفظ استانداردهاي زيست محيطي، بهينه سازي مصرف آب، مديريت پساب در صنايع و بررسي راهکارهاي کاهش مصرف آب در صنايع با استفاده از فناوري هاي نوين در سالن شهداي دولت فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
آران و بيدگل با جمعيت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزديک به 6 کيلومتري کاشان و 215 کيلومتري شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد