Web Analytics Made Easy - Statcounter

عفو بین‌المل و یک گروه ناظر به نام ایروارز در گزارشی اعلام کردند حملات تحت رهبری آمریکا در رقه پایتخت خلافت داعش در سوریه در سال ۲۰۱۷ مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی را به دنبال داشته است، این آمار ۱۰ برابر آن چیزی است که خود ائتلاف به آن اعتراف کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین‌الملل و ایروارز که یک گروه مستقر در لندن است و سال ۲۰۱۴ برای نظارت بر تاثیر کمپین تحت امر آمریکا علیه داعش تشکیل شد، گزارش خود را براساس تحقیقات ۱۸ ماهه از تلفات غیرنظامیان در سوریه از جمله حملات دو ماهه به رقه ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گفته‌اند یافته‌های ما حاکی از آن است که حملات ائتلاف نظامی آمریکا (آمریکا، فرانسه، و انگلیس) بطور مستقیم مسئول مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در رقه است.

در این گزارش تاکید شده است که این یافته‌ها حاکی از  حجم گسترده نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر است و ما از اعضای ائتلاف می‌خواهیم صندوقی برای پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌هایشان تشکیل دهند.  

این ائتلاف پیش از این گفته بود در حملات خود حداکثر دقت را برای اجتناب از تلفات غیرنظامیان بکار می‌گیرد.

عفو بین‌الملل سال گذشته نیز اعلام کرد حملات هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف در رقه نقض قوانین بین‌المللی بوده و جان غیرنظامیان را به خطر انداخته است اما تاکنون آماری از تلفات ارائه نشده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عفو بین الملل رقه سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری گزارش دادند که شمار کشته‌های حمله موشکی به پایگاه کرم ابو سالم به ۴ نفر افزایش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهارمین نظامی این رژیم در حمله موشکی گردان‌های قسام به پایگاه نظامی کرم ابو سالم کشته شده است.

بنابر اعلام منابع عبری در این حمله در کل ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند و ۱۲ نظامی هم مجروح هستند.

این در حالی است که برخی منابع عبری روز گذشته از افزایش شمار نظامیان کشته شده اسرائیلی در حمله راکتی قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم به پنج نفر هم خبر داده بودند.

در پی این رخداد منابع عبری از سانسور شدید اخبار تلفات نظامی صهیونیست ها در این حمله از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

کد خبر 6098196 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه