Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز پنجشنبه در جلسه بررسی دستاوردهای طرح تکاپو در کردستان با حضور مدیر توسعه پروژه های یونیدو اظهار داشت: مدیران بخش های مختلف در استان در زمینه اجرای هر چه بهتر طرح توسعه کسب و کار تلاش خود را بکار گرفته اند.
وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته موفقیت های خوبی در حوزه طرح تکاپو بدست آورده ایم، افزود: این طرح در حوزه های مختلف استان نهاد سازی شده و افراد خلاق و نیروهای خوش فکر در رسته های شغلی همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار کردستان اجرای طرح تکاپو را باعث ارزش افزوده دانست و یادآور شد: در حوزه آی تی نهادهایی ایجاد شده و خلاقیت ها و تولیدات جدیدی در حال عرضه به بازار است.
وی با بیان اینکه وعده ایجاد پنج هزار شغل را به جوانان در قالب طرح تکاپو در استان داده ایم، اضافه کرد: برنامه ریزی برای ایجاد این تعداد شغل براساس محاسبات دقیق و ظرفیت های موجود انجام گرفته است.
فیروزی گفت: برای توسعه کسب و کار، نباید فقط به فعالیت های داخلی اکتفا کرد بلکه حضور سازمانی مثل یونیدو در کشور بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم این نهاد به ارتباط بین تولیدات استان و بازارهای جهانی کمک کند.
مدیر توسعه پروژه های یونیدو نیز گفت: باید رهیافت خلاقانه در حوزه های مختلف شغلی و در تمام استان های ایران ایجاد و اقتصاد مقاومتی در این خلاقیت ها گنجانده شود.
مارلن باکالی افزود: جوانانی که در رسته آی تی و فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند نباید به این رشته نگاه محض داشته بلکه باید با رسته های دیگر شغلی نیز ارتباط و همکاری داشته باشند.
وی بر لزوم ایجاد شغل بر اساس استراتژی تاکید کرد و اظهار داشت: اینکار موجب کاهش اتلاف انرژی و رشد و توسعه کسب و کار در کمترین زمان می شود.
باکالی کردستان را دارای ظرفیت بالایی در صنعت گردشگری دانست و یادآور شد: آی تی می تواند این صنعت را در استان توسعه دهد ضمن اینکه اقتصاد خلاق رفع کننده مشکلات در زمینه صادرات و دسترسی به بازارهای بین المللی و کارآفرینی است.
مدیر توسعه پروژه های یونیدو آموزش های مختلف در استان کردستان را برای ایجاد شغل های جدید ضروری دانست و اضافه کرد: آموزش ها باید براساس نیازهای خاص هر رسته شغلی باشد.
باکالی با بیان اینکه باید رسته های شغلی به هم مرتبط باشند، گفتت: محصولات رسته های شغلی باید با بازاریابی مناسب به بازارهای بین المللی متصل و در نهایت به صنعت توریسم در استان کمک کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: شناسایی آموزش های مورد نیاز، ایجاد زمینه اشتغال و توسعه آی تی، تغییر در ادبیات اشتغال، ورود رشته های جدید و اشتغال پایدار از جمله فواید احرای طرح تکاپو در استان است.
برهان صلواتی افزود: همکاری یونیدو با نهادهای استان در راستای بین المللی شدن آنها و اتصال به بازارهای جهانی برای فروش محصولات، اعزام کارشناس منتخب به استان برای ایجاد خانه خلاق، کمک به ایجاد کسب و کار با استفاده از فناوری های جدید از قبیل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا از جمله خواسته های ما از یونیدو است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 427 شغل ثابت در استان در حوزه گردشگری داریم که تلاش ما حفظ این شغل ها و توسعه آن است.
سیدمحسن علوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده امسال 2 هزار نفر را در حوزه گردشگری آموزش دهیم، افزود: راهنمای جامع گردشگری استان به زبان فارسی چاپ شده و تلاش ما این است این راهنما را به زبان های عربی، انگلیسی و کُردی نیز به چاپ برسانیم.
وی بر حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری استان تاکید کرد و گفت: بوروکراسی اداری را در بحث پرداخت تسهیلات به حداقل رساندیم صمن اینکه معرفی استان به عنوان پایتخت اکوتوریسم و مرکز روستاگردی کشور از جمله برنامه های این اداره کل است.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان هم گفت: در حال حاضر 120 شرکت فن آور تحت پوشش این پارک هستند و تعدادی از آنها نیز به صورت خودمحور با شرکت های خارجی ارتباط دارند.
خالد سعیدی با بیان اینکه تمرکز ما روی فعالیت در بخش آی تی است، اضافه کرد: از یونیدو انتظار داریم ارتباط بیشتری با شرکت های دانش محور در استان داشته و این ارتباط را تقویت کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در سال های گذشته سرمایه گذاری های بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات انجام داده و در کردستان آمادگی رشد مبتنی بر رشته های آی سی تی را داریم.
فردین سعیدی افزود: تقویت ارتباط با رسته های شعلی مبتنی بر فناوری اطلاعات، اعزام مشاور به استان و کمک به صادرات نرم افزار مهمترین کارهایی است که یونیدو می تواند برای ارجای هر چه بهتر طرح تکاپو در کردستان انجام دهد.
یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد بوده که هدف اصلی آن، ارتقا و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد مقاومتی اینترنت کسب و کار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان را سال آینده دنبال خواهیم کرد

استاندار کردستان گفت: سال آینده، رونق و تکمیل پروژه‌های عمرانی، تمرکز بر حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، بعدازظهر _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: سال پر رویدادی را به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی امسال در استان شاهد بودیم که در سطح ملی و جهانی بازتاب‌های خوبی را در پی داشت.

وی افزود: کار کردن مجدانه، همراهی با مردم و شناخت درست مسائل به قصد حل آنها را دنبال خواهیم کرد، چون معتقدیم این مسیر درستی است.

استاندار کردستان به برگزاری پرشور برنامه‌های هفته وحدت و استقبال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: امیدواریم که سال آینده نیز شاهد چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به کردستان باشیم.

زارعی‌کوشا به برگزاری انتخابات در سال جاری نیز گریزی زد و ادامه داد: از شش نفر نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی این دوره، پنج نفر آنها سابقه نمایندگی در دوره‌های گذشته را دارند که از این جهت نمایندگان با تجربه‌ای را ما در استان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده، رونق و تکمیل پروژه‌های عمرانی، تمرکز بر حوزه اقتصادی و اشتغال فارغ التحصیلان را دنبال خواهیم کرد.

زمان برگزاری جلسات ادارات با اوقات نماز برخورد نکند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در ادامه این جلسه مسئولیت پذیری مدیران و کارمندان ادارات و تکریم ارباب رجوع را خواستار شد و گفت: داشتن سعه صدر در برخورد با مردم و اهل عمل بودن و نه فقط شعار دادن را باید مدیران و مسئولان سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی همچنین از مدیران استان خواست که جلسات خود را کوتاه کنند تا به وقت نماز برخورد نکند و حتماً زمانی را به انجام فرایض دینی اختصاص دهند.

کد خبر 737087

دیگر خبرها

  • ظرفیت یزد در حوزه گردشگری منحصر به فرد است
  • تفاهم‌نامه برای توسعه فناوری و نوآوری در زمینه آب و فاضلاب
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در ماکو
  • ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان را سال آینده دنبال خواهیم کرد
  • امضای موافقت نامه توسعه زیست بوم داده و هوش مصنوعی
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه زیست‌بوم و کاربست داده و هوش مصنوعی با ابزار اعتبار مالیاتی
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه هوش مصنوعی با ابزار مالیاتی
  • افزایش سطح مشارکت شرکت‌های توانمند در توسعه هوش مصنوعی با ابزار معافیت مالیاتی
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین