Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:52:03 GMT

اجلاس روسای دانشگاههای برتر در لرستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۹۴۱

اجلاس روسای دانشگاههای برتر در لرستان برگزار می شود

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برگزاری اجلاس روسای دانشگاههای برتر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و با هدف بررسی و برنامه ریزی سیل در لرستان برگزار می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، علی خاکی صدیق عنوان کرد: نشست روسای دانشگاه های برتر کشور به میزبانی این دانشگاه در روز 12 اردیبهشت ماه سال جاری و به مدت 2 روز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: اجلاس روسای دانشگاه های برتر کشور با محوریت بررسی وضعیت استان های سیل زده برگزار می شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه دستور جلسه اصلی این اجلاس درخصوص سیل است بنابراین این اجلاس طی روزهای 12 و 13 اردیبهشت ماه در خرم آباد و دانشگاه لرستان برگزار می شود.
وی افزود: در این اجلاس روسای دانشگاه ها جلسه ای با مدیریت بحران استان لرستان، استاندار و مسئولان محلی دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس، روسای دانشگاه های برتر کشور از مناطق سیل زده بازدید می کنند.
خاکی صدیق اظهار کرد: بازدید از مناطق سیل زده موجب می شود تا زمینه کمک رسانی دانشگاه ها به این مناطق فراهم خواهد شد.
وی عنوان کرد: دانشگاه ها پس از بروز سیل در استان های کشور کمک های متعددی به مناطق سیل زده داشته اند بنابراین هدف از برگزاری این اجلاس بررسی و برنامه ریزی علمی موضوع سیل برای کمک به مناطق سیل زده از سوی دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه گفت: باتوجه به اینکه از سوی رئیس جمهور رئیس دانشگاه تهران به عنوان رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب تعیین شده است بنابراین حضور وی در منطقه موجب می شود تا دید این کمیته به موضوع وسیع تر شود.
9465 ** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سيل 98 دانشگاه خواجه نصير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، در رتبه‌بندی تایمز پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه‌های برتر آسیا را در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فهرست برترین‌های دانشگاه‌های آسیا در این رتبه‌بندی و رتبه ۱۵ در دانشگاه‌های ایران قرار دارد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد. روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی بهره جسته است. اما این شاخص‌ها برای منعکس‌کردن ویژگی‌های مؤسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند. رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است.

دانشگاه صنعتی شریف با رتبه =۵۶ در رتبه اول دانشگاه‌های ایرانی قرار گرفته است. تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز از تعداد ۲۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۱، تعداد ۶۲ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ و تعداد ۶۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به تعداد ۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

دانشگاه توکیو، که برترین مؤسسه ژاپن است، از رتبه هشتم به پنجم رسیده است که بالاترین جایگاه آن از سال ۲۰۱۵ است. در همین حال، مؤسسه برتر کره جنوبی، دانشگاه ملی سئول، از ۱۰ دانشگاه برتر فاصله گرفته و سه پله سقوط کرده و در رده چهاردهم قرار دارد. در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر، با ۳۳ دانشگاه برتری دارد و پس از آن کره جنوبی با ۱۶ دانشگاه قرار دارد. ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه، پرتعدادترین دانشگاه‌ها را در این رتبه بندی دارد و پس از آن هند با ۹۱ مؤسسه در رتبه بعدی قرار دارد. از سال گذشته در مجموع ۹۸ دانشگاه به این رتبه بندی پیوسته‌اند. این افزایش در کشورهای هند، ترکیه، ایران و پاکستان قابل مشاهده است

کد خبر 6097399

دیگر خبرها

  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند