Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:53:21 GMT

نخستین فجشنواره ملی پارچه فجر در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۹۷۵

نخستین فجشنواره ملی پارچه فجر در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: نخستین جشنواره ملی پارچه فجر ۲۹ الی ۳۱ خردادماه امسال در یزد برگزار می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجید جوادیان زاده در نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای سال 97 کارگروه مد و لباس در یزد تشکیل شد اظهار داشت: هدف این بود که به این حوزه فرهنگی و صنعتی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مکان‌های نمادینی که در یزد وجود دارد همگی با هویت پارچه و لباس است که نشان دهنده این است که مکان‌ها هم با پارچه و لباس هویت بخشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ میراث‌ها یعنی حفظ جامعه که امروزه بیش از گذشته به آن نیاز داریم و باید تلاش کنیم که این میراث را برای خود نگه داشته و از آن حفاظت کنیم.

جوادیان زاده با بیان اینکه استان یزد در رویدادهای مد و لباس جز استان‌های پیشرو کشور است تصریح کرد: اولین چیزی که مد نظر قرار دادیم این است که نگاه علمی و عمیقی به مد و لباس در استان صورت گیرد.

ششمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر به روایت تصویرگفتگوی سینماگران خارجی در جشنواره جهانی فیلم فجر با دوربین تسنیم| ترامپ نمی‌تواند فرهنگ و هنر ایران را بلاک کند"حقیقت: گمشده در دریا" مستندی درباره جنایات اسرائیل در جشنواره جهانی فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه پارچه انعکاس دهنده فرهنگ و هویت‌های ما بوده است اظهار داشت: اواخر سال گذشته در کارگروه مد و لباس پیشنهادی آمد که رویداد ملی مد و لباس را در کشور تعریف کنیم و برند آن را برای یزد دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنند که فضای خوب در استان یزد ایجاد شود که بتوانیم این جشنواره ملی را در یزد به بهترین شکل برگزار کنیم و بتوانیم مرکزیت پارچه ایران را کسب کنیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مد و لباس فجر در استان هستیم گفت: جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند تجلی مشارکت بخش‌های شهری میراثی فرهنگی صنعتی و بازرگانی باشد تا بتوانیم جشنواره مناسبی را در استان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به زمان برگزاری جشنواره پارچه فجر در یزد اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، این جشنواره از تاریخ 29 الی 31 خردادماه در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41376/P4001/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد