Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:08:38 GMT

قوانین موازی روند صدور مجوزها را با مشکل روبه کرده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۱۴۰

قوانین موازی روند صدور مجوزها را با مشکل روبه کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کیانی پور عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یاسوج برگزار شد، افزود: عوامل متعددی به عنوان موانع رونق تولید شناسایی شده که موانع ایجاد شده در قوانین تکراری از جمله این موارد است.

کیانی پور با بیان اینکه سیکل مجوزهای تکراری از جمله موارد قابل طرح در این محور است، ابراز داشت: در استان ما توسعه فرصت‌های سرمایه گذاری ضرورت داشته و توجه به استعلام‌ها و حذف قوانین تکراری نقش مؤثری در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی پور به موضوع اخذ تسهیلات اشاره کرد و عنوان داشت: موضوع مالیات‌ها، منابع و مصارف بانکی و ماده ۱۸۶ از جمله مواردی است که مدیریت مناسب آن و توجه به اهمیت آن در رونق تولید با حمایت از سرمایه گذاران می‌تواند خروجی مناسبی را رقم بزند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، عنوان داشت: تدبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای کارآفرینان و سرمایه گذاران و تسهیل و کمک در فرایندهای قانونی در این بخش ضروری است.

کیانی پور تأمین اجتماعی را متعلق به کارگران و کارفرمایان دانست و ابراز داشت: علیرغم اینکه کارفرمایان و سرمایه گذاران مطالبات زیادی از دولت دارند، امروز کارفرمایان جریمه می‌شوند و حساب‌های ما مسدود شده و مشکلات متعددی برای ما رقم خورده است.

کیانی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و سرمایه گذاران با توجه به افزایش نرخ ارز با مشکلات متعددی روبه رو شده و حمایت‌های مناسب برای کمک به این حوزه ضروری است.

کد خبر 4600243

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک

یک کارشناس انرژی، استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از دلایل رونق استفاده از متانول به‌عنوان سوخت در جهان توصیف کرد.

سجاد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره فرایند تبدیل متانول به بنزین (MTG) توضیح داد: در سال‌های اخیر استفاده مستقیم و غیرمستقیم از متانول به‌عنوان سوخت در دنیا رونق یافته است و برآورد می‌شود در آینده نیز این روند افزایشی باشد، بنابراین فناوری تبدیل مستقیم متانول به بنزین (MTG) می‌تواند در ایران هم مدنظر قرار گیرد.

استفاده بهینه از متانول مازاد با هدف رفع ناترازی انرژی

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی برای تولید متانول دارد و بیش‌ از ۹۴درصد متانول تولیدی کشور صادر می‌شود، افزود: اکنون بنزین تولیدی کشور، حاصل پالایش نفت‌ خام در پالایشگاه‌هاست، اما در این فرایند بنزین تولیدشده حاصل تبدیل مستقیم متانول به بنزین است، بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت تولیدی استفاده کنیم. شایان ذکر است در این فرایند مقداری هم محصول ال‌پی‌جی تولید می‌شود.

این کارشناس انرژی درباره کیفیت این فرآورده تصریح کرد: به ازای هر واحد MTG با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال خوراک ورودی، حدود ۵۹۷ هزار تن بنزین با کیفیت بالا (با استاندارد یورو ۵) تولید می‌شود که معادل روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین به ازای هر واحد MTG است.

نوروزی گفت: این محصول افزون بر رفع ناترازی تولید و مصرف بنزین، ظرفیت ارزشمند صادراتی نیز دارد.

تبدیل متانول به سوخت در مسیر توسعه زنجیره ارزش

وی افزود: مجتمع‌های تولیدی ما این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با استفاده بهینه از متانول مازاد، گامی بزرگ همسو با توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و کاهش خام‌فروشی بردارند.

این کارشناس با اشاره به مدت‌زمان بهره‌برداری هر واحد MTG ادامه داد: زمان مورد نیاز برای احداث و سپس بهره‌برداری از هر واحد حدود دو سال است. این مدت‌زمان در مقایسه با پالایشگاه‌های متداول حدود یک‌چهارم خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: کوتاه‌بودن اجرای پروژه و درنتیجه سرعت بازدهی اقتصادی، سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای MTG را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مقرون‌به‌صرفه و سودده کرده است.

دیگر خبرها

  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی