Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ زندگی اش را احتمالا همه می دانند اما مهمتر از آن، نقش و تفکرات یوهان کرایوف در فوتبال است. در حالی که بارسلونا و آژاکس، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شده اند، بد نیست نگاهی به نقل قول های مرد فقید هلندی بیندازیم.

طرفداری - یوهان کرایوف با افکار فوق العاده اش، یکی از موثرترین مردان تاریخ فوتبال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شدیدا پیرو سبک توتال فوتبال بود و افکار او اثر بسیار مهمی در فوتبال هلند و بارسلونا و حتی جهان گذاشت. در این یادداشت سعی کردیم بهترین نقل قول های اسطوره هلندی را جمع آوری کنیم:

طرفدار سادگی فوتبال:

فوتبال بازی کردن خیلی ساده است اما بازی کردنِ فوتبالِ ساده، سخت ترین کار ممکن است!

غرور دوست داشتنی هلندی:

اگر می خواستم شما بفهمید چه می گویم، بهتر آن را توضیح می دادم!

یا:

قبل از آنکه مرتکب اشتباه شوم، مرتکب آن اشتباه نمی شوم!

اهمیت ندادن به پول:

شما نتوانید یک باشگاه ثروتمندتر را شکست دهید؟ من هرگز ندیده ام یک کیف پر از پول گل بزند.

شدیدا پایبند به سبک فوتبال خودش:

بهتر است با نگرش و سبک خودتان سقوط کنید تا با نگرش و سبک یک نفر دیگر! 

مقایسه نسبی:

در سرزمین کورها، کسی که یک چشم دارد، پادشاه است اما او هنوز فقط یک چشم دارد!

تعریف توتال فوتبال در چند کلمه:

در تیم های من، دروازه بان اولین مهاجم و مهاجم، اولین مدافع است.

در مورد رهبران واقعی زمین:

بازیکنانی که رهبر واقعی نیستند، بعد از یک اشتباه، هم تیمی خود را سرزنش می کنند. رهبران واقعی، فرض را بر این می گیرند که هر کس هر لحظه ممکن است اشتباه کند.

تعریف سرعت در فوتبال:

اینکه بعضی از استعدادهای فوتبال به دلیل آمارهای کامپیوتری رد می شوند، افتضاح است. اگر در زمان من این آمارها وجود داشت، آژاکس باید مرا در تست رد می کرد. وقتی 15 ساله بودنم، نمی توانستم توپ را با پای چپ 15 متر و با پای راست شاید 20 متر به جلو شوت کنم. توانایی من، تکنیک و دیدِ من بود و این ها با کامپیوتر قابل بررسی نیست.

نتیجه گرایی یا فوتبال زیبا؟

کیفیت بدون نتیجه گیری، بی فایده است و نتیجه گیری بدون کیفیت، کسل کننده.

بازیکنان امروزی:

بازیکنان امروزی فقط با روی پا شوت می زنند. من می توانستم با روی پا، داخل پا و بیرون پا شوت بزنم. به بیان دیگر، 6 برابر بهتر از این بازیکنان بودم.

آسان بودن گروه در تورنمنت:

صعود راحت از گروه چیزی نیست که مرا راضی کند. من ترجیح می دهم با آلمان، برزیل و آرژانتین در یک گروه باشم تا وقتی صعود می کنم، دو مدعی حذف شده باشند. این طرز تفکر من است: ایده آل گرا.

شیوه بازی:

باید مطمئن شویم بدترین بازیکن آنها، بیشتر از همه آنها صاحب توپ شود تا خیلی زود آن را پس بگیریم.

شیوه بازی:

اگر توپ در اختیار شماست، باید زمین را تا حد ممکن بزرگ کنید (بازی را باز کنید). اگر توپ در اختیار شما نیست باید به اندازه ممکن زمین را کوچک کنید.

مذهبی بودن:

من مذهبی نیستم. در اسپانیا 22 بازیکن دو تیم قبل از ورود به زمین علامت صلیب نشان می دهند. اگر اثرگذار بود، تمام بازی ها باید مساوی می شد!

مالکیت توپ:

فقط یک توپ در زمین وجود دارد. پس لازم است آن را داشته باشید!

 

بازی بدون توپ:

وقتی فوتبال بازی می کنید، هر بازیکن زمین به طور میانگین در 90 دقیقه، 3 دقیقه صاحب توپ است. بنابراین، مهمترین مساله این است که در 87 دقیقه دیگر چه کار می کنید؟ این است که می تواند نشان دهد شما بازیکن خوبی هستید یا نه.

زمان بندی در فوتبال:

فقط در یک آن باید در یک مکان خاص باشید. اگر در آن لحظه آنجا نبودید، یعنی یا زود رسیدید و یا دیر.

گذر زمان:

من بازیکن سابق، مربی سابق، مدیر فنی سابق، مدیر سابق و رئیس افتخاری سابق بوده ام. یک لیست خوب که یک بار دیگر نشان می دهد هر چیزی به پایان می رسد...

پاس عمقی:

همیشه سعی می کنم پاس عمقی بفرستم چون اگر هم برگشت داده شود، من تنها بازیکنی هستم که یارگیری نشده ام!

بازی تیمی:

11 بازیکن برتر جهان در هر پست را در تیم جمع کنید و بعد شما 11 بازیکن بزرگ دارید، نه یک تیم.

پاس تک ضرب:

کسی که در ضد حمله روپایی می زند و مدافعان حریف از راه می رسند، بازیکن تکنیکی نیست. او مناسب سیرک است!

تکنیک:

تکنیک در فوتبال این نیست که 1000 متر با توپ روپایی بزنید. هر کسی می تواند با تمرین این کار را انجام دهد. بعد می تواند در سیرک کار کند. تکنیک این است که توپ را با یک لمس، با سرعت مناسب و روی پای مناسب هم تیمی خود پاس بدهید.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

منبع:فوتبالی

دیگر خبرها

  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید