Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@03:00:50 GMT

جشنواره هنرهای شهری مشهد دائمی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۳۶۱

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، صدرا یوسفی در آئین اختتامیه جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: در کنار ظرفیت عظیم شهر مشهد ، بیش از 62 شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در این جشنواره بودند و حدود 1740 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شد که پس از چندین مرحله بازبینی حدود 97 اثر از بخش‌های مختلف برای اجرا و اکران در سطح شهر انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیئت داوران جشنواره متشکل از 29 نفر اساتید شاخص در رشته‌های مختلف و 9 نفر دبیر تخصصی نسبت به انتخاب و ارائه آثار در حوزه‌های المان موقت، یادمان دائم، دیوارنگاری، عکس، چند رسانه و حوزه‌های مختلف اقدام کردند.

یوسفی درباره تولید آثار جشنواره گفت: حدود 547 اثر جهت اکران شهری در حوزه‌های مختلف آماده و پس از داوری و بازبینی در سطح شهر اکران شد. در این جشنواره شاهد آثار شاخصی از هنرمندان بالغ بر 84 هزار متر دیوارنگاری در شهر  بودیم.

دبیر دومین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار مشهد افزود: با رویکرد شورای‌شهر و شهردار مشهد از ابتدای شکل‌گیری این جشنواره، نگاه تخصصی‌تر شدن و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی هر رشته هنری برای بالابردن سطح کیفی آثار و ارتقا سیما و منظر شهری با استفاده از بخش‌های تخصصی هنر را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان گفت: جشنواره هنرهای شهری، تبدیل به پدیده‌ای دائمی خواهد شد و به جز بهار سایر فصول سال هم امتداد خواهد یافت و تا ابتدای تابستان، فراخوان آثار هنری سال ۹۹ اعلام خواهد شد تا برای طراحی و اجرای آنها، فرصت بیشتری وجود داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مشهد جشنواره هنرهای شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری