Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:40:58 GMT

65 درصد سرقت های خرد توسط معتادان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۵۵۲

65 درصد سرقت های خرد توسط معتادان انجام می شود

تهران – ایرنا- رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به این که بیش از 65 درصد از سرقت های خرد توسط معتادین انجام می شود اظهار داشت: در صورتی که با ظرفیت سازی مناسب، امکان نگهداری از سارقان معتاد به وجود آید، نرخ بسیاری از سرقت ها کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن حسن خانی روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: مهمترین هدف از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، برخورد قاطع با مجرمان به ویژه سارقان و ایجاد ناامنی روانی برای کسانی است که دست به سرقت اموال مردم می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سرقت اموال و مقابله با سارقین یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان است و پلیس تلاش دارد تا با اجرای برنامه های ویژه، از وقوع انواع سرقت پیشگیری نماید تا مردم بیش از گذشته احساس امنیت کنند.
وی اظهار داشت: مبارزه با سرقت یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز می باشد که ایشان در دیدار با فرماندهان ناجا بر این امر تأکید داشتند از این رو، تلاش می شود تا با عزمی همگانی با این پدیده مقابله جدی شود.
سردار حسن خانی تصریح کرد: مسئولان انتظامی برای مقابله با سرقت لازم است تا اشراف اطلاعاتی خود را بالا برده و به دنبال کشف علمی سرقت باشند، امروز بانک های اطلاعاتی که در دسترس پلیس قرار دارد از نظر کیفی و کمی قابل مقایسه با گذشته نیست از این رو پلیس برای یافتن مجرمان و کشف جرایم باید به صورت علمی از این اطلاعات استفاده کند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: برای دست یابی به موفقیت در امر مبارزه با سرقت لازم است که علاوه بر ناجا، سایر سازمان ها نیز پای کار آمده و سهم خود را در این امر اجرا کنند.
وی گفت: بخش اعظمی از سرقت های صورت گرفته مربوط به سرقت وسایل داخل و قطعات خودرو است از این رو لازم است تا خودرو سازان نسبت به ارتقاء سطح امنیت خودروها اقدام کنند.
سردار حسن خانی تأکید کرد: کشف اموال مسروقه زمانی می تواند اثر گذار باشد که اموال مکشوفه به مردم و مالباختگان بازگردانده شود که این مهم جزو اولویت های فرماندهی نیروی انتظامی نیز می باشد.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
تهرام/7254//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سرقت نيروي انتظامي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری ۴۳ سارق خودرو طی فروردین ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه امسال، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند و بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی افزود: در این راستا، ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان ۲۱ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی گیلان، رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این موضوع مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی دنبال می‌شود.

کد خبر 747602

دیگر خبرها

  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان