Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@10:49:05 GMT

ماجرای سفر خارجی‎ نماینده مجلس در بحران سیل

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۵۱۱

ماجرای سفر خارجی‎ نماینده مجلس در بحران سیل

خبرگزاری فارس: رامین نورقلی‎پور امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون در حال برگزاری است، اظهار کرد: ضمن تشکر و احترام به تمام تلاش‎هایی که در بحران سیل گلستان انجام شد اما لازم است عنوان کنم که ساختار مدیریت بحران در کشور بسیار کند است.

وی با بیان اینکه بحران نیاز به تصمیم‎گیری بهینه، دقیق و سریع دارد و در کوتاه‎ترین زمان باید بهترین تصمیم گرفته شود که این مهم نیاز به اطلاعات دقیق و به‎هنگام دارد، ابراز کرد: متأسفانه ضعف ساختاری در کشورمان داریم و مدیریت بحران در کشورمان سازوکاری در راستای تصمیم‎گیری بهینه، سریع و به‎هنگام ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سازوکاری نیاز داریم که در مدیریت بحران کشور به مدیریت بحران استان‎ها و شهرستان‎های تسری داده شود، متذکر شد: اطلاعات مکانی دقیق باید وجود داشته باشد تا مدیران را در تصمیم‎گیری کمک اساسی کند و در سیل اخیر عدم وجود داده‎ها و اطلاعات‎ را کاملاً شاهد بودیم و اگر هم وجود داشت ناقص بود.

نورقلی‎پور در ادامه در خصوص سفر خارج از کشور خود در بحران سیل توضیح داد و ابراز کرد: بعد از فروکش کردن سیل به همراه وزیر ارتباطات سفری به وین داشتیم و جلساتی را با مدیر دفتر امور فضایی سازمان ملل داشتیم تا به ما در این بخش که به‎ویژه در هنگام تحریم و در زمان بحران جلوه بیشتری داشته، کمک کنند.

وی ادامه داد: در همان زمان از ریاست سازمان فضایی کشورمان و مدیریت بحران کشور درخواست داشتیم که نیاز به تصاویر دقیق و با کیفیت بالا برای مدیران بحران سیل در کشور وجود دارد و مذاکرات مختلف صورت گرفت و پس از آن تصاویری در حد مقدورات تهیه و در اختیار دستگاه‎های مختلف قرار گرفت.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازوکاری تعریف شود تا در زمان بحران داده‎ها و اطلاعات در زمان کوتاهی در اختیار دستگاه‎های تصمیم‎گیر قرار بگیرد و به طور قطع تحقق این مهم بدون توسعه زیرساخت مبنایی، ارتباط مستمر و برنامه‎ریزی‎شده با دستگاه‎های بین‎المللی مانند سازمان‎های فضایی ممکن نیست و بنده نیز با سازمان فضایی در ژاپن، روسیه و نمایندگان حاضر در وین گفت‎وگو داشتم.

نورقلی‎پور تأکید کرد: بنده با سد و سدسازی مشکل ندارم اما یکی از مسائل اساسی که در زمان سیل وجود داشت عدم رعایت اعطای آب پایه برای پایین‎دست سدها در استان گلستان بود.

وی ادامه داد: سه سد در بالادست داریم و پایین‎دست ما کاملاً از داشتن آبِ پایه بی‎بهره بودند و این موجب ایجاد عدم تعادل در اکوسیستم منطقه شده و شرایط اقتصادی و اجتماعی پایین‎دست را کاملا دگرگون کرده و موجب مهاجرت ماهیان دریای خزر از سواحل شرقی دریای خزر شده که عامل اصلی این مسأله و کم شدن ذخایر ماهیان دریای خزر در سواحلی شرقی از بین رفتن آب‎های شیرین است که به‎دلیل مدیریت در حوزه آب‎های شیرین جاری بوجود آمده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مسافت طولانی گرگانرود شاهد عدم حضور آب شیرین برای حدود یک دهه اخیر هستیم که این معضل در گنبدکاووس وجود دارد و مسیر عبور آب شیرین تبدیل به فاضلاب شده و در پایین دست وشمگیر نیز این مسأله کاملا دیده می‎شود.

نورقلی‎پور با بیان اینکه هیچ بستر مناسبی برای توسعه آبزیان در این منطقه وجود ندارد و یکی از معضلاتی که زمان سیل از نزدیک شاهد بودیم در این منطقه بوده است، تأکید کرد: در کنار برنامه‎ریزی برای توسعه سدها، اگر برای آب پایه رودخانه گرگانرود فکری نکنیم به طور قطع این مسأله در آینده نه چندان دور گریبان‎گیر ما می‎شود و البته بی‎بهره بودن مردم در پایین‎دست موضوعی است که در حوزه اشتغال و اقتصاد مشکل‎ساز شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس گلستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها بپرهیزند.  

به گزارش مشرق، با اعلام استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعدازظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

یزدی مهر در مورد لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره‌برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در مورد هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه‌های مذکور در آماده باش خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • جزئیات جدید از ماجرای گم شدن یسنا / ربایندگان اقرار کردند
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری