Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@04:23:54 GMT

آمریکا برای براندازی دولت ونزوئلا هر کاری می کند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۱۵۴

آمریکا برای براندازی دولت ونزوئلا هر کاری می کند

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود تأکید کرد هدف نهایی آمریکا در ونزوئلا سرنگونی دولت قانونی این کشور است و مقامات واشنگتن در راه دستیابی به این هدف از هیچ اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای فروگذار نمی‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص افزود: «آمریکا هنوز از احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا صحبت می‌کند و این در حالی است که همه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب و همچنین سایر کشورهای جهان صراحتاً مخالفت خود را با چنین اقدامی ابراز داشته‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روس در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از آمریکایی‌ها می‌خواهیم که در کلیه عرصه‌های بین‌المللی طبق قوانین بین‌المللی رفتار کنند و از اقدامات غیرمسئولانه‌ای مانند وضع تحریم علیه کشورها و تهدید کردن آنها به استفاده از نیروی نظامی بپرهیزند».

آمریکا طی ماههای اخیر علاوه بر تحریم دهها مقام و نهاد ونزوئلایی، چندین بار این کشور را به جمله نظامی تهدید کرده است تا شاید از این طریق بتواند به هدف اصلی خود در ونزئلا یعنی سرنگون کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو و جایگزین کردن وی با یک مهره دست‌نشانده به نام «خوان گوایدو» دست پیدا کند.

با این حال «نیکلاس مادورو» تاکنون تسلیم فشارها و تهدیدهای آمریکا و متحدانش نشده و تأکید کرده است که از جایگاه قانونی خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

انتهای پیام /

183 / 156 ونزوئلا روسیه آمریکا براندازی حاکمیت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ونزوئلا روسیه آمریکا براندازی حاکمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد