Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:12:23 GMT

۶۱۰ جلسه درس قرآن در حوزه علمیه قم تدریس می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۵۶۵

۶۱۰ جلسه درس قرآن در حوزه علمیه قم تدریس می‌شود

دبیر مجمع عالی تفسیر گفت: در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی درس‌های قرآن کریم بودیم و هم اکنون ۶۱۰ درس قرآنی در مراکز رسمی حوزه علمیه با حضور اساتید با سابقه بیش از پنج سال در دروس خارج برگزار می‌شود. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید مرتضی میرکتولی در مراسم اعزام مفسرین در ماه مبارک رمضان و رونمایی از تفسیر 12 جلدی کوثر که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: در سال جاری شاهد رشد 20 درصدی درس‌های قرآن کریم بودیم و هم اکنون 610 درس قرآنی در مراکز رسمی حوزه علمیه با حضور اساتید با سابقه بیش از پنج سال در دروس خارج داریم که این امر دستاورد مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جاری درس‌های نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) و شرح صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) در حوزه افتتاح و قریب 50 درس نهج‌البلاغه و صحیفه ثبت شده است.

فعالیت باشگاه‌ همراهان نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز شدمباحث قرآنی از اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی استمسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان لرستان برگزار شد

مدیر مدرسه عالی قرآن کریم بیان کرد: میان نور عالم ماده و نور در عالم معنا شباهت‌های زیادی وجود دارد که در آیات قرآن مانند آیه 15 سوره مائده، آیه 84 سوره نساء، آیه هشت سوره تغابن هم حق تعالی اشاراتی دارد و بیش از 10 شباهت را می‌توان بین نور در عالم مانده و معنا برشمرد و من به چند مورد اشاره می‌کنم.

دبیر مجمع عالی تفسیر تصریح کرد: قرآن بشر را زنده می‌کند و دومین ویژگی قرآن نور است، سرعت نور در عالم ماده است و قرآن هم نور خود را در جهان پراکنده و اگر سیر صعودی قرآن را بنگریم تا زمانی که مسلمانان همه حرکاتشان در پرتو قرآن بود سرعت گسترش آن هم در جهان بسیار زیاد بود و از زمانی که بشریت از قرآن فاصله می‌گیرند دوران افول را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سومین ویژگی مشترک قرآن و نور نجات دادن انسان‌ها از دنیای ظلمت به نور است با نور خورشید روزانه امید در قلب‌ها گشوده می‌شود و قرآن هم دارای این ویژگی است که از ظلمت شرک نجات دهد و به سمت نور هدایت کند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است