Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: ملخ هاي صحرايي در حدود 2 ماه اخير بيش از 15 هزار هکتار از مراتع و طبيعت جنوب اين استان را آلوده کردند.

احمدعلي موهبتي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در کنارک اظهار داشت: کانون ملخ هاي صحرايي در حوزه شهرستان کنارک و چابهار بوده که مقابله با آنها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: وسعت کانون هاي آلوده با پوره هاي ملخ صحرايي در شهرستان هاي کنارک، چابهار، نيکشهر، قصرقند، دلگان، فنوج و سرباز بوده که هم اينک در سطح 15 هزار هکتار مقابله و سهم پاشي انجام شده است.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مردم در مناطق مختلف استان هرگونه کانون ملخ را سريعا به اطلاع جهاد کشاورزي شهرستان مورد نظر برساند تا جلوي اين آفت خطرناک گرفته شود.
وي ادامه داد: در کنارک بيش از 50 درصد عمليات سم پاشي انجام شده که باتوجه به اينکه اين شهرستان با سطح آلودگي بيش از 9 هزار هکتار در خط اول هجوم ملخ ها بوده بايد همت بيشتري براي مقابله بکار گرفته شود.
موهبتي تصريح کرد: ملخ ها در حال جفت گيري و تخم گذاري هستند و اين بسيار خطرناک است و بايد همه امکانات ستاد بحران در همه شهرستان ها فعال و اطلاع رساني لازم به مردم و کشاورزان در اين زمينه انجام شود.
وي بيان کرد: دامداران به مدت 20 روز دام هايشان را در مناطقي که سم پاشي شده منتقل نکنند.
3043**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد

 سید محمد مهدی سجادی در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۸ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه در پی وقوع سیل در جنوب استان تاکنون به ۵۰ هزار و ۷۱۵ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۱۸۶ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۵۲۴ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در فعالیت‌های امدادی جنوب این استان مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶۸۹ تخته چادر، ۳۳ هزار و ۲۸۷ تخته موکت و پنج هزار و ۹۵۵ تخته پتو به همراه اقلام خوراکی در بین خانواده‌های متأثر از سیل توزیع شده است.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته