Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@02:28:10 GMT

آلودگی 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان توسط ملخ ها

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۸۶۸

آلودگی 15 هزار هکتار در سیستان و بلوچستان توسط ملخ ها

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ملخ های صحرایی در حدود 2 ماه اخیر بیش از 15 هزار هکتار از مراتع و طبیعت جنوب این استان را آلوده کردند.

احمدعلی موهبتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در کنارک اظهار داشت: کانون ملخ های صحرایی در حوزه شهرستان کنارک و چابهار بوده که مقابله با آنها در حال انجام است.

وی افزود: وسعت کانون های آلوده با پوره های ملخ صحرایی در شهرستان های کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند، دلگان، فنوج و سرباز بوده که هم اینک در سطح 15 هزار هکتار مقابله و سهم پاشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم در مناطق مختلف استان هرگونه کانون ملخ را سریعا به اطلاع جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر برساند تا جلوی این آفت خطرناک گرفته شود.

وی ادامه داد: در کنارک بیش از 50 درصد عملیات سم پاشی انجام شده که باتوجه به اینکه این شهرستان با سطح آلودگی بیش از 9 هزار هکتار در خط اول هجوم ملخ ها بوده باید همت بیشتری برای مقابله بکار گرفته شود.

موهبتی تصریح کرد: ملخ ها در حال جفت گیری و تخم گذاری هستند و این بسیار خطرناک است و باید همه امکانات ستاد بحران در همه شهرستان ها فعال و اطلاع رسانی لازم به مردم و کشاورزان در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: دامداران به مدت 20 روز دام هایشان را در مناطقی که سم پاشی شده منتقل نکنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، داوود مخلصی گفت: با توجه به فراخوان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر اعزام اکیپ‌های عملیاتی و تجهیزات آبرسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، شرکت آب و فاضلاب یزد نسبت به اعزام اکیپ آبرسانی سیار به شهرستان کنارک اقدام کرد تا بخشی از مشکلات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان مرتفع شود. 
 
او با بیان اینکه این شرکت همواره آماده خدمات رسانی به مردم است، افزود: در سال گذشته نیز اعزام اکیپ آبرسانی سیار به روستا‌های شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان به منظور جبران کمبود آب شرب انجام شد.

دیگر خبرها

  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان