Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان گفت: انتخابات تعيين مشاوران جوان استاندار زنجان هفته آينده و با شرکت خود جوانان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، مسيح الله سلطاني روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر به رويکرد کلان دولت تدبير و اميد در اهتمام هر چه بيشتر به نقش مشورتي و مشارکتي جوانان در امور و حسب تأکيد استاندار محترم مبني بر انتخاب مشاوران جوان در حوزه هاي مختلف با هدف بهره‌گيري از نظرات، برنامه‌ها و ايده‌هاي برتر جوانان، انتخابات تعيين مشاوران جوان استاندار هفته آينده برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از جوانان 15 تا 29 ساله فعال و علاقه مند استان که داراي برنامه‌ها و ايده‌هاي راهبردي و عملياتي در حوزه هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي هستند براي حضور در اين انتخابات دعوت مي شود.
سلطاني خاطرنشان کرد: با توجه به تمديد مهلت ثبت‌نام جوانان براي کانديداتوري در اين انتخابات، علاقه مندان حداکثر تا پايان وقت اداري روز شنبه/7 ارديبهشت/ فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک شناسايي معتبر به فرمانداري‌هاي تابعه و يا دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان مراجعه و با ارائه ايده‌ها و برنامه‌هاي خود به عنوان کانديداي مشاوران جوان استاندار، ثبت‌نام نمايند.
اين مسئول تصريح کرد: پس از بررسي برنامه هاي و ايده ها در کميته مربوطه، اسامي نامزدهاي واجد شرايط معرفي و مشاوران جوان استاندار از ميان کانديداهاي صاحب طرح و ايده‌هاي برتر توسط مجمع مشورتي جوانان انتخاب خواهند شد.
مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان گفت: در استان زنجان، سابقه تشکيل مجمع مشاوران جوان استاندار در گذشته وجود داشت و با توجه به فعاليت 2 ساله اين مجمع و بهره گيري از تجارب به دست آمده، نظرات موافقان و مخالفان اجراي طرح جمع‌بندي و تلاش شد نقاط قدرت تقويت و نقاط ضعف برطرف شود.
وي يادآور شد: عمده مخالفت ها در دوره گذشته به نحوه انتخاب مشاوران جوان بود که در اين دوره با دستور استاندار محترم، انتخاب مشاوران جوان استاندار به خود جوانان استان واگذار شده و مقام عالي دولت در استان، حق انتخاب مشاوران جوان را به خودِ جوانان تفويض کرده است.
سلطاني خاطرنشان کرد: طبيعي است که براي برگزاري انتخابات و انتخاب مشاوران جوان نياز به ساز و کار اجرايي داشتيم که مجمع مشورتي جوانان استان تشکيل شد.
وي افزود: اين مجمع بر اساس دستورالعمل 17 ماده‌اي شکل گرفته و 450 نفر از جوانان فعال 8 شهرستان به نسبت جمعيت هر شهرستان عضو اين مجمع هستند.
سلطاني تصريح کرد: بر اساس دستورالعمل تشکيل مجمع مشورتي جوانان و انتخاب مشاوران جوان استاندار «فعاليت مجمع و مشاوران جوان، غيرسياسي، غيرانتفاعي و داوطلبانه بوده و شغل محسوب نمي شود و حضور در اين مجمع و انتخاب به عنوان مشاور جوان استاندار هيچ‌گونه تعهد حقوقي يا بار مالي براي استانداري ايجاد نخواهد کرد.»
وي گفت: هدف از تشکيل مجمع مشورتي جوانان و مشاوران جوان استاندار ارتقاء و تقويت فرهنگ مشارکت و مسئوليت پذيري در بين جوانان، تسهيل ارتباط نهادمند عالي‌ترين مقام اجرايي استان با جوانان، تحقق برنامه‌ها و سياست‌هاي راهبردي دولت و مقام عالي استان در خصوص افزايش نقش جوانان در تصميم‌سازي‌هاي استان و بهره‌گيري از توان فکري و علمي جوانان در حل مشکلات جوانان استو
سلطاني افزود: مجمع مشورتي جوانان استان، هر فصل يک جلسه با حضور مديران استان برگزار و مسائل و مشکلات جوانان در آن جلسه طرح و تصميم گيري خواهد شد.
مديرکل امور اجتماعي استانداري خاطرنشان کرد: وظايف مجمع مشورتي جوانان و مشاوران جوان استاندار، ارائه مشاوره به مقام عالي استان و مديران مربوطه در خصوص وضعيت جوانان در ابعاد مختلف از جمله مشاوره به مديران و کارگروه‌هاي تصميم‌ساز استاني در خصوص مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل به آن ها، ايجاد ارتباط مستمر با بدنه جوان جامعه، برنامه‌ريزي براي تقويت نقش سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان در فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي، تعامل و ارتباط با مجامع علمي و پژوهشي استان در خصوص رصد مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل‌هاي مناسب است.
وي اظهار داشت: 450 عضو مجمع مشاوران استاندار توسط فرمانداران محترم با همکاري دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه‌ها و ساير نهادها از بين جوانان فعال، سمن‌هاي جوانان، تشکل‌هاي دانشجويي، تشکل‌هاي دانش آموزي، هنرمندان، اصحاب رسانه، نخبگان جوان، تشکل‌هاي ديني و قرآني، فعالان اجتماعي و مدني، ورزشکاران و کارآفرينان انتخاب و معرفي خواهند شد که پيش‌بيني شده حداقل 30 درصد انتخاب‌ها از ميان بانوان جوان صورت پذيرد.
9556/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین آزمون بر خط الگوهای برتر مشاوره مراکز آموزشی استان بوشهر خبر داد، امروز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در مرحله استانی و به صورت آنلاین (برخط) و هماهنگ برگزار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نخستین جشنواره الگوهای برتر مشاوره به استان‌ها، منظور انتخاب کارشناسان برتر مشاوره مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان، آزمون تئوری مذکور به منظور رقابت ۱۵ نفر از کارشناسان مشاوره مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در مرحله استانی به صورت هماهنگ و آنلاین برگزار شد.

وی افزود: جشنواره الگوهای برتر مشاوره در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و امروز در بخش استانی ۱۵ نفر از کارشناسان مشاوره مراکز آموزشی استان به صورت آنلاین با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: نتیجه این آزمون در کنار شاخص‌های عملکردی و توسعه فردی، مشاوران برتر مراکز آموزشی استان‌ها را در مرحله اول تعیین خواهد کرد.

دراهکی اهداف برگزاری این جشنواره را، شناسایی مشاوران برتر مراکز آموزشی و بهره گیری از توانمندی آنان، تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه‌های ارائه مشاوره به مهارت جویان، فرهنگ سازی، ارتقای جایگاه مشاوران در مراکز و تاکید بر نقش مشاوره در هدایت مهارت جویان، ایجاد انگیزه در مشاوران به منظور بهبود عملکرد با بهره گیری از توانایی‌های فردی استفاده از ظرفیت‌های موجود، کمک به بهبود فرآیند جذب و نگهداشت کارآموزان در مراکز آموزشی و انتقال تجارب و مستندسازی رویه‌های مؤثر و خلاقیت‌ها عنوان کرد.

دراهکی تصریح کرد: مرحله کشوری به صورت عملی برگزار خواهد شد و کارشناسان مشاوره که توانسته‌اند امتیاز کافی را برای حضور در مرحله نهایی کسب کنند با هم به رقابت می‌پردازند و در پایان، کارشناس مشاوره برتر معرفی خواهند شد.

دراهکی گفت: در مرحله کشوری آزمون عملی با موضوعات؛ ارائه عملی مصاحبه مشاوره‌ای خلاقانه و ابتکاری، ارائه الگوی مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی به همراه نوآوری و ارائه طرح پژوهشی مرتبط با مشاوره برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در هفته ملی مهارت، از برگزیدگان نهایی به عنوان مشاوران برتر ملی، با معرفی الگوی مشاوره برتر از ایشان تقدیر خواهد شد.

کد خبر 6098264

دیگر خبرها

  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟