Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير اقتصاد از آمادگي ايران براي واگذاري بيش از 50ميليارد دلار طرح و پروژه زير بنايي جهت سرمايه گذاري و تامين مالي خارجي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، فرهاد دژپسند که در راس هياتي جهت شرکت در دومين اجلاس بين المللي "ابتکار کمربند_راه" به پکن سفر کرده است، طي سخناني در پانل تخصصي هماهنگي در سياستگذاري هاي اين اجلاس، تاکيد بر مباحثي چون "پيوند و تعميق همکاري هاي اقتصادي و سرمايه گذاري کشورهاي مسير جاده ابريشم" در قالب طرح "کمربند _ راه" و استوار بودن آن بر پايه هايي چون، هماهنگي در سياستگذاري هاي اقتصادي؛ تسهيل ارتباطات و اتصالات بين کشورها، برقراري تجارت في مابين کشورها بدون مانع، يکپارچگي مالي و بانکي و همچنين تسهيل تماس مردم با مردم را از جمله عواملي عنوان کرد که باعث شده، اين طرح، همواره مورد استقبال جمهوري اسلامي قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير امور اقتصادي و دارايي کشورمان ضمن استقبال و اعلام همکاري همه جانبه جمهوري اسلامي ايران در اجراي طرح ابتکاري "کمربند –راه"(BRI)ارايه شده از سوي دولت چين، از آمادگي ايران براي واگذاري بيش از 50ميليارد دلار طرح و پروژه در بخش هاي مختلف جهت سرمايه گذاري و تامين مالي خارجي در اين چهارچوب خبر داد.
وي گفت: از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران، اجراي برنامه ابتکار کمربند - راه، نقش مهم و سازنده اي در راستاي توسعه‌جهاني و مناسبات کشورها خواهد داشت. دژپسند افزود: اجراي طرح "کمربند _ راه" سبب همگرايي هر چه بيشتر در بين کشورهاي مسير جاده ابريشم شده و در نتيجه عامل ايجاد و تحکيم امنيت پايدار وصلح جهاني خواهد بود.
وزير اقتصاد گفت: در اين راستـا کشــورهــا مي تـوانند با استفاده از ابتکار «کمربند –راه»، به برقراري ارتباطات بين المللي در زمينه هاي مختلف، ارتقاي سطح همکاري در زمينه تجارت و سرمايه گذاري و پيشبرد همکاري در صنايع توليدي با يکديگر بپردازند. در حقيقت، با اجراي اين طرح، همکاري و همبستگي فراواني ميان دولت ها و ملت ها ايجاد خواهد شد.
دژپسند افزود: اعتماد، کليد موفقيت است و بدون اعتماد، مبادلات بين انسان ها و کشورها ميسر نمي شود. کشورهاي امتداد جاده ابريشم در مبادلات بيش از دو هزار ساله به اعتماد، دوستي و همکاري دست يافته اند.
وزير اقتصاد کشورمان‌ تصريح کرد: معتقدم گفتگو و تبادل نظر مستمر درخصوص راهبردها، برنامه ها و سياست هاي توسعه دو و چندجانبه عمده و تهيه و امضاي اسناد همکاري بلند مدت ميان کشورهاي عضو با محوريت چين مي تواند نقش مؤثري در زمينه افزايش اعتماد ايفا نمايد.
وي يادآور شد: حمايت از ملاحظات اصولي کشور هاي عضو، دومين عامل جهت افزايش هماهنگي در سياست ها است که سبب ايجاد اجماع نظر بيشتر شده و پايه محکم تري را براي همکاري ها ايجادمي کند.
به گفته دژپسند، همچنين، حمايت و همکاري هاي چندجانبه در سازمان ها و نهادهاي بين المللي از جمله سازمان همکاري شانگهاي و سازمان ملل متحد سبب تقويت روابط و هماهنگي در سياست ها شده و محتواي روابط راهبردي را غني تر خواهد ساخت.
وزير اقتصاد ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري اثرگذار و مهم در جاده ابريشم باستاني، همواره خود را مرتبط با ابتکار کمربند – راه مي داند و از ابتدا در اين برنامه مشارکت فعال داشته است.
وي گفت: چشم انداز دولت جمهوري اسلامي ايران همکاري و هماهنگي بسيار نزديک با دولت جمهوري خلق چين، براي رسيدن به هدف والاي اين طرح عظيم است که تاثير گذاري بسزايي در امنيت پايدار منطقه اي و جهاني خواهد داشت.
وزير اقتصاد کشورمان تصريح کرد: موقعيت ژئوپلتيک و ژئو استراتژيک ايران به عنوان يکي از امن ترين کشورهاي منطقه، همسايگي با 15کشور در يک منطقه راهبردي از جهان، که مي توان از آن به عنوان مرکز تبادل تجارت منطقه اي ياد کرد، ذخاير عظيم انرژي و وجود ظرفيت هاي سرشار در حوزه هاي حمل و نقل اعم از ريلي، دريايي و ترانزيت، گردشگري و سلامت، زمينه هايي است که کشورهاي مشمول ابتکار کمربند- راه، با محوريت اين طرح عظيم، مي توانند از اين فرصت به خوبي استفاده نموده و باعث شکوفايي اقتصاد کشورهاي عضو و جهان شوند.
وي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران نگاه همکاري بلندمدت با جمهوري خلق چين داشته و در حال تهيه برنامه بلند مدت براي همکاري با آن کشور در قالب ابتکار "کمربند – راه" است و از تمامي امکانات خود براي پيشبرد اين طرح استفاده خواهد نمود. وزير اقتصاد کشورمان يادآور شد: همچنين در اين زمينه از همکاري تمامي کشورهاي مرتبط با طرح به طور ويژه استقبال مي کنيم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»