Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@18:42:31 GMT

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۷۶۱

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان - ایرنا - قابل اعتماد نبودن آمریکا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جمله محورهای سخنان این هفته ائمه جمعه شهرستان های استان کرمان است.

** جیرفت
امام جمعه جیرفت در خطبه های این هفته نماز به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در زمینه تحریم نفتی ایران اشاره کرد و گفت: این تصمیم ترامپ دوباره ثابت کرد که آمریکا هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده و دلبستن به این کشور کار اشتباهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: نکته دوم این تحریم ها نبود شناخت دقیق آمریکا از ایران بوده زیرا ایران با داشتن ظرفیت و شرایط استراتژیکی مانند تنگه هرمز فعالیت های زیادی را می تواند انجام دهد.
وی ادامه داد: وابسته نبودن به نفت و برنامه ریزی دقیق در این زمینه یکی دیگر از پیام های تحریم ترامپ است که مسئولان باید در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
خطیب جمعه جیرفت گفت: انقلابیون نباید دست از ارزش های خود در مقابل آمریکا بر دارند زیرا آمریکا با لبخند خود دنبال خنجر زدن از پشت است.
وی به کشتار شیعیان توسط رژیم صهیونیستی و رژِم آل سعود اشاره کرد و گفت: با اعمال این رژیم ها بزودی شاهد سقوط این 2رژیم خوایم بود.
حجت الاسلام سعادت فر، جامعه را به سه بخش انقلابی، منافقان و افراد بی بصیرت تقسیم کرد و گفت: منافقان افراد منفعت طلبی هستند که با نیرنگ خود افرادی بی بصیرت و ساده لو را در اختیار اهداف خود می گیرند و به اهداف خود می رسند.
وی افزود: در مقابل این گروهها، انقلابیون با خدمت رسانی صادقانه همواره دنبال پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و در جریان سیل اخیر این مساله کاملا مشهود و قابل لمس بود.
خطیب جمعه جیرفت به مسائل مبتلابه شهرستان پرداخت و تصریح کرد: لایه روبی رودخانه ها، احداث سیل بند و اتخاذ تدابیر لازم برای فصل های دیگر از مهمترین برنامه های مدیران این شهرستان است تا در زمان بارش باران با بحران مواجه نشویم.
3029/7450/7429
**سیرجان
اقتدار ایران اسلامی موجب شده صدور نفت از منطقه به دست ما باشد و آمریکا قدرت بازدارندگی در صدور نفت را ندارد.
امام جمعه سیرجان نیز با استناد و اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آمریکا اقتدار خود را از دست داده و با ظلم و جنایت خود به افول و غروب خود نزدیک شده است و در بحث به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش نمی برد و ناکام خواهد ماند.
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی افزود: همانطور که رهبری فرمودند، آمریکا در همه برنامه ها و توطئه هایی که علیه نظام اسلامی و ملت ایران داشته شکست خورده و ناکام مانده است و امروز هم ابزار قدرت در صدور نفت به دست ما است و تنگه هرمز را در اختیار داریم که در صورت لزوم، از صدور نفت عربستان هم می توانیم جلوگیری کنیم.
وی افزود: ملت ایران با سلاح ایستادگی و مقاومت، آمریکا و دشمنان نظام اسلامی را شکست داده اند و این دشمنان نیز می دانند دوران تسلط و ظلم بر ملتها پایان یافته و راهی به جز همراهی با ملت ها و پایان دادن بر ظلم و ستم و خروج از منطقه ندارند.
خطیب جمعه سیرجان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در کشور سریلانکا که منجر به کشته شدن بیش از 300 نفر شد ، اعدام و گردن زدن 37 نفر از انقلابیون شیعه و سنی را توسط آل سعود محکوم کرد و این جنایات را زمینه ساز قیام همگانی علیه حاکمان عربستان و سقوط و نابودی خاندان آل سعود عنوان کرد.
حجت الاسلام حسینی همچنین انتصاب سردار سلامی را به فرماندهی کل سپاه تبریک گفت و او را فرماندهی شجاع و موفق در پیشبرد اهداف نظام اسلامی عنوان کرد.
وی همچنین قهرمانی تیم کشتی کشور در مسابقات جهانی و صعود دو تیم فوتبال گل گهر به لیگ برتر کشور و تیم آرمان گهر سیرجان را به تیم لیگ دسته یک کشور تبریک گفت و این موفقیت ها را مرهون خود باوری جوانان دانست.
امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف هفته نیز از جمله آغاز هفته تکریم از مساجد اشاره کرد و تنظیف و نظافت مساجد را از دستورات دین اسلام دانست و گفت: در این دهه برای ورود به ماه مبارک رمضان تمامی مساجد شهرستان غبارروبی خواهند شد و مردم در این اقدام نقش خود را ایفا می کنند.
3029/7435

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مذهبي نمازجمعه كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است