Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:28:16 GMT

ایران از اهرم های فشار علیه آمریکا استفاده خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۹۳۴

ایران از اهرم های فشار علیه آمریکا استفاده خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کن گفت: آمریکایی‌ها با تصمیمات خود درباره فشار بر مردم ایران و کمک به اسرائیل برای فساد بیشتر از طریق انتقال سفارت به قدس و اشغال جولان ثبات در خاور میانه را به ضرر جبهۀ استکبار بر هم خواهند زد.

وی افزود: آنها شروع کنندۀ بحران‌هایی خواهند بود که دودش به چشم خودشان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح نیا خاطرنشان کرد: از این طرف کشورهای محور مقاومت یعنی ایران، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین که اخیراً پاکستان هم اضافه شده باید با قدرت مناسبات تجاری، اقتصادی و سیاسی خود را تقویت نمایند.

وی تصریح کرد: همزمان ایران نباید اجازه دهد نفت ایران از گلوی عربستان و امارات پایین برود و این کار با رساندن قیمت نفت به بالای ۱۵۰ دلار و گرانی بنزین در آمریکا کلّ معادلات را تغییر خواهد داد.

خطیب جمعه کن گفت: در شرایط کنونی که قرار است آمریکا به ملّت ما فشار بیاورد ما نیز باید از اهرم‌های فشار خود علیه آمریکا استفاده کنیم.

امام جمعه کن گفت: مردم عزیز ما بدانند که امکان به صفر رساندن فروش نفت ایران وجود ندارد و ایران به کشورهایی که به تحریم آمریکا اهمیّت ندهند به صورت مستقیم و به دیگران از طریق طرف‌های ثالث مثل عراق، پاکستان و ترکیه تحریم‌ها را دور خواهد زد.

صالح نیا با اشاره به فرمایش رهبر معظّم انقلاب که تکلیف دشمنان را مشخّص کردند، گفت: هر قدر اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم و دشمنی و توطئه آمریکا در قضیه نفت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: حملۀ رسانه‌ای به عربستان سعودی یک ضرورت است و به هم ر یختن اوضاع آل سعود با حماقت‌هایی که می‌نماید مثل گردن زدن علما و فعالان شیعه در عربستان و مثله کردن خبرنگاران زمینه را فراهم کرده است، این اعلام یک جنگ است و نباید سلاح‌ها را روی زمین گذاشت.

امام جمعه کن در خصوص جوانان گفت: دولت و نهادهای دولتی و مردمی با میدان دادن به بخش خصوصی، کارآفرینان و جوانان می‌توانند جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را گرفته و جلوی هرگونه ریخت و پاش را بگیرند.

کد خبر 4600607

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه کن خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

در پی همکاری رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا با پلیس برای سرکوب دانشجویان حامی غزه و مخالف اسرائیل، به دلیل ورود نیرو‌های امنیتی و پلیس به دانشگاه و بازداشت گسترده دانشجویان، درخواست‌ها و فشار‌ها برای برکناری رئیس مصری الاصل این دانشگاه بالا گرفته است.

اکنون، کمی بیش از ۹ ماه از دوران تصدی رئیس کنونی دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا می‌گذرد که این دانشگاه به مرکز جنبش حامی غزه در روز‌های اخیر تبدیل شده است. مینوچه نعمت شفیق که اقتصاددان مصری الاصل و مقام بلندپایه سابق بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک انگلستان، و رئیس سابق دانشکده اقتصاد لندن لست، به دلیل مدیریت اعتراضات و همکاری با پلیس برای سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا تحت فشار است.

در پی جنگ اسرائیل در غزه، مدیران دانشگاه کلمبیا تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. لیز ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد، هر دو در پی فشار‌هایی که به دلیل واکنش آنها به یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه وجود داشت، از سمت خود کناره گیری کردند.

جیمز فینکلشتاین، استاد بازنشسته سیاست عمومی در دانشگاه جورج میسون که در مورد انتخاب و استخدام روسای دانشگاه‌ها مطالعه می‌کند، به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: او در معرض خطر جدی لست.

در کلمبیا، برخی از دانشجویان، اساتید و قانونگذاران چپ‌گرا از این که شفیق به پلیس نیویورک اجازه داد تا اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین را متوقف کند، خشمگین هستند.

آنها می‌گویند که سرکوب تظاهرات دانشجویی که منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر شد، آزادی تحصیلی را نقض می‌کند. در عین حال، دانشجویان، گروه‌های مذهبی و قانون‌گذاران راست‌گرا می‌گویند که دولت نتوانسته است یهودی‌ستیزی را در محوطه دانشگاه کلمبیا و در اعتراضات بیرون محدوده آن را متوقف کند.

فینکلشتاین افزود: "احتمال حفظ شغلش در بهترین حالت پنجاه پنجاه است. "

تظاهرات طرفداران فلسطینی، برای توقف حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل و توقف جنگ غزه، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما دانشگاه کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است.

برغم بازداشت گسترده دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف و سرکوب پلیس و تلاش برای برچیدن این اعتراضات، دانشجویان همچنان در صحنه حضور دارند و نیرو‌های امنیتی و پلیس تاکنون راه به جایی نبرده اند.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادر‌های خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

این دانشگاه دلیل تمدید مهلت را پیشرفت در مذاکرات با دانشجویان در زمینه پایان تحصن و اعتراض اعلام کرده است. این اعتراضات به جنگ اسرائیل در غزه در سراسر دانشگاه‌های آمریکا گسترش یافته است.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما با نمایندگان دانشجویانی که در چمن غربی تحصن کرده اند، پیشرفت‌های مهمی بدست آورده ایم. "

این دانشگاه پیش از این به دانشجویان مهلت داده بود تا نیمه شب سه شنبه چادر‌های خود را جمع کنند. این مهلت ابتدا تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه تمدید شد.

نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، هشدار داده بود که در صورت شکست و عدم نتیجه دادن مذاکرات دانشگاه «باید گزینه‌های جایگزین برای پاک‌سازی» منطقه در نظر بگیرد.

اما دانشگاه در آخرین بیانیه خود بار دیگر این مهلت را ۴۸ ساعت یعنی تا اوایل روز جمعه تمدید کرد و اعلام کرد که معترضان دانشجو با چهار مورد از خواسته‌های اصلی دانشگاه موافقت کرده اند.

با این حال، چندین ساعت پس از این بیانیه، نهاد‌های دانشجویی کلیدی پشت اعتراضات حامی فلسطین در مورد این مطالبات اظهار نظری نکرده اند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه خود اعلام کرد: معترضان دانشجو موافقت کرده اند: "تعداد قابل توجهی چادر" را جمع کنند. اطمینان حاصل کنند افرادی که به دانشگاه کلمبیا وابسته نیستند، محوطه آن را ترک خواهند کرد. فقط دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شرکت در اعتراض ادامه خواهند داد. دستورالعمل‌های ایمنی صادر شده توسط سازمان آتش نشانی شهر نیویورک را رعایت کنند. همه اجازه ورود به این تحصن را داشته باشند و «زبان تبعیض آمیز یا آزاردهنده» ممنوع شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید