Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق قاسمی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پذیرش دانشجوی خارجی اظهار کرد: با توجه به اضافه شدن دانشکده دندانپزشکی و داروسازی به دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌خواهیم به پذیرش دانشجوی خارجی و بین الملل در این ۲ رشته برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همکاری‌های لازم برای معرفی دانشگاه و جذب دانشجو انجام شده است و امیدوار هستیم تا بتوانیم برای مهر ماه سال جاری دانشجوی غیر ایرانی برای رشته دندانپزشکی داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر آموزشی در سطح بالایی قرار دارد، اما کمبود این ۲ دانشکده باعث شده بود تا از نظر امتیازی از دیگر دانشگاه‌های معتبر جهان فاصله بگیرد، اما در شرایط کنونی امیدوار هستیم در سال‌های آینده به رتبه‌های برتر جهانی دست پیدا کنیم. رتبه ۴۱  علوم پزشکی ایران در جمع ۶۰۰ دانشگاه بین‌المللی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران  در حال حاضر از نظر تحقق اهداف آموزشی و پیشرفت رتبه خوبی در سطح جهانی کسب کرده است به طوری که دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهد دانشگاه علوم پزشکی ایران از بین ۶۰۰ دانشگاه رتبه ۴۱ را دارد. تاسیس اتاق همکاری ایران و ایتالیا با هدف بهبود روابط علمی وی افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در روابط بین المللی در سال‌های اخبر با مشکلاتی مواجه بودیم که در حال حاضر این مشکلات در حال رفع شدن هستند، مدتی پیش اتاق همکاری ایران و ایتالیا تاسیس شد تا باعث بهبود روابط این دو کشور در سطح بین المللی و بهبود فرآیند تحقیقاتی شود؛ این تفاهم با حضور اساتید و نمایندگان هر ۲ کشور برقرار شده و از نظر دیدگاه دیپلماسی علمی تاثیر چشمگیری در بهبود روابط بین المللی ما دارد.  
قاسمی اظهار کرد: از اقدامات مهمی که اخیرا انجام شده است طرح پذیرش دانشجوی مشترک است، در این طرح ما با برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور به تفاهم می‌رسیم تا دانشجویانی که قصد ادامه مسیر در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارند بتوانند ۲ سال اول تحصیل خود را در دانشگاه‌های کشورشان بگذرانند و برای ۴ سال بعدی که بیشتر شامل کارآموزی و کارورزی است، به کشور ما مراجعه کنند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بهبود روالبط بین المللی تاثیر زیادی بر بهبود سرعت رشد علمی در دانشگاه‌ها دارد پذیرش دانشجو‌های بین الملل چه به صورت دانشجوی مشترک چه برای یک دوره کامل تحصیلی می‌تواند تاثیر مثبتی بر سطح علمی کشور داشته باشد و به بهبود آن کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

علی‌محمد محمودی، سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با بیان اینکه با هدف توسعۀ همکاری‌های علمی دوجانبه و ارتقای سطح تعامل‌های علمی، تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی در جهت تسهیل دسترسی و تقویت پژوهش‌های دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مرتبط با نسخ خطی باشد. 

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تعلیم و تربیت دانشجویان در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی توجه دارد، به ظرفیت‌های امیدبخش و ایده‌آل علمی و پژوهشی این دانشگاه و ضرورت تسهیل هرچه بیشتر بستر‌ها برای دسترسی مناسب پژوهشگران این دانشگاه به منابع مختلف پژوهشی اشاره کرد.

محمودی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند بسترساز بهبود ارتباط و دسترسی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاه و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی به گنجینۀ نسخه‌های خطی باشد. 

او ادامه داد: علاوه بر آن، دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز آمادۀ ارائۀ خدمات علمی و پژوهشی و تبادل دستاورد‌های پژوهشی با انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران است. 

سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گفت: بهره‌گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین، تصحیح و تحقیق، تألیف، ترجمه و انتشار مشترک آثار مورد توافق، اشتراک پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌های علمی و فرهنگی با همکاری طرفین و انجام پژوهش‌های مشترک از جمله اهداف مهم این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. 

انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، از جمله انجمن‌های علمی مطرح کشور است که با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت تخصصی در حوزۀ نسخه‌های خطی مشغول به فعالیت است. 

این انجمن دارای نشریۀ فارسی‌زبان علمی - پژوهشی معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایه شده در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس است. 

همچنین خدماتِ متعددی، چون عضویت در انجمن، درخواست تهیه نسخه خطی، اطلاع از کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های بین‌المللی نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهشی از مسیر تارنمای این انجمن در اختیار پژوهشگران حوزۀ نسخ خطی فارسی قرار گرفته است. این مجموعه با فراهم آوردن ۷۰۰ هزار نسخه از ایران و برخی کشور‌های دیگر، مأخذ مهمی برای پژوهشگران محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد