Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - امام جمعه موقت بيرجند گفت: يکي از پيام هاي رونق توليد توجه به قشر کارگر است همچنين با حمايت از کالاي ايراني مي توان کارگران را مورد حمايت قرار داد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمدباقر عبادي در خطبه هاي نمازجمعه بيرجند در مصلاي المهدي (عج) با گراميداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت بايد به قشر زحمتکش کارگر توجه ويژه اي داشته باشد و رونق توليد توسط کارگران در کشور ايجاد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: در شعار رونق توليد که رهبر معظم انقلاب براي امسال برگزيدند، پيام هاي زيادي وجود دارد که بايد توسط مردم و مسئولان مورد توجه واقع شود.
خطيب جمعه بيرجند اظهار داشت: در بخش خصوصي نيز کارفرمايان توجه داشته باشند کارگران بعضا از معوقات خود گلايه دارند که از اين طريق شاهد رونق توليد نخواهيم بود.
وي در ادامه خطبه ها به 12 ارديبهشت روز معلم اشاره کرد و گفت: از جهت اهميت و کار زيربنايي در دولت هيچ وزارتخانه اي به اهميت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
حجت الاسلام عبادي اضافه کرد: آموزش و پرورش کودکان را از خانواده ها تحويل مي گيرد و بعد از 12 سال به جامعه تحويل مي دهد که اگر درست با اين کودکان کار شود انسان هايي دانشمند، عالم، متقي و سالم در غير اينصورت باسوادهايي اختلاس گر بار مي آيند.
وي گفت: دولت ها هرگز آنگونه که بايد و شايد به وزارت آموزش و پروش بها نداده اند و کشورهاي مهمي که امروز در دنيا پيشرفت مي کنند، بزرگترين سرمايه گذاري آنها در آموزش و پرورش بوده و سپس ساير مسائل بوده است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از نيروي انساني به عنوان گنجي ياد کرد که قابل مقايسه با هيچ يک از ذخاير خدادادي نيست و افزود: هزينه کردن در وزارت آموزش و پروش سرمايه گذاري براي نيروي انساني است.
وي اظهار داشت: در کميسيون آموزش و تحقيقات طي سال هاي گذشته علاوه بر بودجه اي که دولت تعيين کرده هر سال مبلغي را اضافه کرده ايم و اجازه نداده ايم کاهش يابد ولي اگر درست از نظر اعتباري اين وزارتخانه ديده نشود در مجلس هم نمي توان زياد کاري کرد.
عبادي گفت: وزارت آموزش و پروزش استحقاق بالاترين توجهات را در نظام و حاکميت به خود اختصاص داده است.
وي روز ايمني حمل و نقل را از ديگر مناسبات هفته پيش رو ذکر کرد و افزود: دولت بايد توجه ويژه و بهتر از گذشته به بخش حمل و نقل و ريلي خراسان جنوبي داشته باشد و اين مطالبه به حق مردم است.
امام جمعه موقت بيرجند در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شهادت جمعي از مردم در عربستان سعودي اظهار داشت: از ديدگاه آمريکا، عربستان سعودي کشوري معمولي است اما آمريکا ايران را کشوري معمولي نمي شناسد.
وي گفت: چطور ممکن است کشوري با اين همه جنايت معمولي باشد درحاليکه داعش را آمريکايي ها ايجاد کردند و ما با آنها جنگيديم.
حجت الاسلام عبادي افزود: به گفته کارتر رئيس جمهور سابق آمريکا از عمر 243 ساله آمريکا اين کشور تنها 16 سال درگير جنگ نبوده است و لذا مردم و مسئولان ايران آنگونه که آمريکايي ها مي خواهند معمولي نخواهند شد.
وي با تاکيد بر اينکه داعش را پول هاي عربستان و امارات به وجود آورده است يادآور شد: آمريکا داعشي ها را رشد داد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آنها را نابود کرد اين در حاليست که آمريکا سپاهيان را تروريست مي نامد که از طنزهاي خنده دار است.
امام جمعه موقت بيرجند گفت: مجلس شوراي اسلامي نيز مقتدرانه ارتش آمريکا را تروريست اعلام کرده است.
وي اضافه کرد: سپاهي، ارتشي، بسيجي و جهاديان و برخي مسئولان در کمک به سيل زدگان اخير اقدامات خوبي انجام دادند يکي از صحنه هاي اين سيل ايجاد وحدت و برادري در کشور بود.
عبادي گفت: همه متوجه شدند اگر مجدد قرار بر جنگي باشد حماسه، گذشت و برادري بالاتر از ابتداي انقلاب خواهد بود.
وي افزود: همچنين در سيل اخير و کمک به سيل زدگان، نامردي آمريکا و اروپا به نمايش گذاشته شد چون نه تنها کمک نکردند که مانع کمک رساني ديگر کشورها نيز شدند.
خطيب جمعه بيرجند بيان کرد: افرادي که مدافع غرب هستند از اينها درس خواهند گرفت افرادي که غرب ايده آلي در قلب خود دارند بايد به کشورهاي همسايه توجه کرده و به جاي تکيه بر آنها به اقتصاد مقاومتي عمل کنند.
وي گفت: اقتصاد مقاومتي در دوراني بيان شد که تحريم هايي به اين شکل وجود نداشت اما مورد کم لطفي برخي مسئولان قرار گرفت و اگر امروز در صادرات نفت با مشکل مواجه شده ايم چون در سال هاي اخير توجه لازم به اقتصاد مقاومتي نشده است.
وي تصريح کرد: اگر در زمينه نفت داخل بيشتر توجه مي شد اکنون نه تنها نفت با چند برابر ارزش افزوده صادر مي شد که قابل تحريم نيز نبود.
حجت الاسلام عبادي گفت: با احداث نيروگاه ها، پتروشيمي و پترو پالايشگاه در کشور بسياري از مشکلات رفع مي شد در حاليکه تنها به صادرات نفت خام بسنده کرديم.
وي افزود: آنچه مهم است اينکه اگر ترامپ عزم خود را جزم کرده تا عزت ايران را از بين ببرد موفق نخواهد شد و هر کار بکنند حتي اگر بدترين شرايط را فراهم کنند از يک ميليون کمتر نفت صادر نخواهيم کرد و دشمن راه را اشتباه مي رود.
وي گفت: عربستان و امارات مي گويند نفت ايران را جبران مي کنيم اما نمي توانند، در اين صورت مگر مي شود خليج فارس همان خليج فارس باشد.
امام جمعه موقت بيرجند ادامه داد: مگر ملت ايران اجازه مي دهد نفت عربستان و امارات از ايران صادر شود اما اگر دعا کنيم وظيفه خود را درست انجام دهيم امسال سال گشايش براي ملت ايران خواهد بود.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت پیشتاز صنعت پارس خرم گفت: از ۱۴ کارگر برتر  این شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر تجلیل شد.
غلام زاده افزود: در ۲ دهه فعالیت تولیدی این شرکت به همت کارگران، به چرخه تولید بازگشته ایم.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ضیافت شام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی